בני נוער מאשקלון מצלמים



פרוייקט צילום במסגרת שותפות אשקלון-בולטימור מתעד אתרים באשקלון דרך עיניהם של בני נוער. בקרוב: ספר עם הצילומים הנבחרים

שותפות אשקלון בולטימור מייצרת המון פרוייקטים מיוחדים, אחד מהם הוא פרוייקט צילום משותף לנערים ונערות, שהתקיים לאחרונה באשקלון.

את הרעיון לפרוייקט יזמו הסופר והצלם שלמה (סטן) טורקל ואשתו יעל, המתגוררים בבולטימור. בביקורם האחרון באשקלון למדו שלמה ויעל על פרוייקטים שמפעילה השותפות בעיר וביקרו בארגונים שונים ששותפים לפרוייקטים. הם החליטו לחזור לאשקלון לביקור נוסף ושלמה, שהינו צלם חובב, החליט לשתף בני נוער מהעיר באהבתו לצילום והקים סדנאות צילום.

כל סדנה הורכבה משלושה מפגשים שכללו בתוכם היבטים תיאורטיים ומעשיים במהלכה נחשפו בני הנוער לזוויות חדשות ולמדו להביט על הסביבה שלהם מנקודת מבט חדשה.

וכך, חמושים במצלמות יצאו בני הנוער לסיור בחוף הים, בפארק 'בולטימור' ומרכז אפרידר וצילמו את המקומות המוכרים לנו בזוויות אישיות חדשות.

בסיום כל סדנה, העבירו בני הנוער המשתתפים משוב על החוויה שעברו וממנו עלה כי החוויה שעברו הייתה משמעותית עבורם: הם התמלאו השראה; למדו המון; ראו דברים חדשים שלא הבחינו בהם קודם; נהנו מאוד והעריכו את העובדה כי ניתנה להם ההזדמנות לקחת חלק בפרויקט צילום זה.

התוצר סופי של הסדנאות, יפורסם ספר עם הצילומים הנבחרים שצילמו בני הנוער מכלל המפגשים. בני הנוער יקבלו עותקים מהספר והוא ישמש גם כשי להצגת השותפות והעיר אשקלון.

"ניתן היה לראות כמה החוויה הזו עשתה טוב לבני הנוער." סיפרו גו'לין חיון וניקול רוזנברג, צוות שותפות אשקלון-בולטימור שהצטרף לסדנאות, "הם הגיעו לכל מפגש נלהבים להתחיל ולגלות דברים חדשים. מעבר לכלים המקצועי שהם רכשו, שלמה העניק לנוער ערכים חשובים כמו התמדה, יצירתיות וקבלת האחר".

נהוראי, שהיה אחד מבני הנוער שהשתתפו בפרויקט אמר: "בהתחלה לא כל כך רציתי להשתתף בפרוייקט כי חשבתי שזה יהיה משעמם אבל בסוף זה היה ממש כיף. למדתי המון על איך להשתמש במצלמה ולצלם תמונות טובות יותר. זו הייתה אחת החוויות הכי טובות שהיו לי בחופש הזה".

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה