מתי צריך לבצע הרמת עפעפיים



מתלבטים בנושא הרמת עפעפיים? מהי בכלל הרמת עפעפיים ולמי זה מיועד? במאמר זה נפרט לכם את התשובה לשאלות אלו

  depositphotos

כולנו חולמים על עפעפיים מורמות לכל אורך חיינו. מי מאיתנו שהגיע לכאן חווה עפעפיים שמוטים כאלה הגורמים למראה פניכם להיראות מבוגרים יותר, עם זאת גם לצמצום שדה הראייה שלכם כזה ההופך למגבלה של ממש.

ככל שאנו מתבגרים, עודפי שומן הולכים ומצטברים על העפעפיים שלנו וכן גם מתחתם. בנוסף לכך, אותם השרירים המפעילים את העפעפיים מורמים, אט אט הולכים ונחלשים. פנים נוספות לעניין, עור העפעפיים מאבד את גמישותו ובהתאם לכך העפעפיים נחלשים, מתרופפים ואף נשמטים כלפי מטה.

אז מה הם עפעפיים?

עפעפיים הינם קפלי עור המכסים את גלגל העין ומהווים גורם עיקרי להגנה על קרנית העין מפגיעות חיצוניות, סילוקם של גורמים זרים בעזרת מצמוץ, חסימת אור לעין (בזמן השינה) וכדומה.

כמה גורמים עיקריים בהם נדרש לשקול ניתוח מסוג זה:

  • עודפי שומן הגורמים לעפעפיים תחתונים נפולים.
  • עודפי עור בעפעפיים העליונים המצמצמים את שדה הראייה של המטופל.
  • נפיחות יתר של העפעפיים.
  • "שקיות" שחורות, ההולכות והופכות לכבדות מתחת לעיניים, וכדומה.

שני מצבים מרכזיים הדורשים ניתוח הרמת עפעפיים

צניחתם של העפעפיים הינו מצב אסתטי רפואי, וישנם אחוזים לא מבוטלים מן האוכלוסייה הסובלת ממצב זה. בדרך כלל, בני 50 ומעלה אך יש גם ילדים ואף פעוטות. חשוב לציין, שמעבר לפגיעה אסתטית של צניחת עפעפיים, ישנו מצב העלול להוביל לפגיעה רפואית של ממש בשדה הראייה כפי שתיארנו לעיל, המובילות לדלקות חוזרות ונשנות. צניחה זו אצל תינוקות ו/או אף פעוטות עלולה לגרום לעין עצלה ובמצב החמור ביותר אף לעיוורון.

צניחתם של העפעפיים התחתונים, המובלים לנפיחות ו"שקים" שחורים, הנובעת מהצטברות שומנים באזור ארובת העין. צניחה זו, יכולה גם כן להוביל לצמצום והפרעה ממשית בשדה הראיה של המטופל וכן גם לדלקות כרוניות.

מתי כדאי ונכון לקבל החלטה לניתוח

בשני המצבים המתוארים לעיל ניתן לטפל הן בצניחת העפעפיים והן בנפיחותם. חשוב להדגיש, כי גם בשלב בו הפגיעה אסתטית בלבד ניתן לבצע את הניתוח. במרבית המקרים, באין שאינן קשורות בפן האסתטי בלבד, עלולים ליצור מגבלות ובעיות רפואיות כפי שתיארנו לעיל.

בהתאם לכך, אנו ממליצים לפנות לרופא ולקבל ייעוץ באפשרות הניתוח, בין אם הינכם חשים בהפרעה אסתטית ובין אם מדובר במצב רפואי ממשי.

כיצד מתבצע הניתוח?

ניתוח מסוג זה, הינו ניתוח הנטול כאבים, בהתאם לכך מבוצע תוך הרמה מקומית (ניתן גם לשלב זריקת טשטוש). בנוסף לכך, ישנה אופציה לבצע ניתוח מסוג זה גם בהרדמה מלאה, כל זאת בהתאם להעדפת המטופל וכן גם לשיקול דעתו המקצועית של המנתח.

אורך הניתוח משתנה ממטופל למטופל, בהתאם לסוג והיקף הטיפול אותו ביקש.

בחירת הרופא המטפל

ניתוח מסוג זה הינו תהליך כירורגי לכל דבר, אי לכך ישנה חשיבות עליונה

מכל האמור לעיל, העיניים שלנו הן איבר שהכי מזוהה בפניו של האם ומהוות מעין ראי לאישיות שלנו. אזור זה, נמצא בין האזורים הראשונים החושפים את סימני הזדקנות הפנים. חשוב להדגיש כי ישנם גורמים שאינם בשליטנו כמו למשל: גנטיקה, גיל וכן גם הסביבה המובילים לכך שאזור העיניים יהא בסיכון להתפתחויות מגוונות: נפיחות, "שקים", שינויי צבע וכדומה.

כיום, עם התפתחותה של הטכנולוגיה, קיימות שיטות לא כירורגיות או לחלופין כאלה המצריכות טיפול כירורגי מינימאלי באזור העיניים. אל תקלו ראש בנושא, אנו ממליצים להיות בקשר עם שני הרופאים, הן המנתח והן המטפל בכל שלבי התהליך בנוגע לכל התלבטות או היסוס.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה