מה מותר לאכול אחרי מכירת חמץ?



חג הפסח ממשמש ובא ורבים כבר מתחילים בתהליכי ניקיון הבית, ביעור החמץ ומכירת החמץ – הלוא הוא מוצרים שיש בהם קמח וחיטה. הלחם שלנו שנחשב קדוש בכל יום בשנה, הופך לכזה שיש להעלים אותו ואפילו לשרוף אותו בחג הפסח וזאת כזכר ליציאת מצריים שבה בני ישראל לא הספיקו להתפיח את הלחם בזמן שברחו באישון לילה ממצרים ולקחו איתם מעיין לחם שטוח שכיום אנו מכירים אותו כמצה. אנשי המחמירים בכל הנוגע לכשרות בחג הפסח, נוהגים לבדוק בכל מאכל האם הוא מכיל קמח או שאריות קמח ולחם, כאשר המחמירים ביותר רוכשים מלבד מצות ועוגיות כשרות לפסח, גם מוצרי טואלטיקה הכשרים לפח וזאת מפחד שמא מוצר שאינו כשר יכנס למערכות הגוף.

לחם

לפי היהדות בחג הפסח אסורה אכילת חמץ כאשר חמץ מוגדר כמאכלים ששיש בהם לחם, שאריות חיטה או קמח כמו: מוצרי מאפה, ביסקוויטים, וופלים, אטריות, עוגיות, בירות , חלות, לחם, לתת, מאלט ושאר מוצרים שמכילים קמח חיטה. 

בין המאכלים הפופולאריים שמוציאים מהבית לקראת פסח, מוכרים לגויים או תורמים, ניתן למצוא: דגנים, ממתקים, דייסות, נקניקיות, שניצלים, מאפים, לחמניות, ועוד, כאשר ישנם תחליפים למאכלים רבים שהזכרנו בחג הפסח אותם ניתן לאכול, כמו למשל לחמניות כשרות לפסח.

מתכון ללחמניות כשרות לפסח ניתן למצוא בקלות תוך שימוש בשלל תחליפים כמו קמח תפוחי אדמה, חמאת שקדים, סודה להתפחה ועוד. כיום באמצעות סודה לשתייה ניתן לייצור ממגוון מוצרים כמו טחינה למשל, מעיין עוגת ספוג שדומה מעט ללחם. העוגות והלחמים נחשבים משביעים ויש להם טעם ייחודי יותר שניתן ליהנות ממנו רק בחג הפסח. מלבד זאת באמצעות מצה ניתן ליהנות משלל מאכלים ומתכונים כמו בורקס 'מדיאס' השייך לעדות המזרח שבו ישנו בשר טחון ומטוגן בתוך מצה טבולה בביצה שמטוגנת מכל צדדיה.

מה מותר לאכול אחרי מכירת חמץ?

בכל הנוגע לשאלה מה ניתן לאכול אחרי מכירת החמץ, ישנם כמה מאכלים לדוגמא, כאשר מדובר במאכלים מסוגים שונים כמו: מצות כשרות לפסח, במבה, גריסים, שעורה, כוסמת, מרגרינה, עמילן ללא גלוטן, קורנפלור, קטניות, אורז, אגוזים, קקאו, שמן, שמרים לחים שלל ירקות, פירות, קטניות, אגוזים ועוד.

כיצד מוכרים חמץ?

אם בעבר היה ניתן לבצע מכירה של החמץ רק במרכזים שנועדו לכך היום כבר יש אופציה לבצע את מכירת החמץ דרך אתרי האינטרנט. עוד חשוב לדעת כי את החמץ אפשר גם לתרום לגויים, אך חשוב לפנות אותו מהבית ולבצע ביעור חמץ. ביעור חמץ באופן מסורתי מבצעים בדרך כלל בבדיקה עם נר בכל פינות הבית ווידוא כי אין פירורים של לחם ברחבי הבית, וזאת כמובן לאחר ניקיון וצחצוח הבית לקראת פסח.

אז כיצד אפשר לאכול עוגיות ועוגות בפסח?

לאחר שתמכרו את החמץ שלכן חשוב תקבלו כמה וכמה מתכונים מעולים למאכלים שניתן להכין בחג הפסח, בינהם מתכון ללחמניות כשרות לפסח, מתכון לעוגות מצה, מתכון לבורקסים עשויים מצה מטוגנים ועוד. כיום עם התקדמות הטכנולוגיה ניתן ליהנות מעוגיות ועוגיות פסח העשויות מקמח תירס, קמח שקדים, קמח תפוחי אדמה ועוד. בנוסף ישנם שלל מתכונים לעוגיות ועוגות פסח כמו גם מתכון ללחמניות כשרות לפסח שנחשב נפלא, טעים ומזין. 

 

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה