יום בחיי מוכרת בחנות בגדים



בלוגרית האופנה שלנו, הדר גוזלן עובדת בחיי היומיום בחנות בגדים קטנה באשדוד של מעצבת ומשתפת אותנו מעולמה הפרטי כמוכרנית... "אני אוהבת מאוד את העבודה שלי ואפילו יש לי לקוחות קבועות שכיף לי כשהן מגיעות לחנות אבל הסיוט של כל מוכרת בגדים הוא הלקוחות המעצבנות האלו שאין להן גבולות!" מי הן? הכל כאן

לא פעם ולא פעמיים יצא לי להיתקל בלקוחות שדורשות ואפילו מגזימות לפעמים. כמו שכל מוכרת טובה יודעת "הלקוח תמיד צודק", אבל יש חלום לכל מוכרת טובה והוא פשוט להעלים את הלקוחה מזווית הראייה שלך בשנייה שאת ממצמצת.

כמובן, זה לא יכול לקרות והלוואי והיו לי כוחות-על אבל למדתי להתמודד עם כל השיגעונות האלו בחיוך וברוב הפעמים בציניות.
צילום: pexels

את סוגי הלקוחות תמיד אפשר למיין ולקטלג, בואו נתחיל!

 

הלקוחות שלא יודעות לקחת בעצמן מידה הכי משגעות אותי. היא יכולה לעמוד ליד הבגד, לפעמים גם להוציא אותו ולבחון אותו, להחזיר אותו למקום ואז להגיד לי "אוקיי תביאי לי את זה במדיום" כשהיא עדיין במרחק נגיעה מהפריט והיא פשוט בוהה בי ומחכה שזה יקרה.

יש לך ידיים גברת! תתפרעי איתן!

פעם אחת הגיעה אליי לקוחה עם תינוק בן שבוע ימים, (אני לא מסוגלת להרים ילד עד שהוא מגיע לגיל שנה לפחות) היא התחילה להסתובב בחנות והחליטה שממש לא נוח לה שהוא על הידיים שלה. 

"קחי" היא אומרת לי ונותנת לי את התינוק, "או, ככה הרבה יותר נוח לי!" ואני נשארת להחזיק את התינוק (באוויר) עם פרצוף אומלל. אני ממש לא אשמה שהחלטת לצאת עם התינוק שלך לסיבוב!!! קחי אותו ממני!!!

צילום: הדר גוזלן

הטיפוס הנוראי הוא הטיפוס המחליף.

לקוחה הגיעה אליי עם פריט שנקנה לפני חודשיים וביקשה להחליף. יש אפשרות להחליף אצלנו עד 14 יום.

לאחר שסירבתי בנימוס והפנתי אותה לשירות לקוחות כאלטרנטיבה היא התחילה להשתולל בחנות ולצעוק ללקוחות שלא יקנו פה יותר ושיש כאן שירות על הפנים, היא הוציאה מצלמה וצילמה אותי "אני אתבע אותך" היא אומרת תוך כדי שהיא מנופפת בתמונה שלי.

מיותר לגמרי לציין שהיא חזרה אחרי שבוע לקנות עוד פריט וביקשה הנחה של לקוחה קבועה. (בשיא חוצפתה!)SML

והחלק האהוב עליי ביום- לקוחות לא החלטיות.

כל מי שעובדת בחנות בגדים תזדהה עם המקרה הנוראי הזה. לקוחות שבאות והופכות לך חנות שלמה, מתזזות אותך למחסן ועושות לך ערימה של בגדים. את בראש שלך חושבת "אוקי, יש כאן קנייה מוצלחת, היא אוהבת את הבגדים!"

הלקוחה יוצאת מהתא בחיוך ענקי "אני צריכה לחשוב על זה.. מצטערת על הבלאגן" באותו רגע הנחיריים שלך מתרחבות, את נהיית אדומה ואת שולחת בוקס ישר לפרצוף שלה, ואז חוזרת מהחלום המתוק שדמיינת כרגע, מחייכת אליה ואומרת לה "שטויות, בכיף!"

בסופו של דבר, לקוחות הן חלק בלתי נפרד מהעבודה שלי וצריך ללמוד לקחת את הכל בכיף ובקלילות.

אם קרו לכן גם מקרים הזויים, הלב שלי אתכן!!

ואני יותר ממקווה שיהיו לנו לקוחות כיפיות ונחמדות בכל משמרת.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה