"דרום סגול" באשקלון



בשבוע שעבר, יצאה לראשונה חטיבת גבעתי לשבוע  "דרום סגול" – שבוע שלם המוקדש לפעילויות ערכיות ומחנכות הכוללות התנדבויות, מפגשים עם משפחות שכולות, ובעיקר סיורים ושיעורים העוסקים במורשת החטיבה, במטרה לחזק את גאוות היחידה ומורשת החטיבה, השבוע הסתיים בעצרת חטיבתית לכבוד 70 שנה לחטיבת גבעתי אשר התקיימה בהיכל הספורט אשקלון

דובר צה"ל

במהלך השבוע, פלוגת העורב של הגדס"ר עשתה טיול אופניים בין מצודת יואב, עיבדיס ועוד מספר אתרים בהם נלחמה החטיבה במלחמת העצמאות. הלוחמים טיילו בין כל הנקודות ושמעו מהמפקדים שלהם סיפורים על המקומות השונים והתחברו למורשת החטיבה.

בין הלוחמים גם סגן עדן אבוטבול, מפקד מחלקה בפלוגת הסיור של גבעתי, אשר מספר על הטיול והשבוע החווייתי: "עברנו שבוע מלא בחוויות ובתכנים ערכיים, התחלנו בריצת ניווט בפארק אופקים, פעילות ODT יחידתית, לקחנו חלק בפאנל מפקדי עבר והשיא היה טיול האופניים, בו עצרנו בנקודות היסטוריות של החטיבה, בניהן גבעת ארנון וגבעת תום ותומר, בכל אתר אחד המפקדים העביר הדרכה על המקום כדי לחבר את הלוחמים למורשת".

על החשיבות בקיום שבוע כזה מספר עדן: "היה שבוע חוויתי וחשוב, זה חשוב לעשות משהו הפוגתי אחרי אימון ארוך ולתת ללוחמים להתאוורר קצת, לדעתי ללמוד היסטוריה ומורשת זה לא פחות חשוב מלהתאמן", עוד הוא מוסיף, "במהלך השבוע יצא לנו לדבר הרבה על ערכים וזה מדהים בעיני שנותנים את הזמן הזה כי זה משהו שלא מגיעים אליו באימונים וככה יוצא גם לדבר על הערכים שאנחנו ממששים במהלך התרגילים, יצא לי במהלך השבוע גם לשמוע דעות שונות ולהכיר יותר לעומק את האנשים שמשרתים איתי".

אחד הרגעים המשמעותיים ביותר בשבוע בשביל עדן היה כשהוא העביר הדרכה לחיילים על יעקב ארנון ז"ל, אשר שירת בחטיבת גבעתי וקיבל את הפיקוד על כיתת הסיור לקראת מבצע "יואב" ולקח על עצמו להוביל את הפלוגה, יעקב נפל במלחמת העצמאות והגבעה שעליה נפל נקראת מאז "גבעת ארנון". "לדעתי זה חשוב לספר את סיפורי הגבורה ולהעביר את המורשת של החטיבה בה אנחנו משרתים", מספר עדן, "במסגרת ההדרכה דנו בערך השליחות ואני חושב שהסיפור של יעקב ארנון הוא סיפור חזק שאפשר ללמוד ממנו הרבה".

שבוע "דרום סגול" של החטיבה הסתיים בעצרת חטיבתית מרגשת אשר התקיימה בהיכל הספורט באשקלון וציינה 70 שנה לחטיבת גבעתי ולמורשת המפוארת שלה.

 

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה