ציוד עבודה בגובה ותאונות



עבודה בגובה היא עבודה שיוצרת לא מעט סיכונים עבור העובדים בה. כל מעסיק אשר עובדיו עוסקים בעבודה בגובה, חייב ראשית כל להדריך את העובדים בצורה הטובה ביותר לצורך עבודה בטוחה בגובה וכן, לדאוג לציוד האיכותי והטוב ביותר עבור עובדים מעין אלה. על אף שההיצע בתחום עבודות בגובה כיום הינו רחב ומשמעותי, כל מעסיק אשר עובדיו עובדים בעבודה בגובה או כל איש מקצוע פרטי אשר הוא עצמו עוסק בעבודות בגובה, חייבים לבחור את החברה הטובה ביותר בתחום ציוד לעבודות בגובה, אשר תסייע בבחירת הציוד המתאים לכל סוג של עבודה

pixabay

מהי עבודה בגובה

עבודה בגובה היא עבודה אשר מתחוללת בכל מקום בו אדם יכול ליפול ולהיפצע. לדוגמא: אדם אשר עובד בגובה יכול להיות אדם אשר עובד על גג או על סולם. אדם מעין זה יכול במהלך העבודה ליפול מהסולם ולהיפצע או ליפול דרך הגג, אם אין לו אמצעי זהירות שמסייעים לו לשמור על בטיחותו במהלך העבודה. על פי החוק, ישנה הגדרה לעבודה בגובה שבגינה יש צורך להכשיר את העובדים בהתאם להנחיות מיוחדות. עובד אשר עובד בעבודה בגובה המוגדרת על פי חוק כעבודה שכזו, חייב לעבור הדרכת בטיחות לעבודה בגובה. לא פעם, במקום שהעובד יסכן את עצמו בעבודה בגובה, הוא יכול פשוט להשתמש בציוד מיוחד לעבודה בגובה כגון: ציוד ארוך ועוד. עבודה בגובה דורשת ציוד איכותי לעבודה בגובה ושמירה על כללי בטיחות בעבודה בגובה בצורה הטובה ביותר שיכולה להיות.

כיצד שומרים על בטיחות בעבודה בגובה

כל מעסיק אשר יש לו עובדים לעבודה בגובה, או, כל עובד אשר עובד בעבודה בגובה באופן עצמאי, חייב לדאוג למספר דברים, על מנת שהעובדים שלו או הוא עצמו יהיו הכי בטוחים במקום העבודה ובמסגרת העבודה עצמה: ראשית כל, יש להבטיח כי העובדים בעבודה בגובה יכולים לעלות ולרדת בבטחה מהמקום שבו הם עובדים. שנית, יש צורך לרכוש עבור כל עובד ציוד אישי מתאים, יציב וחזק לצורך עבודה בגובה. כל הציוד חייב להיבדק בצורה הטובה ביותר ולהיות מתוחזק באופן יעיל ומתאים. כמו כן, יש צורך לוודא שלא מעמיסים על עובדים בגובה שצריכים לשאת במסגרת העבודה בגובה משאות שונים, ערמות כבדות מדי. בנוסף, יש לספק לכל עובד הגנה מפני חפצים נופלים ולבדוק שבמקרה הצורך, ישנם הליכי פינוי והצלה מוסדרים וזמינים. עבודה בגובה חייבת להיות מפוקחת ומתוכננת היטב, על מנת שהיא תתבצע בצורה הבטוחה ביותר, תוך נטילת סיכון מינימאלי.

כיצד בוחרים עובדים עבור עבודה בגובה

בטרם בוחרים עובדים לצורך עבודות בגובה, יש לוודא כי מדובר באנשים בעלי ידע וניסיון בתחום עבודות בגובה וכן, בעלי הכישורים הנדרשים לצורך עבודות מעין אלה. אנשים מעין אלה חייבים להיות אנשים אשר עברו הכשרה לעבודה בגובה וקיבלו אישור לעבודה בגובה. כמובן שכל העובדים בעבודה גבוה ידרשו על פי חוק לעבוד תחת הפיקוח של מנהל עבוד מקצועי, מיומן ומנוסה, אשר יסייע בחילוץ או ייעוץ בעת הצורך וכן, ידע כיצד לתת את הפתרונות המתאימים בכל סיטואציה. מנהל עבודה מומחה ומוסמך, ידע כיצד להחליט על מיקום נקודות עיגון במתחם שבו עובדים בגובה וכן, ידע כיצד להחליט אודות אופן העבודה, על מנת שהיא תתבצע בצורה הבטוחה ביותר עבור העובדים. בכל מקום עבודה שבו ישנה עבודה בגובה, יש צורך בממונה בטיחות אשר ידאג לבדוק כי מקום העבודה והעובדים שבו, עומדים בכל התנאים הרלוונטיים עבור עבודה בגובה בצורה הבטוחה ביותר באופן חוקי. על ממונה הבטיחות לבדוק את התנאים שבמקום, את סוג העבודה, את הדרכת העובדים, את אופן העבודה וכל פרמטר אחר שיש לבדוק ולבחון על מנת לוודא שהעבודה מתבצעת במקום בצורה הרלוונטית לשמירה על ביטחון העובדים באופן המקסימלי.

ציוד לעבודה בגובה- מדוע הוא חשוב

אחד מאמצעי ההגנה הטובים ביותר עבור כל אדם העובד בגובה הינו ציוד איכותי לעבודה בגובה. כיום ניתן למצוא מגוון רחב של סוגי ציוד שונים הרלוונטיים עבור עבודה בגובה. כך למשל: ניתן למצוא מעקה שמירה על העובד בגובה, רתם בטיחות עבור העובד בגובה המחובר בנקודת עגינה מתאימה. חשוב מאוד לזכור שעבודות בגובה לא פעם יכולים לגרום לתאונות, בשל אי שימוש בציוד בטיחות מתאים במהלך העבודה. תאונות בעבודה בגובה יכולות לבוא לידי ביטוי בנפילה מגגות ולכן, יש חשיבות לחיבור של העובד לרתם בטיחות. חלק מציוד לעבודה בגובה הוא גם ציוד הרלוונטי להגנה על חלקים שונים בגופו של האדם. למשל: כאשר מדובר בעבודה בגובה באתר בנייה, ניתן למצוא מסיכות שונות שמטרתן היא להגן על הפנים של האדם, על העיניים שלו, על האוזניים שלו ועוד. מדובר ללא ספק בציוד חשוב מאוד לשמירה והגנה על בטיחות גופו של האדם בעבודה בגובה. גם קסדה כמובן שמטרתה להגן על ראשו של האדם היא דבר חשוב מאוד. לא פעם, הפגיעה שיכולה לסכן באופן מהותי את חייו של האדם היא פגיעה בראשו, כתוצאה מנפילה. שימוש בקסדה מתאימה ואיכותית בעבודה בגובה, זהו דבר חשוב ביותר

היכן כדאי לרכוש ציוד לעבודה בגובה

כאמור, על אף שכיום ישנן מגוון חברות המציעות ציוד עבור עבודה בגובה, הרי שיש צורך לבחור את החברה הטובה ביותר בתחום ציוד מעין זה, על מנת לוודא כי כל הציוד שתרכשו יהיה הציוד הבטוח והאיכותי ביותר עבור העובדים שלכם לעבודה בגובה. ציודוס - ציוד מקצועי לעבודה בגובה, מהווה את החברה הטובה ביותר כיום לצורך רכישת ציוד לעבודה בגובה. החברה מעניקה את שירותיה אנשי המקצוע שבה לצורך ייעוץ אודות הציוד המתאים לכם ביותר, בהתאם לצרכים ולדרישה. כמו כן, אצל החברה ניתן למצוא מגוון רחב של כל סוגי הציוד הנחוצים לצורך עבודה בגובה, ברמה האיכותית ביותר שיכולה להיות.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה