5 הסדרות הישראליות הטובות של העשור (2010-2019)



אחת התופעות הבולטות ביותר של העשור הנוכחי היא עליונות איכות סדרות הטלוויזיה על פני סרטי הקולנוע. בחרנו למענכם את 5 הסדרות הישראליות הטובות ביותר של העשור

pixabay

הסדרות הישראליות הן חלק בלתי נפרד מתור הזהב העולמי של שידורי הטלוויזיה. ההוכחה הטובה ביותר לכך היא שמאז ש"בטיפול" פתחה את השער לחו"ל, לא מעט סדרות ישראליות קיבלו עיבודים אמריקאים או שהוצגו כפי שהן בנטפליקס או חברות ברודקאסט אחרות. אז אנחנו כאן בשביל לסכם לכם את העשור, כן, אמנם קצת מוקדם מידי, וכל זאת, קבלו את  5 הסדרות הישראליות הטובות ביותר ששודרו בין השנים 2010-2019 (לסדר תצוגתן אין משמעות).

אורי ואלה

מסדרות הדרמה הטובות ביותר שנעשו בישראל. אורי ואלה הוא סיפורם של אב וביתו אשר נאלצים להתמודד עם מות אם המשפחה. אחת מיוצרות הסדרה היא דינה סנדרסון (ביתו של דני סנדרסון) הסדרה מבוססת באופן מאוד חלקי על סיפור חיה. גם אלה וגם אורי מחפשים אהבה בחייהם. על הדרך הם עולים האחד על העצבים של השנייה. יש משהו חם ונעים בסדרה הזו, למרות שהיא כוללת לא מעט סצנות עצובות. העלילה מרתקת, מקורית וקשה מאוד למצוא בה קלישאות שיכולות להוציא את הצופה מהדעת. בראבא מגלם את אורי ומשחק אותו נפלא וסנדרסון מוכיחה פעם נוספת שהיא אחת השחקניות הכי טובות בישראל.

פאודה

הסדרה הישראלית הכי מצליחה בעולם בכל הזמנים. נמכרה כפי שהיא ושודרה בנטפליקס ולא רק ב yes. פאודה עוסקת בסיפורם של צוות מסתערבים שנכנסים לעומק השטחים הפלסטינים על מנת לסקל פיגועים של החמאס. בכל עונה הם מתמודדים מול ארכי טרוריסט חדש, מה שמכניס המון עניין ופלפל לסדרה. למרות שהסדרות לא דומות, השימוש בנבל תורן מזכיר את חוויית הצפייה ב"דקסטר".

 

על הספקטרום

דרמה עמוקה, מרגשת ונוגעת ללב על שלושה שותפים שגרים בדירה. 2 מהם אוטיסטים. עמית, אוטיסט המתפקד בצורה בינונית, רון-רון - סובל מאספרגר וזוהר- סובלת מפיגור שכלי. הסדרה עוקבת אחרי ההתמודדות היומיומית שלהם עם בני משפחה, שכנים וחברים. ניב מדג'ר, שמשחק את רון רון וידוע בתור קומיקאי של נון-סנס בעיקר, מגלם תפקיד דרמתי בצורה נפלאה. אך מי שהיא בולטת וגונבת את ההצגה היא נעמי לבוב בתור זוהר.

כבודו

מעט סדרות אקשן/מתח ישראליות הצליחו לשמור על האימפקט של העונה הראשונה כמו "כבודו" גם בעונה השניה. זוכרים כמה טובה הייתה "כפולים" בעונה הראשונה ומה היה גודל האכזבה בעונה 2? אותו הדבר קרה גם ל"המדרשה" ולכן 2 הסדרות הללו לא נכנסו לכתבת סיכום זו. בכל אופן, "כבודו" הייתה מעולה בעונתה הראשונה, ובעונה השנייה היא הפכה להיות אפילו עוד יותר טובה. הסדרה עוקבת אחר השופט אלקובי. בנו היה מעורב בתאונת פגע וברח. זאת לא הייתה סתם תאונה, כי בנו פגע בבנו של ראש משפחת פשע באר שבעית. מכאן והלאה הוא עושה את הכל ומקריב הכל על מנת לשמור על בנו.

חטופים

סיפורם של 2 חיילים שחוזרים הביתה לאחר שנים ארוכות בשבי החיזבאללה . כולם היו בטוחים שהם מתו. חלק מבני משפחתם המשיכו הלאה בעוד שחיי אחרים קפאו בזמן. חייל אחד לא שב מהשבי מכיוון שהוסב לצד האויב. למרות שמדובר בסדרה כבדה ודיכאונית, היא נחשבת לאחד הסדרות הישראליות הכי מעניינות ששודרו אי פעם. היוצר גדעון רף, הוזמן לעשות אדפטציה אמריקאית ("הומלנד") והשנה עולה העונה ה 8 והאחרונה שלה. בין הגרסאות אין כל קשר תסריטאי.

קופה ראשית

אחת הסדרות הקומיות המבריקות של השנים האחרונות. אם אהבתם את "המשרד" על שלל גרסאותיו אתם תאהבו את "קופה ראשית". הסדרה המוקומנטרית עוסקת בעובדי סניף "שפע יששכר" סניף של רשת סופרמרקט בדיונית ביבנה. חלק מהדמויות הן עובדי הסניף וחלק הם לקוחות קבועים. קרן מור בתור כוכבה שביט, הקופאית הראשית, מבריקה כהרגלה. התגלית של הסדרה היא אמיר שורוש שמגלם את ראמזי, עובד סופר שמכור לעבודתו ולא מסוגל אפילו לקחת יום חופש אחד כדי להתנתק מהעבודה.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה