מדוע חשוב שציוד הקשר הימי בסירה יהיה מקצועי ואמין?



ציוד קשר ימי הינו אחד האמצעים החשובים ביותר עבור כל אדם הנוהג לשוט בכלים ימיים שונים (כמו למשל יאכטה, סירה וכדומה). ציוד הקשר למעשה מאפשר לנו ליצור קשר עם מוקדי הצלה במקרה של בעיה או סכנה כלשהי, ובלעדיו – אנו עלולים למצוא את עצמנו במצבים בעייתיים מאוד בלב הים, ללא שום אפשרות ליצור קשר עם גורמים חיצוניים לצורך סיוע או חילוץ. לפניכם כל מה שצריך לדעת בנושא.

pixabay

מה ההבדל בין סוגי ציוד הקשר הימי השונים? האם מספיק להשתמש במכשור בסיסי?

השוק מציע כיום מגוון רחב ביותר של סוגי ציוד קשר ימי. עם זאת, לא כל החברות הקיימות בשוק הן בהכרח חברות איכותיות ואמינות. חשוב מאוד לקחת בחשבון כי ציוד לא איכותי עלול להערים עלינו קשיים בעת ניסיון ליצירת קשר עם ספינות ההצלה – עניין העלול, בסופו של דבר, לעלות לנו ביוקר. מסיבה זו, יש להקפיד לרכוש מכשירי קשר וציוד קשר אמין ומקצועי מחברה איכותית ומוכרת בלבד.

על מה יש להקפיד בעת רכישת ציוד קשר ימי?

ישנם אלמנטים רבים עליהם יש להקפיד בעת רכישת ציוד קשר ימי, אך החשובים שבהם הם:

  • עוצמת הקול – עוצמת הקול הנשמעת בים נמוכה משמעותית מזון הנשמעת ביבשה, בעיקר בשל רעש הגלים. מסיבה זו, חשוב מאוד להקפיד לרכוש מכשיר בעל עוצמת קול גבוהה מאוד, אשר יוכל להתגבר על רעשי הרוח והגלים האופייניים לסביבה ימית.
  • עמידות בפני מים ויכולת ציפה – על המכשיר להיות עמיד בפני מים ובעל יכולת ציפה, למקרה שהוא יירטב או יפול לים.
  • מערכת נטרול רעשים – רצוי שבמכשיר הקשר הימי תהיה מערכת לנטרול רעשים. מערכת כזו תקל משמעותית על התקשורת עם גורמי ההצלה ותחסוך לכם זמן יקר במצבים מסכני חיים.

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה