שלושה כתבי אישום בגין שוד של קשישה



פרקליטות מחוז דרום (פלילי) הגישה לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתבי אישום נגד שלושה נאשמים תושבי אשקלון: עומרי תשובה, אופק אלמלח ונדב דהן, בגין שוד אשה כבת 70, אשר משכה סכום כסף מהבנק, לאחר תכנון ומעקב אחריה. כתב האישום מייחס לנאשמים עבירות של שוד בנסיבות מחמירות ושיבוש מהלכי משפט

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד הילה דרימר-יאיר, עולה כי הנאשמים קשרו בינהם קשר לבצע שוד, והחליטו על חלוקת תפקידים לפיה, אלמלח יאתר בבנק לקוח שימשוך מחשבונו סכום כסף גבוה ויהווה קורבן פוטנציאלי, דהן ישמש כנהג בשוד ותשובה ישדוד את הקורבן. 

 בהמשך לכך, ביום 12/3/18 נסעו הנאשמים ברכבו של דהן אל בנק דיסקונט באשקלון. בסמוך לשעה 11:20, בהתאם לסיכום ביניהם, נכנס אלמלח אל הבנק על מנת לאתר קורבן פוטנציאלי, בעוד הנאשמים האחרים נשארו ברכב סמוך לבנק.

באותה עת, נכחה בבנק א' ילידת 1947 אשר משכה מחשבונה סך של 10,000 ₪, אותם קיבלה מפקיד הבנק במעטפת נייר חומה, אותה הכניסה לתיקה שהיה תלוי על כתפה.

אלמלח אשר הבחין בא' ובכסף ששמה בתיק, יצא לעדכן את הנאשמים האחרים כי איתר קורבן פוטנציאלי, ובהמשך לכך, החליטו השלושה לשדוד את א'.

 הנאשמים עקבו אחר א' אשר יצאה מהבנק ונכנסה לסופר "ויקטורי" הסמוך, והמתינו בחניה לצאתה של א' מהסופר.  לאחר צאתה מהסופר הלכה א' לתחנה המרכזית ועלתה לאוטובוס עירוני. אלמלח עלה גם הוא לאוטובוס בעקבות א' והנאשמים האחרים עקבו אחר האוטובוס בנסיעה ברכב.

 אלמלח המשיך לעקוב אחרי א' תוך שהוא משוחח בטלפון עם תשובה ומוסר לו פרטים מזהים אודות א', ומכווין אותו לבניין אליו נכנסה.

בשלב זה, חזר אלמלח אל הרכב ותשובה נכנס ללובי הבניין, נעמד מאחורי א' ובעודה ממתינה להגעת המעלית משך את התיק שהיה תלוי על כתפה הימנית. א' בתגובה התנגדה ומשכה את התיק לכיוונה, וניסתה להיאבק בו, אך תשובה לא שיחרר את אחיזתו מהתיק, המשיך למשוך בחוזקה את התיק עד שהצליח לחטוף את התיק מא' ונמלט מהבניין, וחבר לנאשמים האחרים שהמתינו לו ברכב, והשלושה נמלטו בנסיעה מהירה מהמקום. א' רצה אחרי תשובה תוך שהיא צועקת לעזרת עוברים ושבים.

 תיקה של א' הכיל את הכסף שמשכה מחשבונה בסך של 10,000 ₪, ארנק ובו 70 ₪ נוספים, שני מכשירי פלאפון, תעודת זהות של המתלוננת, כרטיסי קופת חולים של א' ובעלה, מפתחות של ביתה, ומסמכים שונים.

לאחר ביצוע השוד המתואר לעיל, מחקו הנאשמים ממכשירי הפלאפון שלהם את ההתכתבויות והשיחות שהיו ביניהם, השליכו את התיק של א' ואלמלח אף זרק את המכנס שלבש בעת ביצוע השוד. יום לאחר האירוע השוד, חילקו הנאשמים ביניהם את הכסף, שלל השוד.

 במקביל להגשת כתב האישום ביקשה הפרקליטות להורות על מעצרם של השלושה עד תום ההליכים נגדם.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה