המדריך המלא לפעילויות חג השבועות באזור הדרום



במיוחד לכבוד חג השבועות- אטרקציות ופעילויות לכל המשפחה ברוח החג באזור הדרום! אז קבלו את האטרקציות השוות של חג השבועות

איזה כיף שהגיע חג השבועות! חג של חגיגות, פסטיבלים, אוכל וגבינות, אירועים מיוחדים ושלל אטרקציות כיאה לחג השיבולים והקציר. בהתאם לרוח החג המיוחדת, תוכלו לבקר ביישובי הדרום בשלל מקומות שיספקו לכם חגיגה של ממש. אז שימו עליכם את שלל הבגדים הלבנים החגיגיים, ארזו בצידנית ובסל את עוגת הגבינה והמאפים האהובים עליכם וצאו לבלות עם הילדים וכל המשפחה. חג שמח!

חגיגת שבועות בקיבוץ יד מרדכי

קיבוץ יד מרדכי מזמין את כל המשפחה לכבוד שבועות ללמוד על הדבש, לטעום דבש, להכיר את תהליך הפקת הדבש, להתחפש לחלוצים ולהגיע לעמדת צילומי שבועות מסורתית על רקע קוביות חציר ונופים קיבוציים. וגם:  סיור בטרקטור הקיבוצי ∙ ביקור בבית האוסף "קיבוץ של פעם" וביקור באתר שחזור הקרב

לרגל חגיגת שבועות וציון יום הדבורה הבינלאומי (20/5), תיירות קיבוץ יד מרדכי מזמינים את המבקרים לפעילות נוטפת דבש. במרכז המבקרים של מכוורת יד מרדכי, יפתח דבוראי מנוסה כוורת אמיתית, במהלך הביקור ילמדו הילדים על חייהן של הדבורים, על המבנה המשפחתי המיוחד בכוורת, על המלכה והפועלות וכמובן על תהליך ההאבקה וייצור הדבש. לסיום ילקקו הילדים דבש ישר מהחלה ויכינו נרות מדונג. לכבוד חג השבועות, ייהנו המבקרים מעמדת תצלומים ברוח השבועות: על רקע קוביות חציר ובבגדי חלוצים, מוזמנים המבקרים להנציח את הרגע הקסום ולהרגיש לרגע ברוח נוסטלגית חלוצית. לאחר הביקור בבית הדבש, ימשיכו המבקרים לאטרקציה האהובה: סיור בטרקטור הקיבוצי שיוביל אותם לתחנות מלהיבות ברחבי הקיבוץ בהם: הרפת החקלאית של הקיבוץ, הפרדסים, בית האריזה ועוד. הכניסה בתשלום.

מתי: ימים שבת וראשון, ה-19-20/05/18, 10:00-16:00

איפה: קיבוץ יד מרדכי

פרטים נוספים : 08-6720559 | 052-3923104

תיירות ביד מרדכי. צילום: יחצ

פסטיבל הדובדבנים של חבל יתיר

חגיגה עסיסית ומתוקה לכל המשפחה עם קטיף עצמי של דובדבנים, דוכני מזון ותוצרת מקומית, ביקור בסוסיא הקדומה, הפנינג ומופעים לכל המשפחה! זו השנה הרביעית של הפסטיבל בו תוכלו ליהנות מסיור מיוחד וקטיף של הפרי הנהדר.

מתי: יום שישי, ה-18/05/18, 09:00-15:00

איפה: מטעי מושב מעון

הרשמה: http://tic.li/nypQdQg

פסטיבל הדובדבנים של חבל יתיר

"חפש את המטמון" בצריף בן גוריון

לכבוד שבועות יתקיים בצריף בן גוריון משחק "חפש את המטמון" מיוחד בעקבות חפצים ותמונות הנמצאים בביתו של ראש הממשלה הראשון, וקשורים בעולם התנ"ך. במהלך החג, הידוע גם כחג מתן תורה יתקיים משחק "חפש את המטמון" מיוחד, ברוח הקמת המדינה והתנ"ך, המזמין את המבקרים לאתר ברחבי הבית מגוון פריטים הקשורים בעולם התנ"ך, אשר את כולם בחר באופן אישי דוד בן גוריון, מבין מזכרותיו הרבות, וביקש בצוואתו שיוצגו לראווה בביתו לאחר מותו.
מתי: יום ראשון, ה-20/05/18 בשעות 10:00-16:00.

איפה: המכון למורשת בן גוריון, שדה בוקר.

פרטים נוספים: 086560469 

אירועי שבועות 2018 בצפון הנגב 

לכבוד שבועות תיירות צפון הנגב  מזמינה אתכם לחגיגה של פעילויות לכל המשפחה:

שבועות בביתן הבד, מושב יושיביה

פעילות חדשה חווייתית ומהנה למשפחות בביתן הבד במושב יושיביה. בתכנית צפייה בסרטון "מן החיטה ללחם", התנסות בטחינת קמח בריחיים, התנסות בטחינת קמח במכונה חשמלית, הכנת בצק לפיתה על הסאג' עם שמן זית מקומי איכותי וזעתר, סדנאות יצירה מגוונות. עלות כניסה בסיסית - 25 שקלים. המקום נגיש ויש אפשרות לפיקניק משותף בין עצי הזית.

מתי: יום שני, ה-21/05/18, 09:30-18:00

איפה: מושב יושיביה

פרטים נוספים: 077-7295810

 

"מחלבת צאלה"

"חגיגה בלבן" במחלבת צאלה: ביום שישי יהיה הפנינג מכירה חגיגי לכבוד החג באירוח הקונדיטורית דנה נוריוף זוודה  בעלת קונדיטוריית "קשושה". כמו גם מכירת מגשי אירוח של גבינות, קינוחים, עוגות, פסטות, לחמים, קישים, ריבות, מטבלי ירקות, יין בוטיק ועוד... הכל טרי, הכל מקומי. בימים שבת וראשון יהיו סיורים מודרכים במשק, בשלושה מועדים ביום: 10:00, 12:00, 14:00

הסיור כולל: את סיפור המקום, הדגמה של הכנת גבינה, ביקור בדיר הכבשים וטעימת גבינות. עלות: 20 ₪ לאדם. במקום - מעדניית גבינות ומוצרי בוטיק מתוצרת אזורית, מכירת סלי פיקניק שניתן לקחת לטיול או לשבת לאכול במקום,  גלידת יוגורט ייחודית –עם תוספות מדליקות פינת קפה ועוד.

מתי: ימים שישי עד ראשון, 18-20/05/18, 09:00-16:00

איפה: חוות משק צאן הבשור, מחלבת צאלה

פרטים נוספים:  077-7295712 ובדף הפייסבוק: מחלבת צאלה.

שבועות 2018 ב"חוות יעל" מושב גיאה

"חוות יעל" הנה חוות סוסים הממוקמת במושב גיאה משק 86 סמוך לעיר אשקלון. חווה מטופחת ויפיפייה על רקע שדותיו ומרחביו הירוקים של המושב.  בחווה משק חי, סוסים, עיזים ננסיות, אתון, ארנבים, צ'ינצ'לות, חמוס,  שרקנים, בעלי כנף- תוכים, שלווים, זני תרנגולות שונים ועוד.

אטרקציות ופעילויות לילדים: פינת ליטוף, פינת יצירה באווירת החג, טיול בכרכרה מקושטת רתומה לסוס, מתנפחים לפעוטות ולבוגרים יותר, מתנפח מים, בועות סבון, רכיבה על סוס/פוני, אפיית פיתות בטאבון, באנג'י טרמפולינה, במיוחד לחג פינת אתגרים- הפעלות לילדים, במיוחד לחג כיבוד מפירות העונה.

מתי: ימים ראשון ושני, 20-21/05/18, 10:00-16:00

איפה: חוות יעל, מושב גאיה

פרטים נוספים:  0777295840

 

שביל הסלט– תוכנית מיוחדת לשבועות, תלמי יוסף.

שביל הסלט מזמין אתכם לחוויה חקלאית בלתי נשכחת בין יבולי חבל הבשור.במהלך הסיור נלמד נטעם ונקטוף הישר מהשתיל לפה. הסיור יודרך בצורה חווייתית ע"י צוות שביל הסלט בהנחיית האגרונום אורי אלון. בין היתר תוכלו להפשיל את השרוולים , לשלוף את הגזר מהאדמה ולגלות מה צבעו וטעמו. תוכלו לבקר בחממה של תבלינים, להכין פיתות על סאג' בדואי ועוד.

מתי: בימי סוף השבוע והחג- בתיאום והרשמה מראש

איפה: תלמי יוסף

פרטים נוספים והרשמה: 077-7295702

 

אל היען – חוות היענים מול פארק הבשור (אשכול)

מתי בפעם האחרונה צעדתם בין יענים, ראיתם ארנבונים ענקיים, האזנתם לשירת התרנגולים והאכלתם יענים? כל זה מחכה לכם בשבועות באל היען ואף יותר. מדובר במפגש חווייתי ומשעשע עם העוף הגדול ביותר, עמידה על ביצי יענים, סלפי עם היען,פינות אתגר ושעשועים לילדים, פינת חי קסומה, ופינות פיקניק לשימושכם. בשעות 11:00, 13:00 יינתן הסבר מרתק על היען. מחיר כניסה: 25 ₪ מגיל 3 ומעלה. לילדים תינתן שקית אוכל להאכלת היענים.

 מתי: ימים שישי עד ראשון, 18-20/05/18, 10:00-16:00

איפה: חוות היענים, אשכול.

פרטים נוספים: 077-7195726  

ביקורים במושב דקל !

מרכז המבקרים "הגדת חבל ימית" מציע הדרכה מקורית לצד תצוגה מסקרנת וסרט קצר על ההתיישבות בסיני, הפינוי למען השלום והבחירה להיבנות מחדש בנגב. כל זה מחכה לחג בחג השבועות הקרוב, אז מהרו להירשם.

מתי: במהלך ימי הסופ"ש והחג- בתיאום מראש

איפה: מושב דקל

פרטים נוספים והרשמה: 077-7295776

נווה מדבר: ביקור צונן בעין עקב

אי אפשר לעבור את חג שבועות, מבלי לבקר במדבר. מומלץ להדרים עד שדה בוקר, שם תוכלו לרחוץ במימיו של מעיין מדהים באיזור מדרשת בן גוריון – עין עקב. המעיין עמוק, נקי וקל מאוד להגיע אליו. יש שביל שיוצא מחניון הסרפנטינות, נמשך כ-6 קילומטרים ומגיע קרוב למעיין, אפשרות נוספת, למי שרוצה ללכת על על ההר ולא בנחל, היא לעלות את מעלה דבשון, ללכת בסימון הכחול ובשביל פשוט יפהפה, שמשקיף על כל בקעת צין עד הכניסה אל המים הקרירים.

מתי: במהלך ימי הסופ"ש והחג- בהתאם למזג האוויר ורצונכם האישי

איפה: עין עקב

עין עקב- צילום עומר זיו

מהיער למחלבה: טיול בעקבות הצאן עם קק"ל

קרן קימת לישראל מזמינה את הקהל הרחב לסיור ביער להב ולמפגש ייחודי עם רועה הצאן ביער.  הסיור יתחיל באתרים מיוחדים ביער להב כמו חניון האורנים, בית הכנסת העתיק בחורבת רימון ויכלול גם טיול "בשביל הזהב"- שביל הליכה מעגלי,  בחורבת אבו חוף. לאחר מכן יבקרו האורחים את רועה הצאן ביער להב ויכירו את אורח חיי הרועה, מטרות הרעיה ביער וכיצד מטפלים בעדר. בסיום הביקור ייהנו המבקרים מחליבת צאן וילמדו על תהליך גיבון הגבינות. משך הסיור  כשלוש וחצי שעות. הסיור על בסיס הרכבים הפרטיים. תשלום למשתתף: 20 ₪ (מגיל 5).

מתי: יום שני, ה-21/05/18, 10:00-13:00

איפה: יער להב

פרטים והרשמה: 1-800-350-550

יער להב. צילום: יעקב שקולניק

בן לי ותות- הצגה לשבועות בתיאטרון הפרינג'

בן-לי לא מסתדר עם העולם, רב עם הילדים וכועס על כולם. הוא בודד ומתוסכל, אבל יום אחד, בדרך מקרה, הוא נתקל בכלב רחוב עזוב. מכאן מתחילה הרפתקה מותחת וקסומה, הרפתקה שתוביל לחברות שתשנה את חייו של בן-לי ותחבר בינו לבין העולם. ההצגה מבוססת על סיפור מאת ג'יימס הריוט, וטרינר וסופר בריטי אשר ספריו ריגשו מליוני קוראים בכל העולם. הצגה מיוחדת שתספק לכם ולילדים חוויה מהנה בחג. הכניסה בתשלום.

מתי: יום ראשון, ה-20/05/18, 11:00 ו-17:00

איפה: תאטרון הפרינג', אנילביץ' 15

פרטים נוספים: 08-6466657

הצגת תיאטרון הפרינג' לשבועות

קרקס רומא

קרקס רומא מגיע לישפרו פלאנט למופע נועז ומרהיב עם מיטב האקרובטים והלוליינים המזכירים את אותן האנרגיות של הקולוסאום בימיו הראשונים! אז תגידו בונג'ורנו להצגה הכי טובה בעיר. למעלה מ40 אמנים בינלאומיים יככבו בקרקס רומא ויציגו תרגילי אקרובטיקה נועזים ביותר עם פעלולים מורכבים הדורשים מיומנות יוצאת דופן. תתכוננו לשואו עוצר נשימה לצד ליצנים מבדרים, מצחיקים ושלל הפתעות. הקרקס יציג בבאר שבע רק לעוד כמה ימים, עד לחג השבועות, אז אל תחמיצו!

מתי: ימים חמישי עד ראשון, 17-20/05/18, בשעות משתנות.

איפה: מתחם ישפרו פלאנט באר שבע

כרטיסים: 8557* או https://goo.gl/cizwtS

הפנינג שבועות במועדון הילדים ישפרו פלאנט!

בישפרו פלאנט באר שבע מתכננים לכם חגיגות לחג השבועות, ביום החג, לכם ולילדים. בואו ליהנות במתחם ממגוון סדנאות מיוחדות, בועות סבון, בלונים ומופע מהנה של שרונית הליצנית לכל המשפחה. המופע יתקיים בין 11:00 ל-12:00. הכניסה חופשית.

מתי: יום ראשון, ה-20/05/18, החל מהשעה 11:00-15:00

איפה: מתחם ישפרו פלאנט, אליעזר וצילה מרגולין 12, באר שבע.

פרטים נוספים: 08-9172982

שבועות בפארק קרסו למדע

פארק קרסו למדע מארגן לכם פעילויות שבועות מיוחדות לאורך ימי החג. בפארק תוכלו ליהנות מהדגמות מדע והכנת מחזיקי מפתחות מחלב, יצירה חופשית לילדים וחווית תלת מימד עם סדנאות במעבדת הפאב לב. מעבר לכך, תוכלו כמובן להגיע ולהתרשם מתערוכת "הממותה האחרונה" המוצגת בפארק. מומלץ להזמין כרטיסים מראש!

מתי: יום שבת עד שני, ה-19-21/05/18, 10:00-18:00

איפה: רחוב העצמאות 79, באר שבע.

לפרטים נוספים ורכישה כרטיסים: https://goo.gl/QewwU2 או 072-3717234

 פארק קרסו בשבועות

שישי בעתיקה

בכל יום שישי בחודשים הקרובים, עיריית באר שבע מזמינה אתכם לסיורים מודרכים ומופעים מוזיקליים בעיר העתיקה. בחודש מאי, גם בשישי הקרוב, יהיו סיורים היסטוריים ברחבי העיר העתיקה. הסיורים יצאו מרחבת מרכז מבקרים בינלאומי באר אברהם, שער הכניסה לעיר העתיקה בבאר שבע ומשם ימשיכו לאורך הציר התיירותי בעיר העתיקה למרכז להנצחת חיילי אנז"ק, שנחנך בחודש אוקטובר האחרון בחגיגות 100 שנה לשחרור באר שבע. לאחר הביקור במוזאון אנז"ק  תמשיכו במסע ההיסטורי של באר שבע למתחם הקטר 70414, שהינו מתחם בעיר העתיקה שהוקם בשטחה של תחנת הרכבת התורכית שהוקמה בשנת 1915. המתחם עבר תהליך חידוש ופיתוח וכיום מהווה מתחם תיירות, תרבות, מורשת, פנאי, ובילוי ייחודי. עלות הסיור 30 ₪ ומותנית בהרשמה מראש.

בנוסף, בכל שישי יהיו גם שישי מוזיקלי ברחוב קק"ל ושוק מדרחוב בעיר העתיקה. שם יתקיימו הופעות חיות של הרכבים מוזיקליים מקומיים ואמנים ישראליים. תוכלו ליהנות מסגנונות מוזיקה שונים בכל שבוע, שינעימו את הבילוי בעיר העתיקה. בין האמנים שיופיעו בשישי מוזיקלי בעיר העתיקה יהיו גם יהודה קיסר, פרויקט "הוויה", הרכב מנדולינות, המופע המוזיקלי "3 מקלות" המיועד למשפחות והרכבים מוזיקליים מקומיים נוספים.

מתי: יום שישי ה-18/05/18, סיור ב9:00, שישי מוזיקלי בין 10:00-13:00

איפה: סיור ברחבת מרכז המבקרים באר אברהם, מופע מוזיקלי ברחוב קק"ל

לפרטים נוספים ולהרשמה: 08-6464980 או https://www.wmgd.co.il/atika/friday-atika/

שישי בעתיקה הרכבים מוזיקליים מקומיים. צילום: דיאגו מטילברג

שבת במועדון הילדים בישפרו פלאנט

בכל יום שבת, מוזמנים הילדים יחד עם ההורים ליהנות ממגוון הופעות והפעלות לילדים ולכל המשפחה. מועדון הילדים של ישפרו פלאנט מציע הטבות מיוחדת לילדים לאחר הרשמה מוקדמת באתר האינטרנט של המתחם. ביום שבת, במיוחד לחג השבועות, אתם והילדים מוזמנים להופעה של 'תלתלי בארץ זבת חלב ודבש'! אל תפספסו!

מתי: יום שבת, ה-19/05/18, החל מהשעה 12:00.

איפה: מתחם ישפרו פלאנט, אליעזר וצילה מרגולין 12, באר שבע.

פרטים נוספים: 08-9172982

לכל הפעילות והאטרקציות לבילוי בדרום לחצו כאן 

ישפרו בשבת

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה