ספות הן רהיטים חיוניים ונמצאות בעיקר בסלון ובחדרי המשפחה והאורחים. ברבות מהן יש ריפודי בד לסוגיהם השונים. החיסרון הגדול שלהם הוא בנטייה שלהם להתלכלך. מקורות הלכלוך הם כתמי מזון ומשקה, לכלוך הנוצר מנעלי ילדים קטנים, מחיות מחמד הרובצות וקופצות ועוד. ניתן לנקות חלק מהלכלוך והכתמים על ידי תכשירי ניקיון הנמכרים בחנויות השונות ובעזרת מברשות. שפשוף במקום הלכלוך עשוי לנקותו ניקוי שטחי בלבד. במידה ומבקשים לבצע ניקוי יסודי יש צורך להזמין מדי תקופה חברה המבצעת ניקוי ספות מקצועי

pixabay

תהליך ניקוי ספות בד נעשה במספר שלבים. ראשית, יש לשאוב את האבק המצוי בכל השטח המרופד. כך, יוסר כל הלכלוך הגס. בשלב הבא משתמשים במכונה מיוחדת המזריקה מים שמהולים בהם חומרי ניקוי המיועדים לבדי ריפוד. הם חודרים פנימה וממיסים לכלוך קיים. לאחר מכן, אותה מכונה יונקת את המים המלוכלכים אל מיכל אחר המצוי בה. ללא כל מאמץ ניתן לראות את ההבדל בין המים הנקיים הנמצאים במיכל הראשון לבין המים המטונפים והשחורים המוזרקים לשני. זאת היא ההוכחה שהניקיון מצליח.

במקרים רבים, יש כתמים עקשניים שאותם מנסים להוריד באמצעות מברשות עדינות המשפשפות את האזור המוכתם. אין הבטחה שכל הכתמים יורדו בגלל שכתמי שמן, למשל, נספגים אל תוך סיבי הבד ואין אפשרות להסירם. ניקוי ספות עושים בבית הלקוח וכולל את הריפודים עצמם, את מסעדי המושבים ובעצם כל אזור מרופד. תהליך הניקוי אורך מספר שעות בהתאם לכמות הלכלוך, גודל הספות ובהתאם לפרמטרים אחרים. לאחר הניקוי יונחו הריפודים לייבוש באחת מפינות החדר. בימים חמים תהליך הייבוש הינו קצר. בימי חורף קרים ניתן להשתמש במאווררים לצורך ייבוש מהיר יותר.

את הניקוי יש לעשות בחדר רחב כאשר כל יתר הפריטים ממנו מוזזים בשל חשש להירטבותם. במהלך ניקוי ספות משתמשים, פעמים רבות, במים רבים כדי למקסם את האפקט של הניקוי, ולעיתים, חוזרים על הפעולה מספר פעמים. יש לקחת בחשבון ניקוי יסודי של הרצפות לאחר הטיפול. שיטת ניקוי זאת מתאימה לכל סוגי הבדים. ניקוי ספות עור נעשה בשיטות אחרות המותאמות לסוג העור אותו יש לנקות.

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה