טכנאי מזגנים לשירותכם: טיפים להפעלת מזגן בצורה יעילה וחסכונית בקיץ



חם ולח לכם בקיץ, אבל החום עולה לראש עוד יותר כשמגיע חשבון החשמל של אוגוסט? הנה לפניכם טיפים והמלצות מניסיונם של טכנאי מזגנים מיומנים – איך להשתמש ולנצל בצורה היעילה ביותר את המזגן בבית, תוך יצירת טמפרטורה נעימה ונוחה בחלל בפחות כסף

 נדמה שכל קיץ בשנים האחרונות חם מקודמו, והסטטיסטיקה לצדכם בעניין: האקלים בישראל בחודשי הקיץ נהיה יותר ויותר בלתי נסבל, באופן שמחייב אותנו להסתמך יותר ויותר על שירותיו הטובים של מיזוג האוויר. יעיד על כך הביקוש המטורף לשירותי טכנאי מזגנים במרכז הארץ בעונה החמה, וכמוהם נתוני צריכת החשמל ברחבי הארץ, וחשבון החשמל הפרטי שלכם.

ככה זה, מזגנים הם צרכנים כבדים של חשמל. אך ישנן דרכים להשתמש במיזוג האוויר בצורה חכמה יותר, עם ניצול אנרגטי טוב יותר, באופן שיהפוך את פעולת הקירור ליעילה יותר, ועל הדרך גם יקטין את חשבון החשמל שלכם. כמו כן, שימוש חכם יותר במזגן יכול להפחית את הסיכויים לתקלות ולבעיות שישביתו את המזגן בדיוק בעונה בה אתם הכי זקוקים לו, ואתם יודעים כמה קשה למצוא טכנאי מזגנים במרכז בדחיפות עבור תיקון מזגנים בקיץ.

התייעצנו עם טכנאי מזגנים בתל אביב לגבי טיפים לשימוש יעיל, חכם וחסכוני במזגן – טכנאי קולינג מזגנים, בעל למעלה מ-20 שנות ניסיון בתחום וגם חשמלאי מנוסה בנוסף להיותו טכנאי מזגנים מוסמך. כי מי יכול לתת עצה טובה יותר ממי שברשותו ותק וידע של מי שאמון שנים כה ארוכות על תיקון מזגנים בשפלה ובמרכז מכל הסוגים והיצרנים (ממזגנים ביתיים ועד מיזוג תעשייתי ומוסדי) לשורה ארוכה של לקוחות פרטיים, ארגונים, מוסדות, מפעלים, ועדי בתים, עסקים ועוד.

טיפים לקירור יעיל וחסכוני

  • על אף הפיתוי ללחוץ על 21 מעלות ברגע שנכנסתם הביתה מהכבשן הנוראי שמחוץ לדלת, לא מומלץ לכוון את המזגן לטמפרטורה כה נמוכה. מיזוג יעיל וטוב צריך לכוון לטמפרטורה של 25 מעלות (מינימום 24 מעלות), שהיא הטמפרטורה הנוחה לאדם הממוצע. מעבר לנוחות, ככל שהמזגן מכוון לטמפרטורה נמוכה יותר כך גדלה צריכת החשמל שלו – למעשה, כל טכנאי מזגנים אלקטרה, במקרה שלנו, יוכל לספר לכם שמעלה אחת פחות כבר מעלה את הצריכה בכמה וכמה אחוזים (3-5% לרוב, תלוי במיזוג).

 

  • אל תפעילו את המזגן סתם – אם אתם לא בחדר, או "קופצים לשנייה" למכולת או לקחת את הכלב לסיבוב, סגרו את המזגן. חבל על החשמל המיותר. שמרו את הבית סגור ואטום, והקרירות תחכה לכם עד שובכם עם המצרכים (או הכלב). מקסימום, תמיד תוכלו להפעיל אותו שוב בכניסתכם לחדר/בית.
  • אין טעם להפעיל מיזוג אוויר כשהקור בורח החוצה, והמזגן צריך להתאמץ יותר (ותוך כדי גם לצרוך יותר חשמל): הקפידו לסגור חלונות כדי שהאוויר הקר יישאר בפנים. כנ"ל לגבי דלתות לחדרים שאין צורך לקרר אותם.
  • אל תסתפקו רק בסגירת הזגוגיות של החלון: בדיוק כפי שבצל נעים יותר מבשמש, כך חדר שתריסיו סגורים (ובטח ובטח אם חודר דרכו אור שמש ישיר וחזק) יהיה נעים וקריר יותר. גם וילון יכול לעזור כדי להצליל את השמש החודרת פנימה מבעד לזגוגית.
  • עדיף לא למקם מכשירים שיוצרים חום ליד המזגן (תנור בישול למשל, או קומקום חשמלי). וכמובן: שימו לב ששום דבר לא חוסם את פתחי האוויר של המזגן או מפריע לאוויר לצאת מהם ולהתפזר בחדר. עדיף שאזור המזגן לא יהיה עמוס בחפצים מיותרים. חשוב גם לוודא שגם בחלקי המזגן היוצאים מקיר הבית אין מכשולים שמפריעים ליציאת האוויר החם.
  • אוויר חם עולה למעלה, ולכן אם יש לכם מזגן הממוקם נמוך, כוונו את פתחי יציאת האוויר למעלה.

תחזוקה מונעת להבטחת מיזוג יעיל ונטול תקלות

תחזוקה מונעת כמו ניקוי מזגן תבטיח הנאה טובה יותר ממיזוג אוויר יעיל, ועם פחות צורך בחיפוש תכוף ובהול אחר טכנאי מזגנים במרכז הארץ לתיקון תקלות במזגן הביתי.

  • לניקוי פילטרים יש חשיבות רבה, וזוהי מלאכה קלה למדי שתוכלו לבצע בעצמכם מעת לעת, גם בלי צורך להתקשר אל טכנאי מזגנים מקצועי לעזרה. פילטרים מלוכלכים או סתומים גורמים לכך שפחות אוויר קר מצליח לצאת מהמזגן אל החדר, מה שגורם למזגן להתאמץ יותר ולבזבז יותר אנרגיה. פילטרים סתומים יכולים גם לגרום תקלות ובעיות, כמו גם לריח רע מהמזגן ולירידה באיכות האוויר בחדר. כדאי לנקות את הפילטרים כל כמה חודשים – לשטוף, ליבש ולהרכיב מחדש.

המהדרין גם יזמינו פעם בכמה שנים טכנאי מזגנים בתל אביב, למשל, לניקוי מזגן עמוק, כולל ניקוי עובש מהמזגן, שיטפל בחלקים הפנימיים של מערכת המיזוג, כולל בתעלות האוויר (במיזוג מרכזי או מיני מרכזי), במדחס וכו'. טיפולי תחזוקה שכאלו מאריכים את חיי המזגן ודואגים לשמירת איכות האוויר שאתם נושמים.

  • אם יש בעיות במזגן הנובעות ממחסור בגז מזגנים, חשוב מאוד לא רק לקרוא לטכנאי מזגנים למילוי גז במזגן, אלא גם לבקש מהטכנאי בזמן ביקורו לבדוק את מערכת המיזוג ולגלות האם יש סיבה מיוחדת למחסור זה, כמו בעיות דליפת גז. טכנאי מזגנים אמין, איכותי ומקצועי יעשה זאת כך או כך גם ללא בקשה מיוחדת בעת ביקור לצורך מילוי גז מזגנים.

המיזוג עדיין לא יעיל, ומבזבז אנרגיה וכסף?

אם יש לכם מזגן ישן, שהפעלתו עולה הרבה והוא אינו יעיל דיו, כדאי לשקול את החלפתו במודל חדש, חכם וחסכוני יותר (למשל, כזה המצויד בטכנולוגיית אינוורטר ובעל דירוג אנרגטי טוב). בטווח הארוך, זה משתלם. בקנייה כדאי להתייעץ עם טכנאי מזגנים כדי לגלות מהו סוג המזגן שייתן את התשובה הטוב ביותר לבית או לדירה שלכם, בהתאם לנתוני המבנה ולצרכים שלכם.

ולעתים הבעיה אינה רק במיזוג – אם הבית אינו בעל בידוד נאות בקירות או בתקרה/גג, הקור יברח מהר יותר החוצה והחום והלחות יכנסו פנימה, מה שיחייב את המזגן להתאמץ, ואתכם – לשלם את החשבון.

בשיתוף: קוּלינג תיקון מזגנים, טכנאי מזגנים במרכז הארץ

לאתר: https://www.tikunmazgan.co.il/air_conditioners_repairing

שירותי טכנאי מזגנים אלקטרה בכל רחבי גוש דן והשרון

טלפון להזמנת שירות: 053-6663111

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה