מפריז לישראל באהבה ובטוב טעם



מאפייה פריזאית בלב אשקלון, משפחה שעלתה מתוך אהבה לישראל ולמה שהיא עושה, מאפים משובחים בטעמים חדשים, מה עוד צריך כדי להגדיר סיפור הצלחה?

אווה בן הרוש התחילה את החיים החדשים שלה בישראל לפני 15 שנה כמו כל עולה חדש ציוני נלהב, אבל מבלי לדעת עד כמה העלייה ארצה תהיה הרבה יותר משמעותית מאשר רק שינוי מקום. אווה עלתה לישראל היישר מפריז, שם משפחתה ניהלה קונדיטוריה מפורסמת במוניטין המצוינים שלה בקהילה היהודית, מהקונדיטוריות הכשרות הראשונות שנפתחו בפריז לפני 25 שנה. הוריה ניהלו אותה שם ועבדו לפי סודות משפחתיים ומתכונים שפיתחו בעזרת חומרים מעולים שהיו רגילים אליהם בצרפת, ולאחר שהצטרפו אליה בישראל החליטו להעתיק את העסק שלהם לכאן.

צילום: שחר בי יח"צ

ההתחלה שהביאה את פריז לאשקלון

מיד לאחר שעלו לא בזבזו זמן ופתחו את הקונדיטוריה "פסטל" באזור התעשייה של אשקלון במיקומה הראשון והצנועה. אווה בן הרוש ומשפחתה החלו במשימה להביא לטעם הישראלי את הטעם הצרפתי המעודן שכולל הרבה יותר מאשר רק שימוש בחומרים צרפתיים משובחים. פטיסרי צרפתי הוא תפיסת עולם שלמה של הדרך שבה יש להגיש מטעמים מלוחים ומתוקים כדי לגרום הנאה ללקוחות ולראות את ניצוצות העונג בעיניהם. זה מה שייבאו לכאן וזה מה שאהבו לעשות.

הם החלו לבנות תפריט שיביא לא רק את ההתמחות שלהם במאפים מלוחים ומתוקים, אלא גם כזה שלא יתפשר על המוצרים שהם רגילים למכור והיו חדשים אז לישראלים. אלא שלמשפחתה של אווה התברר מהר מאוד שמדובר לא רק בהרגלת הישראלים לטעמים לא מוכרים. השוני היה לא רק בקשת הטעמים אלא גם בפרמטרים משמעותיים יותר כמו גודל המנה והחומרים.

צילום: שחר בי יח"צ

מאפים איכותיים בטעמים חדשים בישראל

כל פטיסרי בצרפת מציעה ללקוחות גם מאפים מלוחים וגם מאפים מתוקים, אלא שהם מגיעים במידות קטנות ומתומחרים בהתאם לחומרי הגלם האיכותיים שמשתמשים בהם. התוצאה היא מאפה קטן יחסית שהטעמים בו מעולים וממלאים את הפה בעונג רב, אבל הישראלים לא היו רגילים לתמחור כזה למוצרים בגודל קטן, טעימים ומשובחים ככל שיהיו.  

ההתחלה הייתה קשה מאוד ומשפחת הפטיסרי החלה להבין את גודל המשימה שעומד לפניה. אמנם הם התקבלו בברכה אולם כשהלקוחות גילו אצלם מוצרים כמו כריך סלמון מעושן קטן ממדים שטרם נכנס לרפרטואר הישראלי המקובל, או פטיפורים מעולים מלאי דמיון ויצירתיות במחירים שנחשבו יקרים בעיניהם, הם הגיבו בתמיהה. סלמון לא היה אז כל כך מקובל ופטיפורים או מאפים קטנים ומעודנים נחשבו לפינוק שאינו שגרתי.

שחר בי יח"צ

ניצחון מתוק

משפחת הפטיסרי לא נכנעה לפשרות שדרשו ממנה לקוחות והחליטה לעמוד על שלה ולהביא את הטעם הצרפתי המשובח גם לאשקלון, וזה הצליח, בסופו של דבר. לקח להם זמן, אבל הם הצליחו להרגיל את החך המקומי לטעם הנרכש. ואכן, עם הזמן הלקוחות החלו לבוא רק אליהם כדי למצוא שוב ושוב את המאפים שהתרגלו אליהם, ואווה אומרת שהאור בעיניהם כאשר גילו כמה טעמים יש בנגיסה אחת היה שווה את הכל.

לאחר הצלחת הפטיסרי במיקום הראשון עברו למיקום מרכזי יותר באותו אזור והדרך הארוכה שעשו מאז מוכיחה שהם הצליחו במשימתם מעל ומעבר לציפיות. הלקוחות מגיעים מכל רחבי הארץ, ופסטל מספקת כיום קייטרינג מעולה גם לישראלים ותיקים וגם לעולי צרפת שרגילים לטעמים האלה מהבית. בעתיד יפתחו גם בית קפה במרכז הארץ וימשיכו בעבודת הקונדיטאות המעולה שלהם גם שם.

  http://www.pastel-paris.com 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה