"עיריית אשקלון מכסה גירעונות על חשבון אוכלוסיית הנכים"



עו"ד איתי סהר, המתמודד על ראשות העיר מגנה את החלטת העירייה להעלות את הארנונה לאוכלוסיית הנכים באשקלון במאות אחוזים "שנתיים של הוצאות היסטריות, פופוליסטיות ומיותרות שכולן תעמולת בחירות אחת גדולה ושאותן כולנו משלמים עד היום, וזה מה שקיבלנו: אין כסף״

ראובן קפוצ'ינסקי

זעם רב במערכת הפוליטית האשקלון, בעקבות העלאת שיעור הארנונה לנכים באשקלון במאות אחוזים. העירייה העלתה באופן חד צדדי ללא הודעה מוקדמת את תשלומי הארנונה של כלל הזכאים באשקלון.

בשבוע שעבר  הופתעו אוכלוסיית הנכים  לגלות, שמועצת העיר החליטה שההנחה שהנכים זכאים לה מתוקף נכותם, תוגבל על שטח דירה שלא יעלה על 100 מ”ר. כל חריגה מהמטרים הנקובים תגרור אחריה תעריף רגיל לכל מ”ר, מה שמעלה את הסכום במאות שקלים בשנה.

עו"ד איתי סהר

״לכל אחד צריך להיות ברור שבאוכלוסיית העיוורים והנכים אסור לפגוע, בוודאי למובילי העיר. זאת החלטה רעה ומבישה שכל אשקלוני צריך למחות נגדה. אני מתחייב לבטל את ההחלטה הזאת ביום הראשון שלי כראש עיריית אשקלון, אם אזכה לאמונכם.

הסיבה לכל זה: אחד מכישלונותיה הרבים של עיריית אשקלון בקדנציה האומללה האחרונה הוא הכישלון להגדיל הכנסות. בין היתר מארנונה**

בקצרה אפשר לסכם בכך שגידול בהכנסות מארנונה לא צריך לבוא מעיוורים, אלא מארנונה רווחית לעירייה שמגיעה מהתרחבות והתחזקות המגזר העסקי. גידול כזה הוא הכרחי ומועיל לכלכלה עירונית בכלל, וקריטי ממש לכלכלה בעיר צומחת.

עיריית אשקלון מובילה מזה שנים מדיניות מקשה ודכאנית כלפי עסקים בעיר ובחוסר חזון וחוסר מנהיגות מובילה אותם לסגירתם. התוצאות העגומות נראות בכל פינה: מצוקת עבודה, כלכלה בלתי תקינה והיעדר יזמות פרטית הרתומה לטובת העיר. וגם, מה לעשות – אין מספיק הכנסות.

לכך צריך להוסיף את "שיטת שמעוני": שנתיים של הוצאות היסטריות, פופוליסטיות ומיותרות שכולן תעמולת בחירות אחת גדולה ושאותן כולנו משלמים עד היום, וזה מה שקיבלנו: אין כסף.

כשאין כסף העירייה מעמיקה את דחיפת היד לכיסי התושבים: מחירי הצהרונים זינקו במאות אחוזים מראשית הקדנציה, נעשים נסיונות מתמידים לגבות ארנונה בלתי מוצדקת מעסקים על ידי שינוי מדידות ודרישות רטרואקטיביות בשיטת מצליח וכעת הגענו למה שנראה כתחתית החבית: אוכלוסיית העיוורים. לאן עוד יש לרדת, לא ברור.

לא זו הדרך. הרחבה מתמידה וחיזוק של הקהילה העסקית, עידוד יזמות, חיזוק האוכלוסיה פיתוח וביצור הכלכלה המקומית לשנים קדימה, חזון אמיתי וארוך טווח לעיר שלנו. רק כך, בנחישות, לטובת העיר ותושביה. בטח שלא בהעמקת הגביה מעיוורים, למען השם.

**לאור ירידה בהכנסות העצמיות האחרות של העיריה בתקציב 2018, העלו את צפי הגביה מארנונה ב-12%, למרות שצו הארנונה כולל עליה בשיעור 2.18% בלבד. ואת זה צריך לגבות. מאיפה? בעיר שבה העירייה גורמת לסגירת עסקים, כנראה שמעיוורים״.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה