אשקלון: גירד ברגל וקיבל דוח של 500 שקלים



נהג מכונית קיבל אתמול דו"ח תנועה על סך 500 שקלים, בתוספת של שש נקודות, כשלטענתו רק גירד את רגלו כשעצר באור אדום ברמזור בצומת אשקלון

צילום: משטרת ישראל

האירוע התרחש בצומת אשקלון. שוטר סמוי שהוצב בצומת הבחין נהג מכונית בשנות ה-30 כשהוא עומד ברמזור אדום. לטענת הנהג, הוא הסיט את מבטו לעבר רגליו כדי לגרד בחלקה התחתון של הרגל. השוטר הסמוי הבחין בו והחליט להפעיל את התקנות המחמירות החדשות, שאוסרת על הסטת המבט מהכביש.

השוטר שעצר את הנהג ורשם לו דו"ח, שבו נכתב: "נהגת ברכב הנ"ל ללא זהירות בכך שהורדת את מבטך מהכביש. הנהג מביט כלפי רגליו ומרים את הראש מספר פעמים כשהרמזור התחלף, הנ"ל היה עם מבטו למטה ורכבים אחרים החלו לצפור".

פרקליטתו של הנהג כפי שפורסם באתר YNET, עו"ד תהילה בינו: "נדמה שלמשטרת ישראל נגמרו הסיבות לתת דוחות לנהגים, אם הדו"ח ההזוי הזה מצא דרכו אל מרשי. אני שולחת מכאן מסר לראש אגף התנועה לחדד את ההנחיות לשוטרים, שנדמה שבמקום לתת דוחות לנהגים שמסכנים בנהיגתם את הציבור, עוסקים בחלוקת דוחות בשיטת 'כל המרבה הרי זה מתפיח את כיסה של משטרת ישראל'".

תגובת משטרת ישראל: "הנהג ביצע עבירה של נהיגה בחוסר זהירות תוך שהוא מפנה את מבטו כלפי מטה מספר פעמים ובמשך זמן ממושך. הנהג שעיכב את התנועה ודעתו הוסחה החל בנסיעה כשראשו כלפי מטה לאחר שהנהגים שעמדו מאחור צפרו. השוטר פעל כפי שמצופה ממנו ורשם לנהג דו"ח בגין עבירה של נהיגה בחוסר זהירות. תמוהה בעיננו האמירה כי הנהג גירד ברגלו ולו בשל העובדה כי בדברי הנהג לא ציין זאת בפני השוטר".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה