ייעוץ למניעת הונאות – איך להתמודד עם מכת ההונאות בזמן האחרון?



היינו שמחים לחיות בעולם נטול רוע, תככים, מזימות, ניצול והונאות אך לצערנו עולמינו אינו חף מהמקרים הללו. במאמר זה נתמקד בנושא עוקץ , סוגי עוקצים ואיך ניתן להתמודד איתן ולמנוע את התרחשותן – דבר שעלול לגרום לפגיעה כלכלית ואישית

העוקצים קיימים במגוון תחומים ויכולות להיות: קבלת כספים וחפצים במרמה, עוקץ של מוצרים וחפצים שנמכרים בשוק באופן פומבי, הודעה כוזבת בשם אדם אחר, הנפקת תעודה כוזבת שמעידה על ידע מקצועי, התחזות לאדם, העברת או מכירת תעודת אופי במטרה לקבל עבודה, הצהרה כוזבת בבית המשפט, עקיצות של בעלי מקצוע (כמו למשל: בתחום הנדל"ן, בתחום החשמלאות, המנעולנות והרכב), קבלות והוצאות שלא אושרו, גניבות, העברת קניין רוחני לחברות המתחרות, פרסום שקרי, גביית תשלום עבור סחורה שאינה תקינה, פגיעה במוניטין, מתן סיוע לביצוע עבירות וביצוע פעולות נגד הארגון.

כמו כן, קיימות הונאות ועוקצים נוספים, ביניהן: הונאות בקרב בני משפחה, ניצול הצד החלש, הונאות "סייבר" במסגרתן נבנה אתר אינטרנט מזויף שמזמין גולשים להזין את חשבונם כך שהמזייפים יכולים לבצע עסקאות באמצעות פרטי האשראי והפרטים האישיים האחרים שניתנו להם (הונאות אלו מתבצעות בתדירות גבוהה) ומקרים נוספים. במילים אחרות המונח "הונאה" מתייחס לכל הפעולות שמתבצעות מתוך הכוונה להרוויח מהצד השני באופן שהינו חוקי או לא הגון.

פנייה לבעלי מקצוע שמתמחים בתחום מניעת הונאות / עוקץ

כפי שציינו קודם – הונאות "סייבר" מתבצעות לא מעט פעמים וכדי להתמודד איתן ועם הונאות מסוגים אחרים יש להשתמש בכלים מתקדמים שמאפשרים שליטה ופיקוח על המידע. כדי למנוע מצבים של הונאות מכל סוג שהוא יש לפנות אל מומחים בתחום. מומחים בתחום מניעת ההונאות יקפידו לעקוב אחר כל ההתפתחויות בעולם, המעקב השוטף הכרחי משום שמבצעי ההונאות לא מפסיקים להמציא שיטות הונאה מגוונות ועובדים עם טכנולוגיות מתקדמות.

כיצד יכולים המומחים במניעת הונאות לסייע לציבור?

בעלי מקצוע מנוסים שצברו ידע בנושא יכולים לסייע לארגונים, חברות, בעלי עסקים ואנשים פרטיים בדרכים רבות שכוללות: זיהוי הסיכונים ומיפוי הנקודות הרגישות, קליטת הפעולות החשודות ויוצאות הדופן, הפקת מסקנות מניתוח נתונים, העלאת תרחישים אפשריים, הכנת תהליך חקירה בהתאם למקרה, תכנון מקיף ושימוש בטכנולוגיות יעילות כמו: התקנה של מערכות בקרת מידע ומערכות שליטה, התקנה של מערכות מעקב ומערכות צילום, הטמעת מערכות של בינה מלאכותית שמסוגלות לזהות מגמות של הונאות ולחסום אותן, ניתוח מערכות, חקירה סמויה, ריגול באמצעות מכשור חדיש ומתן הדרכה לבעל העסק או האדם הפרטי.

 אמצעים נוספים שיכולים לסייע במניעת הונאות יכולים לכלול: ביצוע סקרים בתחום ההונאות, בדיקות מהימנות של עובדים, תשאול עובדים, כתיבה והטמעה של נהלים בתחומים שונים, יצירת תהליך בטוח של גיוס ובקרה של עובדים ואמצעים אחרים. קבלת סיוע ממומחים בתחום יכולה לסייע מאוד ולמנוע נזקים קשים לבעלי העסקים ולאנשים פרטיים.

לקבלת פרטים נוספים איך להמנע מעוקץ יכולים לפנות לקבוצת אברהמי , סוקולוב 58 הרצליה , טלפון - 1-700-704-023

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה