שאיבות ביוב באמצעות ביובית



תחום הביוב ועולם המושגים הנלווה לו אינם מוכרים לכולנו ואינם מהווים חלק משיחות החולין של רובנו. כל זאת נכון עד למצב בו אנו נתקלים בבעיה במערכת הביוב אשר מהווה סיכון בריאותי ואף פוגעת באיכות חיינו. מערכת הביוב התת קרקעית הקיימת כיום, פותחה עוד בשנת 1958 בעיר לונדון וזאת לאחר שמפגעי הביוב בעיר התרחבו והתעצמו והיוו סכנה אמיתית המאיימת על האפשרות של תושבי העיר להמשיך ולהתגורר בעיר

יחצ

עד היום מבוססת מערכת הביוב המודרנית על המערכת אשר פותחה בלונדון, אולם באופן טבעי מערכות הביוב עוברות שדרוגים במטרה להמשיך ולשרת באופן יעיל את האוכלוסייה הגדלה בקצב ריבוי טבעי מהיר.
מערכת הביוב בארץ נחשבת למתקדמת יחסית לעולם ובוודאי לאירופה בה נותרו אזורים רבים בהם קיימות צנרות מחומרים רבים (אפילו מעץ) ובטווח קטרים נרחב,  
וזאת הודות לכך שהבניה בארץ ברובה חדשה יחסית ונעשתה בכפוף לתקנים מחמירים שמונהגים בארץ.

למרות כל זאת, לא ניתן לצערנו להימנע מתקלות במערכת הביוב שכוללות בין היתר הצפה, סתימה או חסימה. שירותי ביובית ניתנים בכל הארץ, כמו כן שאיבות ביוב באשקלון על ידי ביובית.

 

השימושים והחשיבות שבשאיבת ביוב

שאיבת ביוב הינה פעולה טכנית אשר מתבצעת באמצעות רכב ביובית ייעודי אשר מספק יכולות של יניקה ושאיבה באמצעות צינור שאיבה רחב. המענה של שאיבות ביוב ושירותי ביובית מתייחס לשני מצבים עיקריים: הראשון והנפוץ הוא הזנקה של מערכת ביובית על מנת לטפל בסתימה או חסימה בצנרת הביוב. החשיבות במענה מהיר ויעיל לסתימות נועד למנוע מצבים של הצפות של מי שופכין בשל עליית מפלס מי הביוב על גדותיו. המצב השני מתייחס לטיפול שוטף ותחזוקה של בורות ביוב ביתיים בעיקר באזורים כפריים המנותקים ממערכת הביוב הראשית וכן לשאיבתם של בורות ספיגה וביוב תעשייתיים במפעלים, מוסדות ציבור ובתי עסק. הביובית מספקת אפשרות ומענה לשאיבה של חומרים שונים החל מביוב ושפכים, דרך שומנים במסעדות, מפעלים וגני אירועים ועד דלקים וחומרים מסוכנים המהווים פוטנציאל סכנה לזיהום סביבתי. לאחר שאיבתם של בורות הביוב, הפסולת מפונה לאתרי הטמנה מורשים וזאת בהתאם לחוק.

תחזוקה שוטפת ומענה יעיל ומהיר במצבי חירום

סתימות במערכת הביוב הינן עניין שבשגרה ולכן חשוב לבצע פעולות תחזוקה שוטפת במטרה לצמצם את מספרן ותדירותן של הסתימות במערכות הביוב. שטיפת קווי ביוב באמצעות ביובית מבטיחה סילוק של גורמים העלולים להביא לחסימה של צינורות הביוב ולפגיעה בתפקודה התקין של מערכת הניקוז.
בשטיפת קווי הביוב מסולקת פסולת רבה ממערכת הביוב אשר חוסמת את זרימת הביוב ולאט לאט מצטברת וגורמת לסתימות הביוב. דוגמאות לפסולת בביוב: מגבונים ומוצרי הגיינה, בוצה, שורשי עצים, שקיות, שומני מטבח, שערות וכן הלאה.
תשתית הביוב מהווה את אחת המערכות החיוניות לשמירה על איכות חיינו ולשם שמירה על איכות הסביבה וזאת באמצעות סילוק מי שופכין וזיהומים והזרמה של מים נקיים לשימושינו השונים. דמיינו לכם כיצד היו נראים חיינו ללא מערכת הביוב המודרנית... ביוב זורם ברחובות, מי שתיה מזוהמים, מקקים וחולדות מסתובבות חופשי ברחובות וכן הלאה.
הטיפול במערכת הביוב חייב להתבצע הן במצבי שגרה כחלק מתחזוקה נכונה והן במצבי חירום בהם נדרשים פתרונות לפתיחה של חסימות וסתימות וכמענה לפתרון בעיות שונות בצינורות הביוב דוגמת חורים או סדקים.

מענה מקצועי ויעיל לשמירה על איכות החיים והסביבה

הביובית מבצעת שטיפה יסודית ועוצמתית של קווי הביוב בעזרת לחץ מים גבוה וזאת על מנת לפורר את המוצקים הגורמים לחסימה ולסלק מפגעים שונים דוגמת שורשי עצים העלולים לפגוע בזרימת המים התקינה בצנרת. שירותי ביובית מספקים מענה לבתי עסק, מפעלים, מוסכים ומסעדות אשר מייצרים באופן שוטף פסולת שומנית וכזו המכילה רעלנים דוגמת דלקים שונים המהווים גורם אשר עלול לחלחל לקרקע ולגורם לזיהומה ולזיהום מי תהום.
צוות ביוב אחראי יעבוד בצורה מסודרת תוך שמירה על הסביבה וימנע ככל הניתן מפגיעה בה. במידה ובוצעה שאיבה, את תכולת מיכל האגירה של הביובית יש לרוקן במכון טיהור שפכים מורשה, מט"ש בראשי תיבות. ברחבי הארץ פרוסים מספר מכוני טיהורי שפכים אשר באחריותם לבצע תהליכים שונים לטיהור השפכים לשם שמירה על איכות הסביבה.
בתהליך הטיהור מפרידים ממי הביוב חומרים מזהמים כדוגמת חיידקים וכימיקלים אשר מסוכנים לנו בני האדם ולבסוף מתקבלים מי קולחין, אשר אומנם אינם טהורים ברמה אשר מאפשרת את שתייתם, אך ניתן לבצע בהם שימושים חוזרים. בד"כ משתמשים במי הקולחין בענף החקלאות או שמזרימים אותם לנחלים מבלי שיגרמו לזיהום.
בתהליך הטיהור מבוצעת הפרדה של השפכים התעשייתיים אשר הטיפול בהם מורכב וכולל מגוון טכנולוגיות מתקדמות אשר מותאמות לפי סוגי המזהמים.

חשיבות הקפדה על נהלי בטיחות
העבודה בביובית נחשבת למסוכנת מאוד ממגוון סיבות, החל מהגזים הרעילים אשר נפלטים מבריכות הביוב ועד לציוד בו משתמשים הכולל סכינים לחיתוך שורשים ודיזות מסוכנות המופעלות ע"י לחץ מים גבוה מאוד.
הסיכון קיים גם לצוות הביובית וגם לעוברי האורח בסביבה הקרובה. לכן ישנה חשיבות רבה לעבודה לפי נהלי הבטיחות ללא הקלת ראש וקיצורי דרך. כמו כן, קיימת חשיבות רבה לעבודה עם ציוד תקני בלבד אשר מתוחזק בקביעות כנדרש.
למעט צוות הביובית אין סיבה להתקרב לאזור העבודה, שימרו על מרחק סביר והתגברו על הסקרנות. מעבר לכך שתמנעו מעצמכם סיכון גבוה להיפגע חלילה, כך תאפשרו לצוות הביובית להתרכז בעבודתו ולבצע אותה על הצד ביותר.

 

יש לכם סתימה בביוב? בעיה אחרת במערכת הביוב? המרכז לביובית ושאיבות ביוב ע.א בע"מ מעניקה לכם את כל שירותי הביובית שאתם צריכים

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה