3 דרכים פשוטות לשיפור הקידום האורגני של האתר שלך



בכל מה שקשור לקידום אתרים, רב הנסתר על הגלוי: על פי גוגל עצמה, היא מבצעת מאות שינויים לאלגוריתם שלה בכל שנה. המשמעות היא שגם אם היינו יודעים כיצד האלגוריתם של גוגל פועל, סביר להניח שלא היינו מסוגלים לעקוב אחרי כל כך הרבה שינויים שמתרחשים בקצב כזה גבוה

יחצ

למרות זאת, יש מספר קווים מנחים וותיקים למדי ששימוש נכון בהם יכולים להעלות את הדירוגים של האתר. רובם מתבססים על לוגיקה פשוטה ואפילו חברת גוגל מציינת אותם בקווים המנחים על פיהם מנהלי האתרים אמורים לפעול.

לכן, אם אתם בעלי עסקים שרוצים לקדם את העסק שלהם דרך האינטרנט, כדאי שתקראו את המאמר הבא בשביל שתוכלו לשפר את המיצוב של האתר שלכם בגוגל ולהגדיל את אחוז הגולשים שיהפכו ללקוחות שלכם.

לא סתם תוכן

בעבר הרחוק היה מקובל לכתוב תוכן שמנועי החיפוש "יאהבו" במיוחד. מאז גוגל שיפרה מאוד את האלגוריתם שלה והוא יכול לזהות בקלות תוכן שנכתב באופן לא טבעי ועל פי CheckList ברור מאוד.

מלבד העובדה שהיום הגישה הזו כבר לא עובדת, קשה מאוד לגרום לגולשים להישאר באתר עם תוכן לא מושך, ובגלל שהיום לגולשים יש מעט מאוד סבלנות והם נוטים לעבור בין אתרים במהירות, צריך תוכן טוב באמת בשביל לגרום להם להישאר.

יש כמה כללים מנחים שיכולים לעזור לכם לשפר את איכות התוכן:

  • כתבו עצות פרקטיות, לא רק תוכן שיווקי
  • אל תעמיסו על הגולשים פרטים שלא מעניינים אותם (איפה היית החנות הראשונה של העסק וכמה שותפים יש לכם...)
  • אם יש לכם חנות וירטואלית או קטלוג באתר, אל תשתמשו במפרטים מוכנים של מוצרים בצורה מוגזמת. נסו לגוון ולכתוב למה אתם ממליצים עליהם.
  • חלקו את התוכן באתר בצורה הגיונית וקשרו בין העמודים לבין עצמם גם מתוך הטקסט. לדוגמה, עמוד מזגנים יכול לקשר למדריך חיסכון בחשמל באמצעות הפעלה נכונה של המזגן...
  • אם אתם מציינים סקר או נתונים, קשרו למקור בשביל להגדיל את האמינות שלכם

אל תשכחו על מה אתם כותבים (מילות מפתח)

למרות שאתם צריכים לכתוב את התוכן קודם כל עבור הגולשים, אסור לכם לשכוח שבסופו של דבר אתם רוצים שהגולשים ימצאו אתכם. לכן, אתם צריכים לדעת מה בדיוק הם מחפשים. יש כמה דרכים לעשות זאת: מתכנן מילות המפתח של גוגל, גוגל טרנדס וכמובן ההשלמה האוטומטית של גוגל (מה שאתם מקבלים כשאתם מתחילים להקליד מילה בתיבת החיפוש של גוגל).

שימו לב שהכלים האלו לא מספקים מספרים מדויקים לגבי כמות החיפושים, אלא רק סדרי גודל או נפח יחסי לעומת מילות מפתח אחרות.

טיפ נוסף: אל תעמיסו יותר מדי מילות מפתח בכל עמוד – השתדלו להשתמש במילות מפתח קרובות אחת לשנייה. לדוגמה, עמוד "מזגן מיני" יכול לדבר גם על "מזגן מידי מרכזי" ו-"מזגן מיני לחדר שינה", עם פסקה נפרדת לכל מילת חיפוש.

רצוי מאוד גם לא לצופף את מילות המפתח יותר מדי. אם תחזרו על אותה מילת מפתח מדויקת יותר משתיים שלוש פעמיים מתחת לכל תת כותרת (נניח 100 מילים), זה יכול להדליק את מסנני הספאם של גוגל ולהוריד את הדירוג של העמוד.

תגי מטה וכתובת הדף

תגי המטה הם תגים שנועדו לציין מידע שהגולש עצמו לא רואה בתוך האתר. בהקשר של קידום אתרים, ישנם שני תגי מטה חשובים מאוד : תג הכותרת (Meta Title) ותג התיאור (Meta Description). תג הכותרת מופיע בחלק העליון של כל תוצאת חיפוש וגם בכותרת של הטאב הנוכחי בדפדפן.

תג התיאור מופיע הישר מתחת לכתובת של האתר ויש לו תפקיד חשוב מאוד בשיווק העצמי שלכם. התיאור אמור גם לספק לגולש מידע על מה שהוא ימצא בעמוד, אבל גם למשוך אותו להיכנס אליו, וכל זאת במקום מוגבל יחסית של שתי שורות (בערך 160 תווים לכל עמוד וקצת פחות כאשר מחפשים מהסמארטפון).

מלבד שני התגים האלו, גוגל עשוי להתחשב גם בכתובת של הדף הספציפי. את הכתובת של הדף אתם יכולים לרשום בעברית, אבל רצוי לעשות זאת במילה אחת או שתיים. כתובת ארוכה מדי לא תראה טוב כאשר תשתפו את העמוד ברשתות חברתיות וגם יהיה קשה יותר לקשר אליה. אם מערכת ניהול התוכן שלכם נותנת כתובת אוטומטית על פי הכותרת של הדף, תצטרכו לקצר אותה באופן ידני עם מקף בין מילה למילה.

המאמר נכתב בשיתוף חברת dooble  קידום אתרים

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה