4 טיפים שיכולים לחסוך לכם הרבה כסף על ביטוחים



הכירו את פוליסות הביטוח "הסודיות" של חברות הביטוח, שיכולות לעזור לכם לחסוך כסף רב על הוצאות ביטוח מבלי לפגוע בצורה משמעותית בכיסוי הביטוחי

pixabay

התשלומים על ביטוחים הפכו בשנים האחרונות לאחד ממרכיבי ההוצאה הגדולים במשקי הבית בישראל, ויכולים להגיע למאות ואף אלפי שקלים בחודש למשפחה.

בשיתוף עם אתר הכלכלה האישית savey.co.il ריכזנו כאן 4 טיפים לחיסכון בעלויות ביטוח.

  1. ביטוח בריאות משלים שב"ן

ביטוח בריאות הוא אחד הביטוחים הנפוצים ביותר בישראל, והריווחיים ביותר עבור חברות הביטוח.

אחת הסיבות לרווחיות הגבוהה של חברות הביטוח היא התשלומים המיותרים ("כפל הביטוח") שמשלמים לקוחות רבים.

כפל הביטוח הזה מתרחש מפני שבנוסף לביטוח הבריאות הממלכתי, ממנו נהנים כל תושבי ישראל, תושבים רבים משלמים גם עבור התכניות המורחבות של קופת החולים (כגון כללית מושלם ופלטינום, מכבי זהב ושלי וכו'), וגם עבור ביטוח בריאות פרטי.

כך, מכיוון שהתכניות המורחבות בקופות החולים כוללות כיסויים דומים לחלק מהכיסויים בביטוחי הבריאות הפרטיים, יוצא שהלקוחות משלמים למעשה פעמיים, עבור אותו השירות.

על מנת לתת מענה לתשלומים הכפולים, יצרו חברות הביטוח פוליסות בריאות הנקראות "ביטוח משלים שב"ן", המכסות רק את הפערים בכיסוי הביטוחי שקיימים בין התכניות של קופות החולים ובין הביטוחים הפרטיים.

המחירים של ביטוח משלים שב"ן זולים בכ-20-40% ממחירי ביטוחי הבריאות המלאים של קופות החולים, ומאפשרים חיסכון משמעותי בהוצאות השוטפות על ביטוחים אלה.

עם זאת, חשוב לדעת שבביטוח משלים שב"ן ניתן להפעיל את הביטוח רק אחרי שקופת החולים הודיעה ללקוח שלא תכסה את עלות הטיפול הרפואי (במלואו או בחלקו).

לקריאה נוספת על ביטוחי בריאות – כנסו למדריך ביטוחי הבריאות של אתר savey.

  1. ביטוח אובדן כושר עבודה "מטריה"

ביטוח אובדן כושר עבודה "מטריה" הוא גם ביטוח משלים, שנותן מענה לפער בכיסוי שבין ביטוח הנכות שקיים לחוסכים בקרן פנסיה, ובין ביטוח אובדן כושר עבודה פרטי.

כך, אם יש לכם קרן פנסיה, ואתם עובדים במקצועות רלוונטיים, תוכלו לרכוש את ביטוח המטריה וליהנות מכיסוי מלא וזול למקרה של אובדן כושר עבודה.

  1. ביטוח סיעודי משלים

מחירו של הביטוח הסיעודי עלה באופן דרמטי בשנים האחרונות, ונכון להיום מחירי הביטוחים הסיעודיים יכולים להגיע למאות ואף אלפי שקלים לחודש למשפחה.

לקוחות שמעוניינים בכיסוי למקרה של מצב סיעודי, אך לא רוצים או לא יכולים לעמוד בעלויות הביטוח הגבוהות, יכולים לרכוש את הביטוח הסיעודי של קופת החולים, המספק כיסוי ל-5 שנים, ולהשלים אותו עם ביטוח סיעודי משלים, הנכנס לפעולה לאחר שהביטוח של קופת החולים מפסיק לשלם.

שילוב כזה של ביטוחים צפוי להוריד את העלויות הכוללות של הביטוח הסיעודי בכ-65%-50%.

מכיוון שהסטטיסטיקה היום מדברת על כך ש-1 מכל 4 אנשים שעוברים את גיל 65 יגיע למצב סיעודי, ייתכן שמדובר בהחלטה נכונה עבור אנשים רבים.

  1. האם אתם באמת צריכים ביטוח חיים?

ביטוח חיים הוא אחד הביטוחים החשובים והותיקים שקיימים, אך לא כל אדם באמת צריך ביטוח חיים.

למשל, רווקים ללא ילדים, לקוחות עם ילדים מבוגרים העומדים בזכות עצמם מבחינה כלכלית ואנשים בעלי נכסים רבים, יצטרכו פחות ביטוח חיים (אם בכלל) מהורים לילדים צעירים, שעבורם חשיבותו של ביטוח החיים גדולה מאוד.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה