חידון 70 שנה למדינה במקיף א'



בית הספר העירוני מקיף א' אשקלון מציין השנה 25 שנה להיווסדו ובמסגרת זו נערכו אירועים רבים בבית הספר,  בהם יום הפנינג והופעה של להקת התקווה 6, ימי התנדבות , סיורים ועוד

יח"צ

 האירועים השתלבו עם אירועי 70 שנה להקמת המדינה. אחד האירועים היה , לראשונה באשקלון חידון לתלמידי כיתות ט' , שהצדיע להישגיה המפוארים של המדינה בענפי הספורט השונים והיווה חלק מפעילות שיא בית ספרית שעסקה ב 70 שנות עצמאות למדינה.

בחידון שזכה להתעניינות רבה בקרב התלמידים עסק בדמויות בולטות בספורט הישראלי, המכביות, שיאים אולימפיים , אולימפיאדת פאראלימפית ושאלת המנהלת שעסקה באחד מאירועי הספורט הבולטים.

את החידון ארגנו צוות חינוך גופני בבית הספר בראשות הרכז יואב עמרם, שסייעו באיסוף החומר והכנת הנושאים והשאלות. כאמור תלמידים רבים הביעו עניין רב בחידון שאליו ניגשו  תלמידים מכל כיתות השכבה. 

מנהלת חטיבת הביניים רינת כהן אמרה כי כאשר הועלה הרעיון חשה בהתלהבות העצומה, "הצטרפתי  לישיבת צוות חינוך הגופני  וחשתי את אותה ההתלהבות במפגש עם הצוות ,בעיקר  הרצון ליצור משהו חדשני  בתחום החינוך הגופני בבית הספר.  שיתפתי אותם בתרבות החידונים של חטיבת הביניים שהפכו להיות מסורת אצלנו, כמו: חידון רבין בשכבת ז' וחידון ט"ו בשבט בשכבת ח'"

לדבריה הרעיון היה לא רק לבחון את הידע אלא גם להטמיע ערכים כמו חינוך לאורח חיים בריא  בדגש על פעילות גופנית ותזונה בריאה  וחשיבותם בחיי היומיום -"נפש בריאה בגוף בריא".   דגש על ההישגים בספורט לאורך השנים, תוך היכרות מעמיקה עם  הספורטאים הישראלים  המובילים בענפי הספורט השונים והתייחסות לאירועים משמעותיים בספורט הישראלי.

"לאורך כל החידון המתמודדים הפגינו בקיאות ועניין רב בנושא. ניכר שהייתה הכנה יסודית לחידון  התלמידים עודדו את המתמודדים. והאווירה היתה קסומה. אני מודה לצוות החינוך הגופני וליואב עמרם  רכז החינוך הגופני על הובלת הצוות להכנת החידון המגוון : שכלל  מצגת, הכנת חוברת לתלמיד, הזמנה שילוב סרטונים ומוסיקה מתאימה לאירוע. ועוד. אני גאה בתלמידנו על הרצון לחדש ולהיות יצירתיים ולייצר מסורת בית ספרית חדשה - חידון הספורט לשכבת ט'".

 

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה