עוגות לפסח – לא מה שחשבתם



חג הפסח הינו חג גדוש במאכלים, אך תמיד לוקה בחסר בתחום המתוקים – עוגות וקינוחים. כולנו מכירים היטב את העוגיות הכשרות לפסח, המון קוקס, קצת שוקולד במקרה הטוב ובעיקר... יבש

shutterstock

כיום אין ספק כי ישנו שינוי גדול בתחום, כאשר משנה לשנה הנושא הולך ומשתדרג. ישנן כמה סיבות אשר להן תרומה ניכרת לשיפור במצב הקינוחים ובתחום עוגות לפסח, ובראשן המודעות הגוברת לרגישויות השונות כמו למשל גלוטן, והמודעות הגוברת לתזונה מאוזנת ואורח חיים בריא. אלו תרמו אל הזרם המרכזי עוגות וקינוחים אשר מבוססים על קמח שאינו עשוי מחיטה, כמו למשל קמח שקדים אשר מתאים במיוחד לחג הפסח, או קינוחים נטולי קמח כלל. אז איך גם בפסח דואגים לסיים את הארוחה באופן מתוק וטעים? אספנו עבורכם כמה טיפים לעוגות לפסח שתמיד מצליחות וכמובן יש גם מתכון.

מהם התחליפים הנפוצים לקמח בחג הפסח?

כיום, קיימות בשוק אלטרנטיבות רבות לקמח החיטה הישן והטוב, עליו מבוססים רוב מתכוני העוגות לפסח. ושפע המתכונים ברשת לעוגות אלו גדל משנה לשנה. מדובר במתכונים שתוצריהם הן עוגות כאלו שלא תראו או תרגישו שמדובר בעוגה כשרה לפסח ללא קמח רגיל ולעיתים תיווכחו לדעת שהן אפילו עולות בטעמן על העוגות עם קמח החיטה!  אז אלו אלטרנטיבות קיימות כיום לקמח החיטה?

הנה כמה מן התחליפים הנפוצים לקמח החיטה אשר ניתן להשתמש בהם ולשמור גם על הכשרות לפסח:

  • קמח מצה: קמח מצה הוא בעצם מצות מוכנות, אשר טחנו אותם למצב של קמח. בזרמים מסוימים ביהדות חל איסור להשתמש בקמח המצה עבור הכנת עוגות, וניתן להשתמש בו למאכלים כמו למשל קניידלך או ציפוי לשניצל וכדומה. קמח המצה דומה יותר למרקם של פירורי לחם, ולכן יתאים בעיקר למאכלים אשר הייתם משתמשים בהם בפירורי לחם.בתחום העוגות, ניתן לקבל איתו תוצאה טובה בעיקר בבצקים פריכים, בצק לקרמבל ואפילו בצק רבוך.
  • קמח שקדים: לקמח זה יתרונות רבים, מכיוון שהוא אינו מעובד כשאר סוגי הקמח, והוא שומר על כל היתרונות התזונתיים של השקד עצמו. ישנם שני סוגי קמח שקדים – חום ולבן, הקמח החום נוצר מטחינה של השקדים עם הקליפה והקמח הלבן נוצר מטחינה של השקדים ללא הקליפה. כל אלו הופכים את קמח השקדים לתחליף הראוי והבריא ביותר לקמח בפסח, ובכלל, ויש יאמרו אף הטעים ביותר!
  • קמח קוקוס הוא קמח חדש יחסית בשוק, הוא טעים ובריא מאוד ומתאים למאכלים רבים כולל עוגות כמובן, וניתן להשתמש בו בצורתו הטבעית ללא אפיה, מה שהופך אותו מצוין לעיבוי מאכלים. קמח הקוקוס הינו בעל כושר ספיחת נוזלים גבוה, מה שאומר שצריך לדעת לעבוד אתו, ולא ממירים אותו ביחס ישיר של אחד לאחד מול קמח חיטה, אלא משתמשים בכמות קטנה הרבה יותר, ויש להוסיף נוזלים למתכון. צריך גם להשקיע מעט יותר זמן בעיבוד של המסה כי דורש זמן ערבוב ממושך יותר.
  • קמח אורז: זהו קמח אשר נוצר מטחינה דקה של גרגרי האורז, טעמו ניטרלי יחסית, והוא מעט "כבד", לכן גם כאן יש להרבות בנוזלים בעת השימוש בו. ניתן להשתמש בו למאכלים רבים וגם לעוגות ועוגיות. לקמח אורז ישנו גם יתרון בריאותי - הוא עשיר בסיבים תזונתיים ומאפשר לכם ליהנות מקמח מעט שונה ממה שהכרתם עד כה בפסח.

 

מתכון כשר לפסח לעוגת בראוניז שוקולד אגוזים מקמח אורז

וכדי שלא תסיימו את המאמר חלילה עם טעם מר בפה, הנה עוגת בראוניז שוקולד מדהימה שתתאים לפסח ומבוססת על קמח אורז.

מרכיבים לעוגה:

  • כוס כמח אורז
  • חצי כוס רסק תפוחים
  • חצי כוס שמן
  • כוס סוכר
  • 4 ביצים
  • שתי חבילות של שוקולד מריר
  • חופן נדיב אגוזי מלך

הוראות הכנה:
 יש להמיס את השוקולד המריר לעיסה חלקה ומבריקה, לאחר מכן לערבב פנימה את כל החומרים ולאפות בתבנית 20/30 בחום בינוני.

חג שמח!

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה