כל בניין או מבנה מוקם על יסודות חזקים מאוד מתחת לפני האדמה. תפקיד יסודות אלה הוא לגרום לבניין או המבנה להיות חזקים, יציבים ועמידים לאורך שנים רבות. יסודות אלה מכונים "כלונסאות" קידוח כלונסאות אשר מתבצע בקרקע נועד למקם את הכלונסאות במקומם

צילום : pixabay

מהו קידוח כלונסאות?

קידוח כלונסאות הוא קידוח בקרקע, בקידוח זה אשר דורש תשומת לב ומחשבה רבה  על מנת למקם נכון את הכלונסאות באופן נכון ומדויק. מיקום נכון ומדויק של הכלונסאות משפיע על הבניין עצמו מבחינת יציבותו, עמידותו וחוזקו, על חשוב לבצע את הקידוח בצורה חכמה ומדויקת. ככל שיסודות הבניין יהיו עמוקים ככל האפשר, כך הבניין יהיה יציב וחזק אפילו נגד רעידת אדמה בעוצמה חזקה. בחירת המיקום חייבת להיות מדויקת אחרת הבניין לא יהיה יציב וחזק ככל האפשר. עוד דבר חשוב שיש לקחת בחשבון הוא מיקום קווי התשתית. חשוב שקווי התשתית יהיו ממוקמים סמוך למיקום הכלונסאות אשר כולל צינורות מים, ביוב, חשמל, גז ותקשורת.

מדוע יש צורך בקידוח כלונסאות?

קידוח כלונסאות הוא הדבר העיקרי והחשוב ביותר בכל מבנה או בניין מגרים או משרדים. באמצעות הקמת יסודות וקידוחן על מנת להציבן באדמה, ניתן לקבל בניין חזק, יציב ועמיד לאורך שנים רבות וגם מפני פגעי מזג האוויר הקשים ופגעי הטבע השונים שכוללים בין היתר רעידות אדמה. לכן חשוב שהמיקום המדויק של הצבת וקידוח היסודות יהיה בדיוק במקומו ולא סמטימטר ליד או מעל המיקום. כמו כן, החברה שאתם שוכרים את שירותיה חייבת להיות עם הכלים החדישים והעדכניים ביותר על מנת לקדוח עם המכשירים את המקום הנכון כפי שתוכנן מראש וסומן.

איך מתבצע קידוח כלונסאות?

קידוח כלונסאות מתבצע בהתאם לשלבים הבאים. ראשית, יש לאבחן את סוג ותוואי הקרקע. קידוח כלונסאות מבוצע באמצעות מקדחות חשמליות בקוטר והעומק בהתאם לסוג הבניין הדרוש, באמצעות מקדחות אלה מבצוע ניטור ומעקב רציפים אחר פעולת המקדחה וזאת על מנת לוודא שאין חריגות או סטיות מהנתונים אשר הוסכמו מבעוד מועד ויש להקפיד על כך. שנית, לאחר אבחון סוג ותוואי הקרקע והקידוח באמצעות המקדחה החשמלית יש להקפיד לשמור על בטיחות העובדים ולנקוט בהתאם לכללי הבטיחות, את הצבת הכלונסאות יש לבצע בהתאם למיקום המדויק שאבחן בעל המקצוע, וזאת על מנת שהבניין יהיה חזק, יציב ועמיד לאורך זמן.

חשיבות קידוח כלונסאות

באמצעות קידוח כלונסאות מדויק באמצעות מקדחה בקרקע ניתן להציב את הכלונסאות בצורה יציבה, חזקה לאורך שנים רבות. מיקום הנחת הכלונסאות חשובה עד מאוד מבחינת עמידות ויציבות הבניין. ככל שהמיקום מדויק כך הבניין שלו יהיה יציב מפני רעידות אדמה ושאר פגעי הטבע השונים. על כן חשוב לבחור בחברה מקצועית ובעל ניסיון בתחום הקידוחים על מנת שנקבל יסודות חזקים ויציבים לאורך שנים רבות.

חברת הקודחים

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה