נבחרת הרובוטיקה של מקיף ה' במקום הראשון בתחרות הלאומית



התלמידים בנו רובוט ששומר על חיות המחמד בזמן שהם לבד בבית, משחק איתם ואף מאכיל אותם; בנוסף, זכו תלמידי בית הספר באליפות הכושר הקרבי שנערכה השבוע לראשונה בעיר

עיריית אשקלון

נבחרת מגמת הרובוטיקה של בית הספר מקיף ה' דרכא קטפה את המקום הראשון בקטגוריית מערכת טכנית בתחרות הרובוטיקה הלאומית שנערכה השבוע במרכז הטכנולוגי בחיפה ובכך גברה על כ-60 נבחרות מבתי ספר נוספים ברחבי הארץ.

תלמידי המגמה מכיתה יב', דניאל ליבשין, סתיו רוהקר ואלכס גורבטיוק, בנו 'דוגיסיטר' - רובוט ששומר על הכלב ומשחק איתו בזמן שבעליו נמצאים מחוץ לבית והכלב נשאר בדירה. על פי המיזם של התלמידים, באמצעות המכשיר הנייד ורשת האינטרנט מתחבר בעל הכלב לרובוט שנמצא בבית ומתחיל לשלוט בו מרחוק ולשלוח לו הוראות לפיהן, הרובוט משגר כדור, הכלב רץ אחרי הכדור ומביא אותו חזרה לרובוט. אף ניתן להורות לרובוט להוציא נשנוש טעים לכלב. כך, אפשר להריץ את הרובוט מרחוק ולהעסיק את הכלב, שמשתעמם לבד בבית. 

השופטים בתחרות הביעו הערכה רבה מהרמה הגבוהה שהפגינו תלמידי המקיף בתכנות הרובוט, בו השתמשו התלמידים במיקרובקרים Raspberry Pi ו-ARDUINO ומספר שפות תכנות, ובתכנון המכאני, רוב החלקים של הרובוט תוכננו בתכנת SOLIDWORKS והודפסו במדפסת תלת מימד.

מדובר בהישג משמעותי למגמה שנפתחה לפני כשלוש שנים, במסגרתה לומדים התלמידים ליצור מערכות רובוטיות בתחומים שונים של חיינו. לפני שנה וחצי קיבלה המגמה סטטוס של בית ספר מדגים בתחום הנדסת מערכות. את התלמידים מנחים מורי המגמה הם ריטה גולן וערן הרשבר ורכזת המגמה אמה מטאייב.

בתוך כך, זכו תלמידי בית הספר במקום הראשון באליפות כושר קרבי לבתי הספר העירוניים שנערכה השבוע לראשונה באשקלון, ביוזמת המחלקה לנוער באגף תרבות נוער וספורט בעירייה.

 

 

 

האליפות שילבה ערכים של חתירה לניצחון, עבודת צוות, עזרה הדדית ונחישות וכל אלו באו לידי ביטוי באופן ראוי להערכה מצד כל המשתתפים.

מנהלת בית הספר, דליה רחמים, סיכמה את הניצחון של נבחרת בית הספר: "ההישג של תלמידי החטיבה העליונה בכושר קרבי הוא הישג מרגש. ההישג הזה מבטא את איכות התלמידים במקיף ה' דרכא השואפים למצוינות בהישגים וניחנים בחוסן וביכולת התמודדות מיוחדת שאותה הם רכשו גם בבית אבא ובבית הספר. זו האות וזה הסימן לשירות משמעותי בצה"ל".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה