משלוחים באתרי איקומרס - כל מה שרציתם לדעת



חנויות וירטואליות מציעות מוצרים אמתיים וחלק מתפקידן הוא לדאוג כי המוצרים יגיעו למי שמזמינים אותם ומשלמים עבורם. זה מכבר הוכחה יעילותן של חנויות כאלה. משלוחים באתרי איקומרס מהווים חלק חשוב בפעילותן. מוצר טוב ככל שיהיה לא יועיל למי שהזמין אותו אם הוא לא יגיע במועד שבו הוא אמור לקבל אותו ובכך תיגרם לו עגמת נפש ואולי אף הפסד כספי

צילום : pixabay

חנות אינטרנטית  המציעה מוצרים נדרשת לעמוד בלוח זמנים למשלוח. יש חנויות אשר חלק מהשירות שלהן כולל ספיגת עלות המשלוח. קיימות כיום שיטות שונות לביצוע משלוחים באתרי איקומרס. התנהלות הוגנת ושקופה מחייבת את בעלי החנות ליידע את הלקוח על אודות אפשרויות המשלוח ועלות כל אחת מהחלופות. לדוגמא:

שליח עד הבית – שבעה ימי עסקים

דואר רשום (עם מספר מעקב) – שלושה- חמישה ימי עסקים

דואר שליחים, שליח עד הבית – שני ימי עסקים

מבחן הזמן הסביר

כאשר אתם מזמינים מוצר חשוב שתבררו את נושא המשלוח, לרבות המחיר ומשך הזמן להגעה. אל תסתפקו באמירות כלליות שאין בהן התחייבות מפורשת ולא מסגרת זמן קצובה להגעת המוצר. בעלים של חנות מקוונת נדרשים ומצופים לבצע משלוח בתוך זמן סביר, כדוגמת מסגרת הזמן שצוינה לעיל.

לקוח  עשוי להעדיף חלופה מסוימת בשל שיקולי נוחות או בטיחות. שיקול המחיר אף הוא שיקול לגיטימי בהחלט, וכאשר אין הבדל בין הגעת מוצר בתוך יומיים או בתוך שבועיים סביר להניח כי תיבחר החלופה היותר זולה. ככל שצרכן זקוק להגעת המוצר, סביר להניח כי הוא יסכים להוסיף על עלות המוצר את מחיר המשלוח בדרך המהירה ביותר.

קצב צב או קצב צבי

משלוחים באתרי איקומרס  מתבצעים בשיטות שונות ולקוחות יכולים לבחור את השיטה הנוחה להם. בעלי חנויות מקוונות שונות גילו כי כדאי להם לספוג את עלות המשלוח, הואיל ועבור הלקוח מדוברה בהטבה, אשר לא אחת עשויה להיות הגורם לבחירה ברכישה מאתר מסוים המציע משלוח בחינם על אתר מתחרה שאינו מציע זאת. 

לגורם הזמן יש מחיר, ולכן יש לקוחות שיעדיפו לשלם לחברה פרטית המבצעת משלוחים ולא לדואר ישראל, אשר לא פעם לקוחותיו מגלים כי בניגוד לסמלו המסחרי- הצבי- קצב עבודתו קרוב יותר לקצב צב...

בשנים האחרונות רווחת שיטת משלוח חדשה - Box it. בשיטה זו יכלים לקוחות לאסוף מוצרים באמצעות לוקרים אלקטרוניים שנמצאים בחנויות בפריסה ארצית, כגון חברות דלק, סופרפרמים, במתחמי קניות גדולים כגון BIG הנגישות וזמינות 24/7. אחד היתרונות של שיטה זו הוא היות הלקוח מעודכן באמצעות מסרונים.  הלקוח מקבל הודעה על המקום שבו ממתין לו המוצר ואת הקוד לפתיחת הלוקר שבו ניתן לאסוף אותו.

קיימות אפוא שיטות ואמצעים שונים לקבלת מוצרים. ביצוע מקצועי, יעיל ומהיר של משלוחים באתרי איקומרס מהווה שיקול חשוב אצל לקוחות – קיימים ופוטנציאליים- האם להזמין מוצרים מחנות מקוונת זו או אחרת.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה