עורך דין לשון הרע – לשקם את המוניטין במהרה



לשון הרע הוא נושא רגיש במיוחד, בשל העובדה שהוצאת דיבה עלולה כאמור להשפיל אדם בפני רבים, לסמן אותו כמטרה, לבוז וללעוג לו בשל מעשים, התנהגויות או תכונות אחרות. מתוך כך עלול להפגע מקצועו ועיסוקו לא משנה אם מדובר במשרה ציבורית או אחרת. הוצאת לשון הרע נחשב במדינת ישראל לעבירה חמורה בשל הנזק הרב שהיא עלולה לגרום לשמו של אדם. כאן, נכנס עורך דין לשון הרע לתמונה ותפקידו לטהר את שמם של אלו שנפגעו מלשון הרע, על מנת שיוכלו לחזור לשגרה נורמלית עד כמה שניתן

על פי עורך דין לשון הרע מה נחשב באמת ללשון הרע?

עורך דין לשון הרע יהיה בקיא בסעיפים הבאים המגדירים מהו לשון הרע:

  • ההגדרה – הסעיף הראשון לחוק איסור לשון הרע מגדיר מהו וקובע כי לשון הרע הינה התבטאות שפרסום שלה עלולה ללעוג, לבזות ולהשפיל אדם בשל מצאו, גילו, דתו ועוד. עוד אוסר החוק על התבטאות פומבית בדרך שתפגע במקצועו, עסקו או משרתו של אדם.
  • צורת התבטאות – חוק לשון הרע חל על אמירות פומביות בלבד. היא אינה חייבת להיות בעל פה – מספיק שתתבטא בכתב, צליל, ציורים ואלמנטים פומביים אחרים.
  • הסנקציה הפלילית – חשוב להבין שלשון הרע הינה עבירה פלילית לכל דבר. סעיף 6 באיסור לשון הרע קובע שאדם המפרסם לשון הרע, דינו מאסר של כשנה.
  • הסנקציה האזרחית – אדם הנפגע מלשון הרע יוכל להגיש תביעה אזרחית ולקבל על כך פיצוי כספי. כמו כן כדאי לדעת שחוק לשון הרע מעניק לתובע אפשרות לקבל פיצויים ללא כל צורך בהוכחת הנזק שנגרם לו על ידי הנתבע.

עורך דין הוצאת דיבה יעמוד לצידו של נפגע לשון הרע ויעשה כל שביכולתו בכדי לטהר את שמו. בתחילת התהליך, יבדוק עורך הדין האם מדובר בלשון הרע והאם האופן בו התבצע אכן נחשב לפרסום פומבי. כידוע, חשוב לדעת שלא כל פרסום שלילי או אמירה נחשבים ללשון הרע. לדוגמא, אם דברים קשים ופוגעניים נאמרו במסגרת הליך משפטי, הרי שחוק איסור לשון הרע לא יחול עליהם.

 איך בוחרים את עורך הדין שייצג אותי?

מילת המפתח היא – כימיה. עורך דין לשון רע כמו כל איש מקצוע אחר, יהיה חייב להכיר אתכם על מנת לתת לכם את השירות הטוב ביותר ולייצג אתכם בכבוד, עד להצלחה וקבלת הזכויות שמגיעות לכם. צריכה להתקיים ביניכם מערכת יחסית המבוססת על אמון, אחרת התהליך מועד לכישלון. לכן, אל תוותרו על פגישת היכרות ראשונה עם עורך דין לשון הרע שהעלה החיפוש שלכם, וכמובן שלא על שיחת טרום פגישה! עוד בדקות הראשונות תוכלו להבין האם בעל המקצוע מוצא חן בעיניכם, לבחון האם הוא קשוב לכם, בעל ראש פתוח וראש יצירתי שיסייע לו להוציא אתכם מהצרה שנקלעתם אליה.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה