מדיניות טראמפ וההשפעה על השווקים העולמיים על פי גיא גלבויז



גיא גלבויז הוא יועץ עסקי בכיר ומומחה לשוק ההון המנתח נושאים כלכליים רבים וביניהם מטבע הביטקוין והשפעתו על הכלכלה, כמו גם נושאים כלכליים שונים העולים על כותרות היום בארצות הברית, דוגמת ערך הריבית והפידרל הרזרבי. עם עליית דונלד טראמפ לשלטון, חלו שינויים בכלכלת המדינה, ועל כך מתייחס גלבויז בפירוט

צילום : pixabay

היתרונות של ממשל טראמפ

גיא גלבויז מתייחס רבות ליתרונות הכלכליים שהביאה ממשלתו של טראמפ. ראשית, חלה רפורמה משמעותית מבחינת תשלומי מיסים. מאז שדונלד טראמפ נכנס לתפקיד, הוא ואנשיו פעלו להפחתת תשלומי המיסים של האזרחים. טראמפ החזיר רווחים של טריליוני דולרים אשר היו מאוחסנים אצל תאגידים שונים בחו"ל, וכך הצליח להפחית את המיסים המשולמים מכיסיהם של האזרחים.

דבר שני, טראמפ פועל בתחום הדה רגולציה, על מנת לאפשר סחר חופשי יותר. בזכות פעולה זו, יוכלו בעלי העסקים לפתח את עסקיהם, ייפתחו מקומות עבודה רבים יותר וכלכלת ארצות הברית תפרח. טראמפ מינה אנשים שונים אשר יהיה אחראיים על תהליך הדה רגולציה במגוון רחב של תחומים דוגמת איכות הסביבה, שימור האנרגיה וכמובן שוק העבודה. פעולותיו אלה של טראמפ מביאות לתחושת אופטימיות בקרב בעלי העסקים ומעלות את המורל במדינה.

אבל יש גם חסרונות בדרך

גלבויז מציין גם את החסרונות שבהתנהלותו של טראמפ. ראשית, לפי דעתו של גלבויז, סדרי העדיפויות של טראמפ שנויים במחלוקת, וביניהם בחירת אנשים בלתי מתאימים לקבינט, חיזוק קשרים עם רוסיה מצד אחד, ויצירת עימותים עם מדינות שהן שותפות לסחר, דוגמת סין. שנית, טראמפ אחראי על לא מעט סקנדלים, לפני שנבחר לשלטון וגם לאחר מכן. הוא מעורר זעם יותר מזה שעורר אובמה במהלך כהונתו, ומעל לכול – אין באמת דרך לדעת כיצד יתפתח הממשל של טראמפ.

עם כל זאת, גלבויז מסכם ואומר כי השווקים העולמיים מגיעים לשיא חדש שלא נראה כדוגמתו, ולכן אינם צריכים להיות מודאגים מהממשל של טראמפ.

ומה קורה בתחום הנדל"ן

ישראלים רבים מעוניינים להשקיע בשוק הנדל"ן על מנת לקבל רווחים פאסיביים. יש ישראלים אשר אינם מוצאים עסקאות משתלמות בארץ, ולכן הם פונים להשקעות במדינות רבות בחו"ל. אחת מהמדינות האלה היא ארצות הברית, שבה ניתן להשקיע בנכסים כמו דירה משותפת, בית צמוד קרקע פרטי או שטח מסחרי כלשהו כמו מרכז קניות או בית מלון. גיא גלבויז מדגיש את עניין היתרונות והחסרונות בעת הכניסה לשוק הנדל"ן בצל ממשלתו של טראמפ.

אף על פי שגלבויז מציין את עניין החוסר ודאות שבהתנהלות הממשל החדש, וכן את סדר העדיפויות התמוה של טראמפ (בעיקר מבחינת תנאי הגירתם של המוסלמים), הוא טוען כי ניתן לנצל את ההזדמנות הנכונה לעסקת נדל"ן. הדבר החשוב ביותר שיש להביא בחשבון הוא הצורך להישאר ערניים ולעקוב אחר כל הזדמנות משתלמת הפורצת אל השוק. ואין הכוונה רק לתחום הנדל"ן, אלא גם למגוון רחב של עסקאות אחרות בארצות הברית. למרות זאת, חשוב לבדוק בדקדקנות רבה כל עסקה ועסקה שבה מתכוונים להשקיע, בייחוד לאור המצב הקיים כעת במדינה שמעבר לים, שבו אין דרך לדעת לאן נושבת הרוח ולאן תגיע ממשלתו של טראמפ.

האיש שחזה את הצלחתו של הביטקוין

גיא גלבויז מדבר רבות על ממשלתו של טראמפ ועל ההשלכות הרלוונטיות של הישראלים בתחום, אך אי אפשר לדבר על איש מקצוע זה מבלי להזכיר את הביטקוין, שכן היה זה גיא גלבויז אשר חזה את הצלחתו של המטבע הווירטואלי. ואכן, למטבע הזה כמה יתרונות שכדאי להכיר:

  • מטבע ששייך לכולם – מכיוון שמדובר במטבע מבוזר אשר אינו שייך לגוף פיננסי או ממשלתי כלשהו, הביטקוין אינו כפוף להליכים ביורוקרטיים שונים, כך שניתן לסחור באמצעותו בקלות מהיום להיום בעמלות נמוכות ומבלי לחכות עד שיעברו כ-3 ימי עסקים.
  • יתרון של מטבע וירטואלי – בגלל היותו מטבע מקוון, ניתן לבצע עסקאות באמצעות הביטקוין מכל מקום ובכל זמן.
  • אינו מושפע מהאינפלציה – הביטקוין אינו מושפע מהשינויים הממשלתיים, כך שגם אם איננו יודעים מה יהיה כיוונה של ממשלת טראמפ, עדיין אפשר יהיה לסמוך על הביטקוין שלא יעבור אינפלציה.
  • כל אחד יכול – עם קצת תרגול ורכישת הציוד האלקטרוני הנכון, כל אחד כמעט יכול לסחור באמצעות מטבע הביטקוין. כמו כן, לרשות המשקיעים עומדות זירות מסחר מובחרות אשר לוקחות עמלות נמוכות על התהליך.

מדוע הפך הביטקוין לגאווה ישראלית

גיא גלבויז מכיר היטב את תחום הביטקוין ומסביר מדוע דווקא הישראלים הפכו למומחים בתחום זה. לישראלים יש תכונות איכותיות המאפשרות להם להשתלב היטב בתחום הביטקוין. אחת התכונות הבולטות היא השאפתנות. כל ישראלי ממוצע יודע שעליו לשאוף גבוה, וכך נערים שואפים להתקבל ליחידות קרביות, ובסיום הצבא הם "חורשים" על הפסיכומטרי כדי להתקבל למסלול משתלם ומבוקש. תכונת השאפתנות חיונית מאוד להצלחת המסחר בביטקוין, מכיוון שהדרך אל המסחר בביטקוין רצופה באתגרים לא מעטים.

תכונה נוספת שיכולה לסייע לישראלים רבים בתחום היא יכולת הלימוד העצמית. כך למשל, ישראלים לא מעטים מסיימים את בית הספר ללא תעודת בגרות, ומשלימים אותה במהלך השירות הצבאי או בתום השירות. השלמת בגרויות דורשת משמעת עצמית ולמידה ממושכת. כמו כן, לא לחינם נחשבת ישראל למדינת סטארט אפ, שבה ישראלים רבים לומדים תחומים כמו כלכלה, תכנות ומנהל עסקים באופן עצמאי על מנת להגיע אל יעדם ולפתוח חברה טכנולוגית. יכולת לימוד עצמית חשובה בתחום כמו ביטקוין, ששם צריך לעבור דרך ארוכה כדי להפוך לסוחרים מיומנים.

כיצד משיגים את המטבעות הווירטואליים

אחת השאלות הנפוצות ביותר ששואלים הישראלים את גלבויז היא איך, למעשה, ניתן להשיג את המטבעות הווירטואליים. ובכן, ישנם כמה דרכים להשיג מטבעות. דרך פשוטה אחת היא לרכוש את מטבעות הביטקוין ממי שכבר יש לו כאלה. ניתן למצוא פרסומים באתרי האינטרנט ובפייסבוק ולעשות עסקה ראשונה משתלמת עם כמה מטבעות וירטואליים. שנית, קיימת אפשרות לתת שירות מסוים ולקבל תמורתו מטבעות של ביטקוין. הביטקוין הפך לנפוץ עד כדי כך שניתן לרכוש באמצעותו כל דבר כמעט – החל בפיצה משפחתית וכלה בדירה שערכה הוא כמה מיליוני דולרים. דרך שלישית להשיג מטבעות, היא לגשת לאחד מבין שני הכספומטים שנמצאים בתל אביב. על מנת למשוך את הכסף, יש להירשם לשירותיו של ארנק אלקטרוני ולקבל את הקוד המאובטח QR.

להכיר את הבלוקצ'יין

אחד הנושאים העיקריים בתחום הביטקוין שבהם עוסק Guy Galboiz הוא הטכנולוגיה שבה פועל מטבע הביטקוין - הבלוקצ'יין. שרשרת הבלוקצ'יין היא למעשה שורה ארוכה של בלוקים הכוללים נתונים על עסקאות ביטקוין (ומטבעות וירטואליים אחרים) שבוצעו משחר ההיסטוריה. לפי גלבויז, טכנולוגיה מאובטחת זו הולכת וצוברת תאוצה, כך שבה משתמשים בעלי עסקים קטנים וגדולים כאחד, ונפוצה גם בקרב חברות נפוצות כמו מערכת המסחר שופיפיי והמערכת הנפוצה לניהול תוכן – וורדפרס.

לפני שמשקיעים, כדאי להתייעץ

בין אם החלטתם להשקיע בנדל"ן בארה"ב בזמן ממשלתו של טראמפ ובין אם ברצונכם להיכנס לתחום המסחר בביטקוין, חשוב להתייעץ עם איש מקצוע המבין בתחום. לגיא גלבויז ניסיון רב בתחום הכלכלה והייעוץ העסקי, וכדאי לעקוב אחר הפרסומים והעדכונים לגבי מצב הביטקוין בארץ ומצבם של השווקים העולמיים.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה