עוד מועמד לראשות העיר: עו"ד איתי סהר



איתי סהר, עורך דין, מוזיקאי ויזם אשקלוני מצליח, ממובילי שיקום חוף דלילה, הודיע שיתמודד בבחירות 2018 לראשות העיר: "מקבלי החלטות שלא מבינים עסקים ולא יודעים לעודד תעסוקה לא יצליחו להביא את העיר למקום שבו מגיע לה ולנו להיות״

יח"צ

היזם האשקלוני עו"ד איתי סהר, הודיע היום כי יתמודד בבחירות המקומיות באוקטובר 2018 על תפקיד ראש עיריית אשקלון. "מזה שנים שיש לנו ביקורת על  אופן קבלת ההחלטות בעירייה. יחד עם כל תושבי העיר נפגענו מהשחיתות הקשה שהתגלתה בעיריית אשקלון, אנחנו משלמים יום-יום את מחיר כישלון העיריה בטיפול בתשתיות, בבעיית הפקקים והחניה, בזיהום האוויר וכישלונה הכולל של העירייה בטיפול בעסקים ובתעסוקה. אם הסכם הגג יבוצע וייבנו 30 אלף יחידות דיור חדשות מבלי שנערוך שינוי גישה ייסודי – הבעיות רק יחריפו" אומר סהר.

"לאחרונה התברר שהמחויבות הפוליטית של ראש עיריית אשקלון בפועל תומר גלאם מונעת ממנו להגן על זכויות התושבים והעסקים ועל מרקם החיים בעיר. לצערי תומר נמנע מלחוקק חוק עזר עירוני שימנע את יישום 'חוק המרכולים' באשקלון ובכך יגן על מרכולים ועסקים נוספים מקריסה ויגן על חירותם וזכותם של התושבים לבלות את סוף השבוע כרצונם. ראשי ערים ברשויות אחרות חוקקו חוקים כאלה להגנת זכויות תושביהם, עיריית אשקלון פשוט הזניחה את חובתה זו", אומר סהר, "זה לא סוד שאני מאוד מחבב ומכבד את תומר גלאם, הוא בחור מצוין, שנינו גדלנו פה והעיר חשובה לו כמו לי, אבל חובתו להכיר את הגוונים השונים בקהילה ועליו להגן על זכויות כל התושבים ולהתוות חזון, ולצערי הוא אינו עושה זאת. פוליטית – הוא גם לא יכול לעשות זאת".

"יסוד היסודות בתפיסת העולם שלי ובחיי שאוב מעולם ההגות היהודית. השימוש הפוליטי הזול, המפלג והמרחיק שעושים פוליטיקאים בתכנים הללו לא מקובל עלי. פוליטיקה היא עולם שכולו חול, ערבוב של פוליטיקה עם הנהגה רוחנית-דתית לא עובד וגורם נזק לכל הצדדים. אנו רואים דמויות שהעמידו הדרכה רוחנית, עצה ונחמה לציבור גדול והרחיקו מעליהם רבים בשל מעורבות מוגזמת בעולם הפוליטי. בכל הכבוד, זה לא ייצוג נכון, זה עוול לאותן קהילות שמבקשות הנהגה רוחנית".

"עיריית אשקלון לא ידעה ועדיין אינה יודעת לטפל ביזמות, בעסקים ובתעסוקה. להיפך - עיריית אשקלון כיום היא רשות שמדכאת עסקים ויזמות. מי ששואל את עצמו מדוע אין עבודה בעיר – זו הסיבה. חוסר הניסיון של מקבלי ההחלטות ביזמות פרטית וחוסר ההבנה בעסקים בכלל ובעסקים באשקלון בפרט. ההתנהלות סביב סגירת עסקים בשבת נובעת מאותן סיבות. בכוונתי לשנות מהיסוד את היחסים בין עיריית אשקלון ליזמים. נהפוך את אשקלון לעיר שמעודדת ומגבה יזמות ויודעת לרתום את הרוח היזמית לקידום מטרות עירוניות, בדיוק כפי שעשינו בחוף דלילה. זאת ניתן לעשות רק על בסיס היכרות יסודית עם זירת העסקים וניסיון בהקמה וניהול עסקים באשקלון".

היזם ששיקם את חוף דלילה

עו"ד איתי סהר, בן 38, נשוי ואב לשניים, נולד, גדל והתגורר מרבית חייו באשקלון ומתגורר בה גם כיום. הוא דור שלישי למשפחת ארביב המקומית, שעלתה לאשקלון מלוב בשנות ה-50 ושוכנה בשכונת מגדל. את ילדותו חילק בין עתיקות למונטיפיורי. סהר הוא יזם עסקי מצליח - ממקימי ובעלי פאב "הג'ק" במבנה "האוניה" בחוף דלילה, בית הקפה נלסון שמול קניון חוצות, מועדון הקרוספיט ובית הספר לגלישה "דה בוקס" במתחם הקוסמוס ועוד – עסקים שסהר ושותפיו בנו במו ידיהם ומתוך בחירה עקרונית לעשות זאת באשקלון. סהר ושותפיו ב"ג'ק" אחראים לאחת מיוזמות ההתחדשות העירונית החשובות באשקלון, כאשר יזמו וביצעו את מבצע השיקום המצליח של מבנה האוניה וחוף דלילה ואפשרו את הפיכתו ממתחם פשיעה ועזובה למתחם הבילוי, הפנאי וחיי הלילה המוביל בעיר.

לפני שפנה ליזמות סיים בהצטיינות תואר במשפטים, עבד כעורך-דין והתמחה בליטיגציה מסחרית, תחילה במשרד אהרונסון-שר-אבולעפיה ושות' בתל-אביב ולאחר מכן במשרד עצמאי משלו. במסגרת זאת ייצג גופים גדולים, ביניהם גם רשויות מקומיות שונות, בסכסוכים כספיים וחוקיים גדולים ומורכבים. סהר הוא גם מוזיקאי, ושימש כגיטריסט והמפיק המוזיקלי של להקת הרוק האשקלונית "הפיל הכחול". סהר שירת כלוחם וכמפקד צוות מבצעי ביחידת מגלן, השתתף והוביל בפעולות מבצעיות ברצועת הביטחון בלבנון ובשטחים באינתיפאדה השנייה השתחרר כמפקד צוות, קיבל אות מצטיין אלוף ונטל חלק כלוחם במילואים במלחמת לבנון השנייה, במבצע עמוד ענן ועוד.  

"מה ששותפיי ואני עשינו בחוף דלילה אפשר וצריך לעשות בכל תחום בעיר ובכל ושכונה באשקלון", אומר סהר, "אשקלון היא עיר נפלאה שמושכת הגירה של צעירים, אבל אינה מנוהלת טוב. אני מגיע עם תכנית עבודה מפורטת הנוגעת לכל תחומי אחריות הרשות ומתכוון לעבוד עבור העיר שלי ועבור תושביה, לממש את הפוטנציאל העצום שלה, ולדאוג שלא תהפוך לעיר לינה כושלת שתושביה עובדים בגוש דן, תקועים בפקקים ואינם מבינים למה בעצם הם כאן".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה