מצטיין הנשיא מאשקלון, סגן אביב ברטי



מידי שנה מקבלים 120 קצינים ונגדים את אות מצטייני נשיא המדינה. הטקס נערך במעמד חגיגי בראשות נשיא המדינה, בבית הנשיא בירושלים. השנה, מבין 120 המצטיינים בולט סגן אביב ברטי, תושב אשקלון המשרת כקצין לוגיסטיקה בגדוד 50 בחטיבת הנח"ל. אביב עתיד לסיים בקרוב את תפקידו הנוכחי ולהתחיל תפקיד כסמ"פ מפקדה בגדוד שקד בחטיבת גבעתי

דובר צה"ל

אביב הוא בוגר התיכון למד מקיף עירוני ב באשקלון, בו למד במגמת ביולוגיה. בזמן התיכון, אביב שיחק בקבוצת הכדורסל " אליצור אשקלון". אביב מספר כי הוא אוהב מאוד את העיר אשקלון, "זאת עיר מאוד משפחתית, כולם מכירים את כולם. ובכלל, העיר מאוד מתפתחת ומתחדשת".

לפני הצבא אביב היה במשך שנה וחצי במכינה עטרת הכוהנים, ברובע המוסלמי בירושלים. מטרת המכינה בעצם היא להכין את המלש"בים מבחינה מנטלית רוחנית ופיזית לשירות הצבאי ולחיים בכלל.  את התקופה במכינה מתאר אביב: "סדר היום המכינה מורכב מלימוד תורה, מתוך נקודת חיבור לחיים האישיים שלי. בנוסף, היו המון טיולים וניווטים. בזמן השנה הזו למדתי הרבה על עצמי, על השאיפות שלי בצבא ובחיים. בזמן המכינה נולד הרצון להגיע לתפקיד משמעותי בצבא. אני מרגיש שהגעתי בוגר יותר לצבא.

אביב החל את שירותו הצבאי בגדס"ר צנחנים, בו שירת שנתיים ומתוכם, שמונה חודשים בתפקיד רס"פ. לאחר תקופה זו, החליט אביב לצאת לקצונה במסלול לוגיסטיקה. אביב עבר הכשרה במסלול קצונה באורך חצי שנה, במהלכן גרף שלוש הצטיינות: בהכנה לקצונה, בבה"ד 1 היה מצטיין צוות, ובהשלמה היה מצטיין מופת. על מסלול הקצונה שעבר מספר אביב: "המסלול היה מאוד משמעותי, הבנתי שאני נכנס לעולם גדול שלא הכרתי, ואני עתיד לבצע תפקיד משמעותי מאוד, הבנתי את משמעות תפקידי בזמן שגרה ובזמן חירום". עם סיום ההשלמה, קיבל אביב את תפקיד קצין לוגיסטיקה בגדוד 50. על הגדוד מספר אביב: "מדובר בגדוד גדול ומאתגר, ובתוכו הרבה אנשים טובים, שגרמו לי לרצות להמשיך ולהישאר בתחום הלוגיסטיקה".

למעשה, בתפקידו אביב אחראי לתת ללוחם אורך נשימה לזמן רב במערך, וכך לשמור על רציפות לחימה, לתת אספקה ללוחמים בשטח. התפקיד הזה הוא בעצם הבסיס לכל ענייני הלוגיסטיקה בגדוד. כשנשאל אביב על חוויה משמעותית לאורך השירות הצבאי, הוא משיב: "ההחלטה לצאת לקצונה, הייתה רגע מאוד משמעותי בשבילי. הייתי בשיחה עם המ"פ שבו אמרתי לו  שאני רוצה לעשות את התפקיד הכי משמעותי שיש".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה