כל מה שאתם צריכים לדעת על דייסה לתינוק



רבות מדובר על דייסות לתינוקות. אבל מה אתם באמת יודעים עליה? במאמר זה נסביר בהרחבה על כל מה שהורים מבולבלים צריכים לדעת בנושא זה.

יחצ

דייסה לתינוק – לא מה שחשבתם!

לפני הכל, חשוב לנפץ מיתוס רווח: דייסה לתינוק היא לא תמ"ל. תמ"ל, שאלו הן ראשי התיבות של תרכובת מזון לתינוקות, הוא למעשה הדרך להזין תינוקות כאשר לא ניתנת הזנה באמצעות חלב אם, או כתוספת לחלב האם. הדייסה לעומת זאת, לא באה במקום חלב האם או במקום התמ"ל, אלא כהשלמה. ניתן להקביל זאת למנה עיקרית בארוחה, שהיא ההזנה העיקרית, ולצדה התוספות, שזוהי הדייסה.

מה אנחנו זוכרים?

רבים מאתנו זוכרים את הבקרים או הערבים, בעיקר בעונת החורף, כשהיינו יושבים כילדים ליד השולחן ואוכלים דייסה חמה. יש מי שאהב את הדייסה ויש מי שלא. אבל גם פה יש טעות נפוצה: דייסה לתינוק היא לא הדייסה הזכורה לנו מהילדות, אלא דייסה ייעודית לתינוקות, שמטרתה היא לא לחמם את הגוף בערב קר, אלא לתת תוספים לתינוקות והיא מיועדת גם לגילאים מסוימים, על כך נרחיב בהמשך.

מה הורים חושבים?

יש הורים, שחושבים שכדאי לתת לתינוק דייסה כדי להרדים אותו טוב יותר וחשוב לעסוק גם בכך. ובכן, אמנם לדייסה לוקח יותר זמן להתעכל במערכת העיכול ולכן הפערים בין האכלה להאכלה הם גדולים יותר כאשר נותנים לתינוקות דייסה מאשר כאשר מאכילים בתמ"ל או חלב אם בלבד, אבל חשוב לציין, שהדייסה לא אמורה להוות פתרון לבעיות שינה של ההורים המותשים, אלא יש להשתמש בה בתבונה.

למה זה חשוב?

אם אתם שואלים את עצמכם מדוע תינוק צריך דייסה מיוחדת התשובה היא, שהיא יכולה מאוד לתרום לו מבחינה תזונתית ואף התפתחותית. הכוונה היא לכך, שלדייסה יש מרקם שונה מזה של חלב האם או התמ"ל מפני שהוא סמיך יותר וכמו כן, גם יש לה טעמים שונים. לכן דייסה לתינוק עוזרת לתינוקות להתרגל לטעמים חדשים ולמרקמים חדשים וכך קל להם יותר עם המעבר למוצקים, מפני שזהו שלב מעבר בין שני השלבים הללו.

התאמת הדייסה לתינוק

רגע לפני שאתם רצים לקנות דייסה לתינוק שלכם יש דבר נוסף שחשוב להתעכב עליו: ישנן דייסות רבות ושונות, מהן ניתן לבחור ולהתאים לכל תינוק בהתאם לצרכים שלו ובהתאם לגילו. לדוגמה, יש דייסות שמתאימות לצריכה ביום ויש כאלו שמתאימות יותר לצריכה בלילה. יש דייסות עם מרכיבים מסוימים, שיתאימו יותר לתינוקות מסוימים ולתינוקות אחרים הם לא ובמקרה זה, לא נותר להורים אלא לבדוק ולהתנסות.

מבחינת גיל התינוק ההתאמה היא קלה ופשוטה הרבה יותר. על האריזה של הדייסה רשום טווח הגילאים, להם היא מומלצת ומותאמת, וכך ניתן לבחור מתוך מה שמתאים לגיל לפי הטעם ולפי הצרכים הנוספים הן של ההורים והן של התינוק.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה