סוף עצוב : בת חן דנדקר הלכה לעולמה



אשקלון נפרדת בכאב מבת העיר בת חן דנדקר (35) שנפטרה אתמול לאחר לחימה ממושכת במחלת הסרטן.
מאז התקבלה הידיעה על פטירתה דף הפייסבוק שלה התמלא בהספדים רבים מחבריה ואף מהמון אנשים שלא היכרו אותה ברמה האישית אך סיפורה המרגש סחף אחריו הזדהות רבה. בת חן הותירה אחריה בעל ושלושה ילדים. הלוויתה תתקיים מחר (ראשון) בשעה 13:30בבית העלמין בגבעת ציון באשקלון

 לפני כשנה וחצי בת חן הובחנה בסרטן גרורותי לכבד והחלה לקבל טיפולים שעולתם הסתכמה בכ- 70 אלף ש"ח. תושבי שדרות רבים ואף תושבים מכלל הארץ תרמו כספים לטובת הצלת חייה. בת חן ניחנה באופטימיות אין סופית. לאורך כל תקופת הטיפולים הקשים שעברה העלתה בדף הפייסבוק שלה פוסטים מרגשים וסוחפים שלא הותירה עין אחת יבשה וגררו תגובות הזדהות ואיחולי החלמה מכל הארץ.

בספטמבר בשנה שעברה קצת אחרי היוודע דבר מחלתה העלתה סטטוס בו כתבה "

"נכון .. נפלו עלי השמיים  ביום בהיר אחד .. חיי התהפכו מהקצה לקצה . כל מה שידעתי עד היום הוא זיכרון
מתוק ... כמו תינוקת אני מתחילה את החיים מחדש .. מיום ליום מטיפול לטיפול קשה לי יותר ויותר, התופעות לוואי  נהיות קשות מנשוא , ולא ניתן לצפות אותן ולהערך אליהן מראש .הן אגרסיביות תוקפות ללא הודעה מוקדמת .ופוגעות בכל תא ותא בגוף ..ובכל זאת למרות הקושי למרות הכאבים למרות הסבל הרב אני בוחרת לשתף אתכם בחצי הכוס המלאה .
בכל יום אני מקבלת המון תובנות לחיים אני בוחרת להעריך כל רגע וכל שניה , כל נשימה וכל חוויה ,להבין ולהבדיל בין העיקר לטפל להעריך את הסובבים המדהמים שלצידי שנותנים לי כוח ורצון לא לוותר ולהילחם על כל רגע ועל כל שניה . רק האהבת חינם הנדירה שלכם מצילה אותי אתם נותנים לי חיים תקווה אמונה ואהבה , אני מתחזקת בזכותכם
ולכן אני כותבת את הפוסט הזה ואם אצליח להגיע ללב שלכם ולהציל אותו כמו שאתם מצילים אותי ,אם תחליטו לאמץ מהפוסט שלי , בדיקה/ טיול / בריאות / שלום בית / חברות /גישה לחיים /כל דבר ארגיש שהצלתי עולם ומלואו וזה יגרום לי לאושר רב . " את הפוסט המצמרר היא סיימה "יקרים שלי -אין לדעת מה יוליד יום ומה יהיה עוד רגע תלמדו להקשיב לגוף שלכם -ואם יש לכם בדיקות לעשות - לא לדחות , תלמדו לקחת מנוחה כשהגוף מאותת לכך ,לקחת תרופה כשהגוף מבקש , לא לסבול ולא לדחות  .
וחשוב לא פחות לימדו לקחת מנוחה לפני שהגוף מאותת לכם , להבין שעבודה זה חשוב אך חשוב גם לקחת פסק זמן מידי פעם מהעבודה ולהתפנק , לבד ,עם האשה , עם המשפחה , עם חברים , הרעיון הוא להטעין מצברים ולחוות חוויות נעימות תוך כדי שיגרת החיים , לא לחכות לאירועים מיוחדים , כל יום שאנו נושמים הוא אירוע מיוחד ומקסים .


יש לכם חשק למשהו זה יכול להיות בכל נושא בעולם
יכול להיות חומרי יכול להיות שבא לכם ללבוש בגד חדש שקניתם אל תחכו ליום מיוחד תלבשו היום , היום יום מיוחד . בא לכם לומר משהו למישהו תגידו היום עכשיו , אל תשמרו בבטן כלום . תמיד גישה טובה תוסיף לשיחה ולסיים אותה בצורה יפה ,מישהו גרם לכם להרגשה טובה ? תגידו לו את זה ,מתגעגעים תעשו עם זה משהו , אוהבים תשתפו את האדם שאתם אוהבים זה יכול להיות האדם הכי קרוב אלינו ,או הכי רחוק צאו מנקודת הנחה שכלום לא ברור מאליו .אתם גאים במישהו ? תגידו לו את זה מילה טובה נותנת כוח לחיים , חיבוק ונשיקה ממלאים מצברים ומטעינים את הגוף והנשמה , תרבו לעשות זאת . לא טוב לכם בעבודה תחפשו מקום שיהיה לכם טוב בו ,יש לכם עבודה בה אתם עובדים ,יש לכם סמכיות לאנשים , נהדר , תנו להם הרגשה טובה , תשפרו אותם , מילה טובה , פינוק , תערכו ימי גיבוש בעבודה זה יעשה טוב לכולם .


לא טוב לכם בבית תעשו שיהיה טוב , תשקיעו בנפש שלכם , במשפחה שלכם , בכייף שלכם יחד , תשתדלו לעשות שיחות זוגיות , משפחתיות ,לפעמים לצאת עם כל ילד בנפרד , כמשפחה ארוחת ערב יחד זה זמן נפלא .
ואל תשכחו זמן איכות לעצמכם מצאו משהו שעושה לכם טוב .
תקיפו את עצמכם באנשים שאוהבים אותכם שנותנים לכם כוח ואנרגיות טובות , תרבו לצאת , לנצל כל רגע תחייכו ותצחקו , אם קשה לכם במשהו הומור שחור
יכול לעזור ( לי זה מאוד עוזר , לצחוק על עצמי ועל המצב החדש .. לצחוק על עצמנו זה כוח , זה הבנה , זה השלמה ) אגב גם לבכות מותר .. זה בסדר גמור , גם את זה אני לומדת עכשיו .. (תמיד היתי ביכיינית , אבל עכשיו גיליתי ברזים חדשים של דמעות , חבל שאין דמעות בטעמים ) ..


תכף החגים מגיעים , נסו להנות מזה כמה שאתם יכולים להנות מהטעמים , מהריחות , מהנופים , מההתחדשות מהביחד ,נסו לוותר ולהיות קלילים זה לא פשוט אבל זה אפשרי .בחרו על מה להתעקש ועל מה מראש אתם מוכנים לוותר ,זיכרו שכמות האוכל על השולחן או כמה הבית מצוחצח חשוב וכיפי .. אך הכי חשוב זה האווירה השקיעו בזה יותר בבקשה נצלו כל רגע לצחוק להנות ולאסוף חוויות . תצלמו רגעים יחד תמיד כייף להיזכר ...ואם יש אי שם אדם שאתם לא בקשר איתו , (לפעמים אפילו לא זוכרים למה ... )זה הזמן להשלים לשלוח הודעת חג שמח לא חייבים להיות בקשר הכי טוב בעולם עכשיו , אך זה יהיה ממש נחמד ושהילדים שלנו יראו שאנחנו לא שומרים טינה ושיש בנו נתינה וסליחה , והנפש שלנו תיהיה הרבה יותר שקטה ..מבטיחה לכם .

אהבה מביאה אהבה בחיי זו עובדה . נסו אותי , כולם יצאו מרוצים , יש לכם אפשרות לארח תבורכו ,צריכים להתארח ,? אל תתביישו תשתפו  יש המון אנשים טובים שישמחו לארח אל תשארו לבד  זיכרו חיים פעם אחת , אנחנו לא יכולים להחליט כמה זמן נחייה ,אנחנו יכולים להחליט אך נחייה זה בידיים שלנו , שינוי קטן בחשיבה צעד קטן לשינוי והחיים שלנו יקבלו אור ואהבה .  חג שמח בשורות טובות המון בריאות ושמחת חיים .שבורא עולם ישמור לי עליכם מכל משמר

תודה מיוחדת לבעלי עולמי אלון דנדקר לחצי שלי לאויר שלי לנשימה , לא פשוט אהובי ההתמודדות שלנו ,


המבחן שקיבלנו להתמודד איתו הוא מבחן קשה מנשוא ,התמודדות קשה 24 שעות ביממה , אתה מוכיח לי כל יום כל רגע וכל שניה כמה אתה מלך נדיר ואני מעריכה כל נשימה שלך ,תודה מכל הלב והנשמה שבורא עולם יחזיר לך רק בטוב ובבריאות איתנה וישמור לי עלייך ועל ילדינו המדהימים שרואים את הדרך שלך ונוהגים כמוך ,אתם ראויים להערצה , אמן שכולנו נצא יחד מהמבחן הזה בריאים שלמים מאוחדים וחזקים יותר . תודה רבה להורים שלי המדהימים והמושלמים ,לדודים שלנו היקרים לאחים שלנו האהובים ולגיסות הנדירות למשפחה לחברים , לחברות שלי שהן אחיות שלי בלב ובנפש למשפחת מדברות בלי בושה בלי יוצאת מהכלל למנהלות המושלמות ולכל אחת ואחת מהאחיות הנדירות שלנו ,מהקבוצות בוואצפ ,בפייס ,לחברים המדהימים מהבסיס שלנו ,לקבוצת הטיול ,לכל הסובבים אותי מקרוב ומרחוק ,לגננות למורות לבית הספר , לאמהות במסגרות , לרבניות של ההפרשות חלה למארחות בהפרשות חלה ולבנות שהגיעו להתפלל מהלב והנשמה ומתמידות כל יום במשימה , תודה מיוחדת לצוות הרפואי המדהים לאלה וויל הנסיכה לפרופסור הנדיר והיקר שלי ,לבית חולים בלינסון שזה הבית השני החם והתומך לכל הצוות הנדיר והמיוחד .


למירי המושלמת שלי האחת והיחידה האהובה שלי על הכל ועוד . לחברות שתמיד מלוות אותי לטיפולים ולבדיקות . אלה שפותחות את ליבן ואת ביתם עבורנו . לעזר מציון המדהימים המרגשים והמלאכים . לכל המושלמים שדואגים להוציא אותנו מהבית לנשום אויר , לאלה שדואגים לפינוקים ולהפתעות , תודה רבה לכולם . הלוואי ויכולתי לתייג ולרשום את כל השמות של כולכם , מזלי שאתם יודעים כל אחד ואחת מכן שאני מתכוונת אליכם 
תודה לבורא עולם שסומך עלי שאני חזקה ובחר בי לנסיון הזה ותודה לכם שקראתם את אשר על ליבי וזכרו החיוך הוא התכשיט הכי יפה שאדם יכול לענוד . חיוך הוא תכשיט מראה - תחייך לעולם העולם יחייך חזרה . אוהבת לאהוב אתכם"

יהי זכרה ברוך.

הכתבה באדיבות: אתר שדרונט - ניר וקנין

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה