4 כללי בטיחות לשימוש בבריכה בחצר הביתית



אחד הטרנדים המעניינים של השנים האחרונות הוא כניסתן של בריכות שחייה להרכבה עצמית לאלפי חצרות בתים פרטיים בישראל. מדובר באחת ההנאות שעד לא מזמן הייתה שמורה לבעלי ממון רב בלבד אך עם התפתחות הטכנולוגית וכניסתם של יבואנים רבים, ניתן כיום לרכוש בריכת שחייה בתקציב שנע בין כמה מאות שקלים ועד לכמה אלפים שיקנו לכם את הזכות לרחוץ בבריכה גדולה ומתקדמת למדי.

לצד כל ההנאה שבעניין והפתרון המושלם להעסיק את ילדי המשפחה, בריכה פרטית מביאה אתה גם הרבה מאוד סיכונים שעל כל מי שמרכיב אחת כזאת לקחת בחשבון. לפניכם 3 טיפים שיעזרו לכם להתמודד עם הסכנות ולהמשיך להפיק מהבריכה את המרב.

בריכה

טיפול במפגעים

עוד לפני שמתחילים בכלל להתקין את הבריכה, עליכם לחשוב על המקום הכי נוח ובטוח שניתן להרכיב אותה. חשבו על אזור נטול מפגעים שבו יש לכם שדה ראייה מושלם על המתרחש ונקטו בכל הפעולות הדרושות על מנת להבטיח את זה – החל מגיזום נכון של עצים ועד ליציקת בטון שתאפשר לכם להרכיב את הבריכה באזור יציב ובטוח.

פיקוח צמוד

חשבתם פעם על מצב שבו אתם מגיעים לבריכה העירונית או לקנטרי הקרוב ומגלים שאין מציל וכולם עושים מה שבא להם? בוודאי שלא. אז מדוע אם כן יש כאלה שחושבים שהילדים יכולים להסתדר לבד? רק בגלל שהם נמצאים בסביבה הביתית לא אומר שהם אינם חשופים לסכנות מעבר לכך, מחקרים רבים מראים דווקא שמרבית התאונות נגרמות דווקא באזורים שבהם אנו מרגישים הכי בטוחים מאחר שאלה המקומות שאנו מרשים לעצמנו להוריד את המגננות והפיקוח.

בשורה התחתונה – חובה לפקח על ילדים שנמצאים בבריכה באופן צמוד.

התקנת כיסוי או רצפה פנאומטית

מה עושים על מנת להבטיח שאף אחד לא יכנס לבריכה בזמן שאתם לא יכולים להשגיח? הכירו את אחד החידושים המעניינים בתחום אם כי לא בטוח שהוא מתאים לבריכה שמרכיבים באופן עצמאי.

מדובר על רצפת פריכה מתרוממת שמאפרת לכם לקבוע את גובה המפלס וחשוב מכך – ניתן להרים את הרצפה וכך למנוע כניסה אל המים. אין ספק שמדובר באחד האביזרים המעניינים של הקיץ.

במידה שאתם עושים שימוש בבריכה להרכבה עצמית, מומלץ להיעזר בכיסוי בריכה איכותי שיעזור לכם למנוע כניסה אליה בשעות שאינכם יכולים להשגיח על המתרחש.

התנהגות וחשיבה

לא בכדי חברות רבות בעולם אמצו את המושג 'בטיחות קודמת לכל'. המשפט הזה – שלא נוסח כך במקרה, אינו תוחם את נושא הבטיחות למספר דברים מצומצם אלה מגדיר אותו כערך עליון שצריך לקחת בשיקולים של כל פעולה שאנו עומדים לבצע.

אם ניקח לרגע את הדוגמה הזאת ונבצע הקבלה לענייננו, בהתקנה של בריכה ביתית ובתפעול שלה עליכם להיות ערים לסכנות סביבתיות והתנהגותיות. מאוד קשה לנסח שורה של סכנות אפשריות אך הרבה יותר קל להיות ערים לכל מפגע שיכול להוביל למצב בטיחותי לא נעים.

לדוגמה, מעבר למה שהוזכר עד כה, התנהגות נבונה יכולה להיות טיפול במשטחים חלקים שיכולים לגרום לפציעה, מסמרים או ברגים בולטים והסתרה נבונה של רשת החשמל של המשאבה. ישנן עוד הרבה מאוד דוגמאות אך אני סבור שהרעיון מובן.

זכרו – חשיבה מעשית ואחראית יכולה למנוע הרבה בעיות בעתיד. השקיעו את הזמן והמחשבה על מנת ליצר חצר ביתית בטוחה לכם ולמשפחה.

הכותבת היא דנה לוי מאתר dex.co.il

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה