פירסינג כחלק מהמיינסטרים התרבותי – מה חשוב לדעת?



נראה כי במובנים רבים, בעשורים האחרונים התקבעו סממנים תרבותיים שונים אשר השתייכו בעבר לקבוצות שוליים ונחשבו בין השאר לסוג של מחאה חברתית ותרבותית, דווקא בלב המיינסטרים ותרבות ההמונים הכללית. הדבר נכון ורלבנטי לא רק לתרבות הישראלית, אלא לזו המאפיינת את העולם המערבי כולו, ואולי בעצם גם את שאר העולם... אחת הדוגמאות המובהקות לשינוי מגיעה דווקא מהתחום של אומנות גוף, אשר נחשב באופן מסורתי לאחד מענפי התרבות המחתרתיים והשוליים יותר. הכוונה כאן היא לסוגי פירסינג למיניהם (למרות שהדבר נכון גם עבור קעקועים).

Pixabay

כבר מזמן לא בתרבות השוליים – סוגי פירסינג רבים, נפוצים ומגוונים

מי שמתעניין בתרבות, אומנות גוף והאופן בו אלמנטים תרבותיים נעים מהשוליים אל המרכז והמיינסטרים, ודאי הבחין בכך שהן סוגי פירסינג ועגילים למיניהם והן קעקועים מסוגים שונים ומשונים אשר עד לפני כמה עשורים בודדים נחשבו למנת חלקן של קבוצות שוליים תרבותיות שונות (למשל, בנקודות זמן מסוימות בעבר נהוג היה לשייך אלמנטים אלו לקבוצות מוגדרות דוגמת "פנקיסטים"...)נמצאים כיום בלב ליבו של המיינסטרים התרבותי.

סיור קצר ברחובות תל אביב, חיפה ואפילו ירושלים מדגים מיד את העניין – ניתן לראות בקרב עוברי אורח ברחוב, בעיקר (אל לא בלבד) צעירים, סוגי פירסינג רבים ומגוונים. למעשה, הדבר נפוץ כל כך עד כי לרובנו הוא כבר מזמן לא נראה יוצא דופן. ספטום, היליקס ודומיהם הם סוגי פירסינג שכולנו מכירים טוב מאוד, גם אם איננו יודעים לקשרם לשמות שניתנו להם.

לכן, הנקודה הראשונה שחשוב להפנים היא כי עגילי פירסינג לסוגיהם השונים הם כיום חלק בלתי נפרד מתרבות המיינסטרים, וכבר מזמן לא נחשבים לאקט מחתרתי וחתרני. האם זה טוב או לא? תלוי את מי שואלים...

 

לא לעשות בכל מקום שמציע – היכן לעשות פירסינג?

למרות שעגילי פירסינג, קעקועים וכד' הם כיום נפוצים ומקובלים יותר מאי פעם בעבר, ולמרות שניתן למצוא אותם בכל מקום ובכל עיר (ולא רק בקרב צעירים ובני נוער), לא מומלץ לעשות פירסינג או קעקוע בכל מקום שמציע זאת או אצל מי שמציע את המחיר הטוב ביותר. למרות שמדובר בתחום אשר נמצא כיום בלב המיינסטרים, עדיין לא כל סטודיו המציע לעשות לכם פירסינג אכן יודע בדיוק כיצד לעשות זאת בצורה הטובה והבטיחותית ביותר. כל זה נכון כאמור גם עבור קעקועים או עגילים מסוגים שונים אשר אינם מוגדרים כ"פירסינג".

הסיבה לזהירות הנדרשת והמתבקשת בכל הנוגע לאנשי המקצוע (או "אומנים") אצלם כדאי או לא כדאי לעשות פירסינג, היא כי מדובר בתהליך אשר אמנם אינו מסוכן או מסובך במיוחד, אך בכזה אשר כן מצריך הקפדה על היגיינה באופן מקצועי. לכן, מומלץ לעשות פירסינג אך ורק אצל אנשי מקצוע אשר עובדים בצורה מקצועית ומוקפדת ביותר, כולל שימוש במחטים סטריליות עבור כל לקוח/ה, שימוש בכפפות ושאר מאפייני היגיינה המצביעים על רמה מקצועית מספקת.

 

היכנסו לאתר טרייבל טאטו וצפו בגלריות מהממות של קעקועים ופירסינג כאן.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה