5 סוגי הטפטים שישדרגו כל חלל



אם אתם רוצים לשדרג את מראה הבית, או את אחד החדרים בבית, ולתת לו מראה אחר, ייחודי / מעניין / יוקרתי / חמים או כל שינוי אחר שאתם רוצים ליצור באווירה, יש בסך הכל דבר אחד שאתם צריכים לעשות: להדביק טפט על הקיר. הסוד הוא בבחירת הטפט הנכון

טפטים אז והיום
בשנות ה-70 הטפטים היו חלק בלתי נפרד מכל בית ומכל קיר, ובדרך כלל יצרו עומס ויזואלי מוגזם. אבל זאת הייתה האופנה ולכולם היה כזה. כדרכן של אופנות הטפטים כמעט נעלמו מחיינו בשנות ה-80, אבל עכשיו הם חוזרים, בגדול. בעשר השנים האחרונות הטפטים עשו קאמבק אדיר, והטכנולוגיה המודרנית הפכה אותם למוצלחים הרבה יותר כמובן מכל בחינה אפשרית: הם קלים להדבקה והורדה, עשויים ממגוון עצום של חומרים ומגיעים באינספור עיצובים. הפעם הטפטים אינם אופנה חולפת אלא חלק בלתי נפרד מכלי עיצוב הפנים העומדים לרשותכם לשדרוג מראה הבית. כל מה שנשאר לכם הוא להחליט איזה מראה אתם מעדיפים.

יחצ

רגע לפני שתקראו את הרשימה שהכנו, אנחנו רוצים להוסיף הסתייגות קלה ולומר שבתוך כל סעיף ניתן למצוא אינספור תתי-סעיפים, ואין לנו באמת אפשרות לפרט את כל סוגי הטפטים. בכל זאת, בחרנו עבורכם את חמשת הגישות העיצוביות המובילות.

והנה זה בא:

  • צבעוניות מונוכרומטית
    אם אתם רוצים שדרוג במראה החלל ובצבע הקירות אך מפחדים או לא מעוניינים בשינוי דומיננטי מדי, טפטים מונוכרומטיים הם הטפטים בשבילכם. טפט מונוכרומטי הוא טפט בעל צבע אחיד, שמשווה לקיר מראה של צבע. אפשר לבחור בצבע רגוע יחסית כמו תכלכל או ורדרד, ואפילו טפט עם דוגמא עדינה מאוד וכמעט בלתי נראית, ולצפות איתם את קירות החלל כולו, או לבחור צבע חזק יותר, כמו כחול, אדום או זהב, ולצפות איתם קיר אחד בלבד בחלל.
    לא מומלץ לצפות את כל הקירות בצבע חזק מפני שזה עלול ליצור תחושת חוסר שקט חזקה, אך בהחלט ניתן לשלב קיר או שניים בצבע חזק עם צבעים משלימים בגוונים רגועים יותר על הקירות האחרים.
    מכניסים את הטבע הביתה
    ישנם שני סוגים של טפטים "טבעיים": סוג אחד הוא טפטים שעשויים מחומרים טבעיים כמו קש יפני, לדוגמא, ומתאימים לחללים שרוצים להעביר תחושה של טבע, והסוג השני הוא טפטים עם הדפסים מעולם הטבע, כמו צמחים או חיות. גם ההדפסים עצמם משתנים, מהדפסים של החיות עצמן או של עלים ופרחים, ועד הדפסים מופשטים יותר בהשראת הטבע. כמובן שמגוון ההדפסים והצבעים הוא עצום וכדי להתאים את הטפט בצורה המדויקת ביותר לחלל כדאי להתייעץ עם אנשי המקצוע בתחום הטפטים או העיצוב.
  • גיאומטריה
    טפט בעל צורות גיאומטריות יכול להיות המשך טבעי לדירה שמעוצבת בסגנון הייטקי מינימליסטי, אבל לא רק. בדירה בסגנון מודרני הטפט הגיאומטרי יכול להוסיף טאצ' יוקרתי, נגיעות צבע, או להפוך אותה לחמימה יותר, בהתאם לטפט שתבחרו. גם דוגמאות גיאומטריות יש המון, מקווים ישרים ועד מנדלות מורכבות, מריבועים גדולים ועד טפט דמוי תחרה, והתייעצות עם אנשי המקצוע מומלצת בחום. כדאי לשים לב שכאשר בוחרים טפט גיאומטרי הוא עשוי למלא את החדר בנוכחות שלו ויכול להיות שתליית תמונות על הקיר תהיה מיותרת.

  • יחצ
  • טפט במקום תמונה
    זה התחיל בחדרי ילדים אבל סוג התמונות הזמינות להדבקה על הקיר כבר מזמן יצא מעולם הילדים והיום ניתן למצוא טפטים עם תמונות בסגנונות שונים ובגדלים שונים, שיכולים להיות מודבקים על הקיר במקום תמונות.
  • טפטים במרקם מיוחד

הקדמה הטכנולוגית יצרה טפטים ייחודיים, שהמרקם שלהם שונה מהרגיל והם אינם חלקים. כלומר, בניגוד לטפטים "דמויי" מרקמים שונים, לטפטים האלה יש ממש מרקם שונה, כמו קש או קטיפה, למשל, או טפטים בשיבוץ אבני זכוכית בצבעים שונים. זה לא מתאים לכל אחד אבל שווה היכרות.

  • בונוס: טפטים לאריחים
    חדרי הרחצה שלנו מכוסים אריחים המגינים על הקיר מפני הרטיבות, ומכיוון שלא היה ניתן להדביק עליהם טפטים ,עד לא מזמן הדרך היחידה לשדרג את המראה של האריחים הייתה לרכוש אריחים מעוטרים או צבעוניים, שהם יקרים יותר מהאריחים הרגילים בצורה משמעותית. היום אפשר למצוא מדבקות טפט מיוחדות לאריחים במגוון עצום של דוגמאות וצבעים, וליהנות משדרוג מראה המקלחת בקלות ובלי הוצאות עצומות, וכן טפטים מיוחדים העמידים למים. שווה בהחלט לחפש אותם בחנות הטפטים.

*בהכנת המאמר ייעצו, עזרו והשתתפו אנשי המקצוע מ"גולדשטיין גלרי טפט" https://www.tapetim.co.il

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה