אז איפה אתם בחג ?



בכלל לא משנה אם אתם כאן, שם, או מעבר לים, בכלל לא חשוב אם אתם מארחים אצלכם בבית או מתארחים אצל הדודה, האמא או החמות העיקר שתשמחו להיות היכן שאתם ולא רק פיזית או גיאוגרפית, אלא בעיקר במחשבה ובהרגשה

 פסח פותח לכולנו את האביב של שנת החיים שלנו,  פריחה של התחלות חדשות ובחירות בהירות ומוצלחות, שיגרמו לנו שנה של עשייה ושמחה, בתיבול עדין של אהבה ותשוקה.

לא סתם אמרו חכמינו זיכרם לברכה לבער היטב את החמץ. כי חמץ יש לא רק בלחם. החמץ הוא כל ההחמצות שלנו עד כה , הוא כל המחיצות שהקמנו בחיינו עד כה, והוא גם כל החמיצות שליוותה את חיינו עד כה. אתם בטח שואלים, למה אני מדגישה ''עד כה'' ? מהסיבה הפשוטה. 

ביעור חמץ. צילמה ענת מנדל

בכל רגע נתון אנחנו פועלים מתוך הבחירות שאנחנו לקחנו על עצמנו. לפעמים הבחירות נעשות מתוך מודעות (מה ללמוד, היכן לעבוד, איזו שמלה ללבוש) ולעיתים מתוך ''אוטומט'' של החיים (להתעורר בבוקר, לצחצח שיניים, לנסוע לעבודה, לאכול).

כלומר, מה שהיה הוא לא בהכרח מה שיהיה.  לכל בחירה, בכל רגע, יש מחיר, ולא, אני לא מדברת על כסף אלא על החיים עצמם ועל הנפש והרוח.

כדאי לקחת בחשבון, אנחנו נבנים מסך כל החוויות שלנו באשר הן, הטובות, הרעות, המשמחות או המאכזבות ולכן לא רצוי לחשוש משום דבר שבו ניתקל בדרך ולא כדאי להימנע מפעולות כאלה ואחרות רק בגלל המחשבה של ''מה יהיה אם''. חשוב להיות בעשייה מודעת ולא מתוך חשש או פחד פסח, כמו גם האביב, כמו כל תחילת שנה, הוא זמן מבורך לעצירה ומחשבה.

במקום להחמיץ הזדמנויות - לבחור נכון, ולכבד את הבחירה שלנו במקום להקים חציצה - לשבור את המחיצות ולפתוח את הלב. במקום להחמיץ פנים - לחייך ולהאיר פנים. זה הרבה יותר נעים, וגם מדבק.

צמיחה. צילמה ענת מנדל

תנסו  צאו אל האביב ואל השנה הקרובה בזרועות פתוחות ועיניים פקוחות, צאו מאזור הנוחות שלכם ותמצו את החיים.

אל תרשו לזכרון כואב, לאהבה נכזבת או לכישלון (לכאורה) לחלחל ולהתנחל בלבבכם או בנשמתכם.  תחליטו דווקא למצות ולא להחמיץ. חג פסח שמח

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה