כתב אישום נגד הרופאה המרדימה על שימוש בסמים



אחרי החשיפה ב"ידיעות אחרונות" של פרשת הרופאה המרדימה שעובדת למרות חשד לשימוש בסמים, הוגש נגדה אתמול כתב אישום. משרד הבריאות: "נלמד את האישומים ונחליט בסוגיית הרישיון הרפואי" מתוך אתר YNET

בבית־משפט השלום בקריית־גת הוגש אתמול כתב אישום נגד הרופאה המרדימה ד"ר אירינה יגודייב (52) מרחובות, שבו היא מואשמת בגניבה ובשימוש בסם הרדמה מסוג פנטניל, ובגניבת חומרי שיכוך כאבים, בהם מזרקי וולטרן וקסקורט. על פי כתב האישום, העבירות בוצעו בעת שיגודייב עבדה בבית־חולים ברזילי באשקלון.

 סיפורה הקשה של יגודייב נחשף אתמול ב"ידיעות אחרונות". הפרשה נחקרה על ידי משטרת אשקלון וכתב האישום הוגש על ידי עו"ד רותם שוסיוב פלג ממחלקת התביעות של המשטרה בדרום. במשטרה התייחסו לפרשה בחומרה מיוחדת, בשל מעמדה המקצועי והרגיש של ד"ר יגודייב כמרדימת ילדים. אבל, למרות שמשרד הבריאות ידע לפחות חצי שנה על החקירה נגד ד"ר יגודייב, הוא לא השעה את רישיונה והיא המשיכה לעבוד כרגיל. גם עכשיו, כשהוגש נגדה כתב אישום, טרם ננקט נגדה הליך מקצועי כלשהו על ידי משרד הבריאות.

 אתמול נחשף ב"ידיעות אחרונות" שב־2016, כאשר עבדה במרדימת ילדים בבית־החולים שניידר, הודתה יגודייב שבמשך כשנה השתמשה מדי פעם בחומר הרדמה. אז היא הושעתה מעבודתה למשך שמונה חודשים, עברה טיפול גמילה, ושבה לעבוד בבית־החולים. לאחר כמה חודשים ביקשה יגודייב לעבור לעבוד בבית־החולים ברזילי באשקלון. לאור עברה נקטו בברזילי משנה זהירות ורק לאחר שמשרד הבריאות נתן את אישורו, היא החלה לעבוד שם במארס 2017.

אלא שלאחר כמה חודשים בלבד עלה בבית־החולים חשד שיגודייב חזרה להשתמש בסמי הרדמה והוגשה התלונה למשטרה שהובילה לכתב האישום. יגודייב עזבה את בית־החולים אך עד היום היא עובדת כמרדימה אצל רופאי שיניים ומנתחים פלסטיים.

 

מלבד כתב האישוםששמה של יגודייב נקשר גם בתביעה שהוגשה לפני כמה שבועות על ידי עורכי הדין אתי ליבמן עפאים ואסף פוזנר, שבה נטען שב־2013 התרשלו יגודייב והצוות שהיה עימה במהלך בדיקת מח עצם שביצעו בילד בן שש וחצי. ד"ר יגודייב טענה בתגובה שבאותה תקופה כלל לא עשתה שימוש בחומרי הרדמה.

 

עורך הדין: "משוכנעים כי כתב האישום יבוטל"

פרקליטה של יגודייב, עו"ד קובי סגל, אמר אתמול: "ממבט ראשוני בכתב האישום, מדובר בתיק רכוש פעוט ערך ואילו לעניין הסם אין למרשתי כל קשר אליו. העבירות המיוחסות למרשתי הינן שימוש בזריקת וולטרן, שמחירן למיטב ידיעתנו נמוך מעשרה שקלים. מרשתי הינה רופאה מנוסה מאד ומוערכת שמאחוריה עשרות אלפי ניתוחים ופרוצדורות שבוצעו בהצלחה ואנו משוכנעים כי כתב האישום יבוטל, ובכל מקרה לא יוביל להרשעתה, ויסתיים בסגירה או בזיכוי כפי שנסגרה תלונת שווא מקבילה שהוגשה נגדה, ושנסגרה רק לפני ימים ספורים".

 

ממשרד הבריאות נמסר: "המשרד לומד את כתב האישום ויחליט על אופן הטיפול בסוגיית הרישיון הרפואי".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה