שופינג בעירום, הר אוורסט מחזיות ומיליארד משלוחים ביום



8 עובדות הזויות לחלוטין על יום הרווקים הסיני
11.11 הוא אירוע השופינג הגדול של השנה, והנה הוכחה לכך: לפני שנה, ב-11 בנובמבר 2017, נרכשו בסין מוצרים בשווי 25 מיליארד (!) דולר במהלך יום אחד בלבד. למרות שהיום נראה ומרגיש כי חג השופינג העולמי מלווה אותנו משחר ההיסטוריה, מקורו הוא בשנות ה-90, ושמו האמיתי הוא "יום הרווקים הסיני". הכל התחיל ממסורת תמימה וחמודה של סטודנטים סינים רווקים, שהיו חוגגים ב-11.11 את חיי הרווקות ומקדישים את היום לשופינג. הכל השתנה עם כניסתה לתמונה של עליבאבא, ענקית המסחר המקוון. לא היו קוראים לסינים "סינים" אילו לא היו מקצוענים במלאכה עתיקה ושמה מסחר: תוך שנים בודדות, הפך יום הרווקים הסיני לאירוע השופינג הגדול בעולם - יותר גדול מבלאק פריידי וסייבר מאנדיי ביחד.

ביום השופינג העולמי, הכי משתלם לקנות בזיפי: זיפי היא פלטפורמה שמאחדת את חנויות האונליין העולמיות, מתרגמת אותן לעברית ומאפשרת לכם ליהנות ממיליוני מוצרים מכל רחבי העולם, וגם ממבצעי ענק מאלי אקספרס ב-11.11.

בזיפי ניתן לרכוש מחו"ל גם בכרטיס אשראי ישראלי (כן, אותו אחד שמגהצים במכולת השכונתית), מה שאומר שהצורך בכרטיס בינלאומי נעלם לחלוטין. דבר נוסף הוא מגן המכס של זיפי - שירות ייחודי אשר מגן עליכם ממס המכס ומסי היבוא. השירות מאפשר לקבל החזר מלא במידה ויש לשלם מיסים על החבילה.

 יום הרווקים הסיני באליאקספרס

אז מה הוא יום השופינג בסין, חברים? סין היא כבר מזמן לא רק דרקונים, זיקוקים ומקקים בשמן עמוק: על אף קיומן של אינספור מסורות מוכרות ורבות שנים, דווקא צירוף המילים "קניות זולות" הוא הראשון שעולה לנו בראש כשמישהו מזכיר את סין.

סביר להניח שגם לכם כבר יש רשימת משאלות ואתם מוכנים לצאת למסע שופינג ברשת ולחגוג על מבצעי הכסאח ב-11 לנובמבר, אז קבלו מאיתנו 8 עובדות הזויות ומשעשעות על יום הרווקים הסיני משנים קודמות:

 

  1. בניסיון עז למנוע מבעלה המכור לקניות לבזבז כסף על שופינג ברשת, החליטה אישה בעיר פוג'ואו שבסין לקשור אותו לכיסא ליום אחד. זהו אירוע מוזר בפני עצמו, אבל חכו, כי יש גם המשך לסיפור: כשנשאר ללא השגחה, ניסה הבעל להיחלץ, הצליח לשחרר רק רגל אחת, אך גם זה היה מספיק. למרות מגבלת ניידות חמורה, השופהוליק הסיני הצליח להזמין מוצרים בשווי 3400 דולר תוך שימוש באצבעות רגל שמאל בלבד!
  2. יושבים? קבלו: בשעתיים הראשונות של אירוע הקניות העולמי נרכשו לא פחות מ-1.6 מיליון חזיות. כידוע, התרבות הסינית מלאה בפתגמים ודימויים ולא פלא שגם הפעם נשארו הסינים נאמנים לשורשיהם ומצאו דרך להמחיש את הסיפור מזווית מקורית: על פי החישובים של הנהלת אלי אקספרס, אילו היו מניחים את כל החזיות אחת על השנייה, גובה הערימה היה כגובהם של שלושה הרי אוורסט.
  3. הסינים עושים הכל בשביל שתקבלו את ההזמנה שלכם במהירות. לאחרונה, הושק במחסני עליבאבא, ענקית המסחר המקוון, מחסן שכל העובדים בו הם רובוטים שמזכירים במראם את שואבי הרומבה, רק שהרובוטים של עליבאבא גדולים יותר ובעלי יכולת להזיז משטחים שלמים של חבילות.
  4. המדינות שקנו הכי הרבה ביום השופינג העולמי הן ארה"ב, ברזיל ורוסיה. ישראל אמנם לא נכנסה לרשימה זו, אך כן זכתה במקום כבוד: מסתבר שישראלים הם עם שאוהב לחגוג. למסקנה כזאת הגיעו הסינים על סמך העובדה שדווקא בישראל הזמינו הכי הרבה תחפושות ביחס לשאר הארצות.
    אכן, יום הרווקים ב-11 לנובמבר הוא היום המושלם להתחדש בתחפושות חדשות לפורים מאלי אקספר - גם חוסכים כסף כי יש הנחות גדולות וגם יש טווח זמן ארוך בין הקניה לחגיגה, ככה שהמשלוח עם התחפושת שלכם בטוח יגיע לפני החג.
  5. שופינג בגדים ללא בגדים: קניון מפורסם בסין יצא במבצע לא קונבנציונלי בעליל לבנות המין היפה: לכל לקוחה היתה הזדמנות לקבל בגדים בשווי 1000 יואן (כ-150 דולר), בתנאי פיקנטי אחד: על הלקוחות המעוניינות להשתתף במבצע להתפשט ולהישאר בהלבשה תחתונה בלבד. המארגנים מספרים כי היו להם ספקות וכי חששו שהמבצע לא יצליח למשוך מספיק לקוחות, אך הרעיון ההזוי עמד בכל הציפיות. קרוב ל-350 נשים סיניות נועזות התפקדו מול דלתות הקניון לרגל המבצע ואורכו של התור שנוצר הגיע ליותר ממאה מטר.
  6. פארל וויליאמס, קייטי פרי, דיוויד וויקטוריה בקהאם, ניקול קידמן, קובי בראיינט וכוכבים אחרים משתתפים מדי שנה בטקסים חגיגיים המסמלים את תחילתו של טירוף הקניות של נובמבר.
  7. ב-2017 שוב נשברו שיאי רווחים של יום השופינג הבינלאומי: צרכנים מכל רחבי העולם מיהרו להצטרף לחגיגה וקנו מוצרים בשווי 2 מיליארד דולר תוך שעה מתחילת אירוע השופינג. סכום הקניות הכולל באותו יום הגיע ל-25 מיליארד דולר!
  8. במיוחד ליום השופינג, פיתחה חברת עליבאבא את "משקפי השופינג" - אפליקציית VR לסמארטפון, אשר מאפשרת לבקר בחנויות וירטואליות של מותגים ולקנות מוצרים באמצעות מציאות רבודה. תכלס, אילו השירות היה זמין גם בארץ, היינו יכולים ליהנות ממנו לטובת קניות בסופר-פארם: במחלקת בשמים וירטואלית אין אנשי מכירות, ובמקום להתחמק משאלות מציקות, אפשר סוף סוף להתרכז בשופינג בראש שקט.
  9. רוצים להזמין מוצרים במבצעי 11.11 אך חוששים מעלויות מכס? רשות המכס היא ה"פארטי פופר" המרכזי כשמדובר בקניית מוצרים בחו"ל והיא מסוגלת להשבית כל שמחה. עם זאת נראה שיש אור בקצה המנהרה: שירות מגן מכס של חברה ישראלית בשם זיפי, כשמו כן הוא, משלם את מסי היבוא כגון מע"מ, מכס ומס קנייה במקום הלקוח. ככה שהפעם שום דבר לא ימרר לכם את חוויית השופינג, חוץ מעיכובים בהגעה (כן דואר ישראל, אנחנו מסתכלים עליך…)
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה