הדור הבא של השגרירים סטודנטים ממכללת אשקלון



בשבוע שעבר חזרה לארץ משלחת מנהיגות והסברה ישראלית שיצאה מטעם אגודת סטודנטים במכללה האקדמית אשקלון

יח״צ

המשלחת כללה 40 סטודנטים והייתה בערים וורשה וקרקוב שבפולין, בהובלת הארגון ספארק פרו. ארגון זה מוציא משלחות בינלאומיות בנושאים מגוונים שמטרתן קירוב הקשר בין אותן המדינות לישראל.
זוהי הפעם הראשונה שיוצאת משלחת מנהיגות דיפלומטית בשני המוסדות ולמרות כל החששות היא קצרה הצלחה רבה.
הרעיון וההכנות לקראת המשלחת התחילו עוד בחודשי הקיץ כאשר יושבי ראש אגודות הסטודנטים בשני המוסדות; יפה טבג'ה (אקדמית אשקלון) ויניב אלטיט (פרס ) נפגשו עם נציגי חברת ספארק פרו על התכנים. הם בנו את המשלחת תוך הקפדה על הפרטים ודיוקם. "אמרנו מה אנחנו רוצים במשלחת רעיונות גדולים וקטנים וספארק פרו הגשימה" מספרת טבג'ה.
המשלחת כללה מפגשים ייחודיים עם ארגונים בינלאומיים בעלי השפעה כמו האיחוד האירופי, אונסקו, הפרלמנט הפולני, משרד החינוך הפולני, מפגש סטודנטים מרחבי העולם וכמובן ביקור וסיור במוקדים ובאתרים המרכזים בהם נרצחו מיליוני יהודים בשואה.
הסטודנטים הציגו הסברה מרשימה מול אונסקו ובמפגשים עם סטודנטים בינלאומיים והסבירו להם על היסטורית העם היהודי משואה לתקומה , הסכסוך הפלשתיני יהודי באדמות הארץ , השירות לאומי וצבאי, ארגונים וולונטריים התנדבויות שעושים הסטודנטים בישראל.
יפה טבג'ה, יו"ר אגודת הסטודנטים במכללה האקדמית אשקלון – "החזון שלנו הוא שהסטודנטים יהיו אקטיבסטים, פעילים בחברה, בועטים, ביקורתיים ויהיו יותר מעורבים בחברה הישראלית ובכלל. השילוב בין ההיסטוריה המורכבת שלנו כעם יהודי על אדמת פולין לצד היכולת שלנו לראות קדימה לזכור ולא לשכוח ומצד שני לפתח קשרים בינלאומיים היא חוזקה גדולה של הסטודנטים שלנו ועל כך גאוותי."

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה