מהו שיקום מבנים ולמה הוא חשוב כל כך?



מה ההבדל בין שיפוץ מבנים לבין שיקום מבנים? מה נהוג בארץ ומה נהוג באירופה? ואיך בכלל עושים את זה? כל התשובות לכל השאלות נמצאות בהמשך מאמר זה.

צילום : pixabay

מהו שיפוץ מבנים?

שיפוץ מבנים הוא תהליך, שבו משפרים את המראה של המבנה הרצוי והדבר נכון הן לגבי חלקו החיצוני והן לגבי חלקו הפנימי. לרוב, כאשר מבנה מתיישן, עולה הצורך של דייריו לשפר את המראה שלו במטרה ליהנות יותר מההסתכלות עליו ובאופן כללי מהשהייה בו. כמו כן, שיפוץ מבנים נעשה גם במטרה להעלות את ערך הנכס.

מהו שיקום מבנים?

שיקום מבנים, בניגוד לשיפוץ מבנים, הוא הרבה מעבר לשיפור המראה הכללי שלו. כלומר, כאשר מבנה מסוים מתיישן, הוא לא רק פחות אופנתי, אלא הוא גם ניזוק עם הזמן. הכוונה היא לכך, שנוצרים סדקים בקירות, רטיבות ונזילות ועוד. את כל זה צריך לתקן ולשקם. כל זאת נעשה בנוסף לשיפוץ הבניין ולכן, לרוב, זהו גם תהליך ארוך יותר, שמשפר הן את הנראות והן את הבטיחות של המבנה המשוקם.

מה שנהוג באירופה

בארצות אירופה השונות, נהוג להקדיש לנושא שיקום ושיפוץ של מבנים את המשאבים הדרושים מבעוד מועד. במרבית המדינות האירופאיות, ישנה רגולציה בנושא זה שאומרת, שבכל 15 שנים יש לשפץ או לשקם כל מבנה ולכן דיירי הבניין חוסכים לשם כך את הכסף הדרוש לאורך כל אותן שנים וכשמגיע הרגע, אין הפתעות והצורך הוא ברור לכל וכל הדיירים משתתפים בתהליך ללא עוררין.

מה שנהוג בישראל

בישראל, שבתחומים רבים מאוד דומה לאירופה, אין רגולציה דומה בכל הנוגע לשיפוץ ושיקום מבנים ולכן, איש הישר בעיניו יעשה. כלומר, כל בניין דואג לענייניו בהתאם לרצון ולצורך של דייריו. כמו כן, גם לא נהוג לחסוך את הכסף הדרוש לשם ביצוע שיקום מבנים או שיפוצם וכך נוצר מצב, שבו כאשר מגיע הרגע לעשות זאת, הדיירים מוציאים סכומים גדולים למדי בתוך תקופה קצרה. עובדה זו מובילה לכך, שדיירים רבים נמנעים מביצוע תהליך זה ודוחים אותו עד שכבר אין ברירה.

משמעות הדחייה

דחייה של שיפוץ או שיקום מבנים עלולה להוביל לכך, שהנזקים ילכו ויצטברו וכך העבודה תהיה רבה יותר ותהיה כרוכה ביותר זמן וכסף. לכן מומלץ לבצע שיפוץ של מבנים אחת למספר שנים או לכל הפחות – לשקם את המבנה ברגע שעולה הצורך ולא לדחות אותו עוד ועוד.

איך עושים את זה?

תהליך של שיקום מבנים חייב להתבצע על ידי אנשי מקצוע וישנה חשיבות גבוהה לאנשי מקצוע מקצועיים ומנוסים כדי שיוכלו לבצע את העבודה הדרושה ובאופן מיטבי. לכן מומלץ לפנות לחברה מקצועית, שהתנסתה בשיקום מבנים ומעסיקה פועלים אמינים ומשתמשת בחומרים איכותיים. כך תוכלו לשקם את הבניין שלכם וליהנות ממנו לעוד שנים ארוכות.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה