ציוד עבודה בגובה במחירים שפויים



לא מעט עובדים עוסקים בתחומי עבודה הדורשת ביצוע פעולות ועבודות בגובה באופן חלקי או מלא. עבודה בגובה מהווה סכנה ממשית לכל עובד בה ולכן, היא דורשת מהמעסיק במקום העבודה או מהאדם עצמו במידה והוא עוסק בתחום כמקצוע חופשי, לנקוט בכל אמצעי הזהירות והבטיחות הנדרשים לצורך עבודה מעין זו. אדם או מעסיק אשר לא נוקטים בכל כללי הבטיחות והזהירות אשר עומדים על הפרק כאשר מדובר בעבודה בגובה וכן, שאינם משתמשים בכל הציוד הנחוץ והרלוונטי עבור עבודה בטוחה בגובה, מסכנים את חייהם או את חיי העובדים שלהם

pixabay

מהי עבודה בגובה

לעבודה בגובה ישנם גדרים מדויקים מבחינת החוק. התקנה לבטיחות עבודה בגובה, מגדירה באופן מדויק, מתי עובד מבצע עבודה בגובה ולכן, מתוקף כך, מחויב לעמוד בכל הדרישות של התקנה. כל עבודה שבגינה עלול העובד ליפול לעומק העולה על 2 מטר או עבודות המתבצעות מעל משטח עבודה לא מגודר או ללא מעקה, עבודות המצריכות את הטייתו של גוף האדם ביותר מ45 מעלות מעבר למעקה, עבודה המתבצעת בתוך בימה מתרוממת ניידת או פיגום הן עבודות אשר נחשבות כעבודות בגובה על פי החוק. כמובן שיש לציין כי מדובר במצב נתון במהלך העבודה- כלומר, האדם לא חייב להיות מוגדר כעובד בגובה רק אם במשך כל יום העבודה הוא עובד באופן שכזה על פי חוק, מספיק שהאדם עובד רק פרק זמן קטן מיום עבודתו בעבודה מעין זו, הרי שהוא צריך לעמוד בכלל החוקים והתקנות הנוגעים לעבודה בגובה. כמו כן, אותו אדם נדרש לעבוד עם כל אמצעי הבטיחות וציוד הבטיחות הרלוונטיים עבור עבודה מעין זו.

כיצד שומרים על הבטיחות בעבודה בגובה

לאחר שהבנתם מהי הגדרת החוק לעבודה בגובה, אתם וודאי תוהים מהם אמצעי הבטיחות שעליכם לנקוט, על מנת לעבוד בצורה הבטוחה והזהירה ביותר שיכולה להיות. ובכן, ראשית כל, כל עובד אשר במסגרת עבודתו מבצע עבודות שונות בגובה, חייב לעבור הדרכה מסודרת. מעסיק אשר יודע כי על פי החוק עובדיו מבצעים עבודות בגובה, חייבת לדאוג להדרכה על ידי אנשי המקצוע הרלוונטיים לכלל העובדים שלו. בהדרכה זו, העובדים יקבלו את כלל ההנחיות עבור עבודה בטוחה בגובה ויתוודעו לכלל הפעולות שמותר להם לבצע במסגרת עבודה בגובה אל מול הפעולות שאסור להם לבצע בעבודה בגובה. עובד אשר לא עבר הדרכה לעבודה בגובה, לא יוכל לעבוד בתחום עבודה זה, על פי החוק. ישנם לא מעט מעסיקים אשר בוחרים להעסיק ממונה בטיחות במקום העבודה, על מנת שהוא יבנה להם תכנית בטיחותית שנתית, הכוללת את מה שחשוב לעשות על מנת לשמור על הבטיחות במקום העבודה ועל הבטיחות של העובדים. ממונה בטיחות אחראי על בדיקת ליקויים שונים במקום העבודה במידה וקיימים ודיווח עליהם ובאופן כללי, לדאגה למרחב בטוח לעבודה. כאשר מדובר במקום עבודה אשר העובדים שבו עוסקים בעבודות בגובה, ממונה בטיחות הוא נחוץ וחשוב מאוד לבקרה שוטפת של מקום העבודה.

ציוד רלוונטי לעבודה בגובה

אחת מהסוגיות החשובות ביותר הנוגעות לתחום עבודה בגובה, היא הסוגייה הנוגעת לתחום הציוד הנחוץ לצורך עבודה בגובה. ישנם סוגים שונים של ציוד הרלוונטי עבור עבודה בגובה ועל המעסיק לדאוג לכלל הציוד הנחוץ לכל סוג של עבודה בגובה עבור העובד. ראשית כל, יש לדאוג לציוד אשר יגן על גופו של העובד כגון: קסדת בטיחות איכותית, בעלת תו תקן, אשר תשמור על ראשו של האדם במקרה של נפילה, כיסוי עיניים הנחוץ בעת הצורך, כיסוי אוזניים, בגדים מיוחדים שמטרתם היא להגן על גופו של האדם בעת הצורך וכל סוג של ציוד אחר הרלוונטי לשמירה והגנה על גופו של האדם בזמן עבודה בגובה. מלבד זאת, יש לדאוג לציוד אחר הנחוץ לעבודה בגובה כגון: רתמות מיוחדות אשר מטרתן היא לסייע לאדם שלא להיפגע במקרה של נפילה ועוד. בנוסף לציוד זה, חשוב מאוד לרכוש ערכות שונות של חילוץ, הצלה וטיפול, אשר רלוונטיות מאוד בכל מקרה שבו עובד נופל בשל עבודה בגובה וזקוק לחילוף וטיפול. אין ספק שציוד לעבודה בגובה הוא ציוד חשוב ונחוץ ולכן, יש לרכוש את כל הציוד הנחוץ והרלוונטי, מהמקום הטוב ביותר לצורך רכישת ציוד מעין זה.

על מה חשוב לשים דגש בעת רכישת ציוד לעבודה בגובה

כאשר רוכשים ציוד לעבודה בגובה, יש לשים דגש ראשית כל על האיכות של הציוד. בסופו של דבר, מדובר על ציוד הרלוונטי לצורך הגנה על האדם העובד בגובה. כל הציוד חייב להיבדק על ידי המומחים בתחום, אשר יעניקו לו אישור. מלבד זאת, יש לבחור במקום אשר מציע מגוון רחב של סוגי ציוד לעבודה בגובה, אשר מהם ניתן יהיה לבחור בדיוק את סוג הציוד הנחוץ לכם. לא פעם יש להתאים את הציוד המגן על העובד באופן אישי בהתאם למידותיו. בנוסף לכך, גם את סוגיית המחיר יש להעלות על הפרק. ציוד לעבודה בגובה, איכותי ובכמות משמעותית, הוא איננו דבר זול. חשוב מאוד לבחור במקום שבו תמצאו מצד אחד ציוד איכותי, אך מצד שני שהמחיר שלו לא יהיה יקר באופן קיצוני, אלא מחיר שנוח לרכוש בו ציוד מעין זה. ניתן לבצע סקר מחירים בין חברות שונות אשר ידוע כי הן מציעות ציוד איכותי מאוד לעבודה בגובה, מפוקח ומבוקר. ניתן לרכוש כיום ציוד לעבודה בגובה אונליין, או ציוד לעבודה בגובה בחנויות שונות המציעות ציוד מעין זה. כדאי לבחון את הציוד היטב בטרם רוכשים אותו, לקבל עליו המלצות מאנשים אחרים אשר בחרו בציוד זה ורק לאחר מכן לרכוש אותו.

מדוע חשוב להקפיד על בטיחות הציוד לעבודה בגובה

כאמור, עבודה בגובה היא סוג עבודה אשר יכולה לסכן באופן מהותי את חייהם של העובדים בה. כל מעסיק במקום עבודה אשר עובדיו עוסקים בו בעבודות בגובה בין היתר, רוצה שכלל העובדים שלו ישובו מדי יום בשלום לביתם. הדאגה שהעובדים במקום עבודה כזה יחזרו בשלום לביתם, אינה בגדר אמירה בלבד. על המעסיק יש לעשות את כל מה שהוא יכול, על מנת להבטיח את הבטיחות של העובדים שלו במסגרת עבודתם. לכן, רכישת ציוד איכותי לעבודה בגובה הוא אחד מהדברים הבסיסיים והחשובים ביותר שכל מעסיק חייב לעשות, על מנת להבטיח לעובדים שלו שהוא דואג לבטיחותם. עובד אשר חש כי אין לא ציוד מספיק איכותי לעבודה בגובה במקום העבודה שלו או, עובד אשר מרגיש שהמעסיק שלו לא מעניק לו את הציוד הנחוץ לו לעבודה בגובה, חייב שלא להסכים לבצע את העבודות בגובה, מבלי שיהיה לו את הציוד המתאים והאיכותי ביותר לצורך זה.

לסיכום: ניתן לומר שאחת מסוגי העבודות אשר מהוות את הסכנה המהותית ביותר עבור העובדים בה היא עבודה המתבצעת בגובה, בהתאם להגדרות החוק לעבודה זו. לכן, בכל מקום עבודה אשר מתבצעת בו עבודה בגובה באופן כזה או אחר כחלק מהעבודה השוטפת במקום, יש למנות ממונה בטיחות במקום, לדאוג שהעובדים יעברו הדרכה ברורה ומקצועית אודות עבודה בגובה וכמובן, לדאוג לרכישת הציוד האיכותי והרלוונטי ביותר עבור עבודה מעין זו.

 לפרטים נוספים באתר ציודוס, המרכז לציוד עבודה בגובה

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה