כוחה של עורכת הדין



מזה כ- 16 שנה מחכים עשרות דיירים באשקלון אשר רכשו בפרויקט של חברת קו הרקיע ברחוב שילה באשקלון דירות, לרישום הזכויות שלהם במנהל מקרקעי ישראל. לפני כשלוש שנים, החלו דיירים בפרויקט לפנות לעו"ד תמר קידר להסדיר את הנושא, ומאז היא הצליחה לסיים רישום זכויות של 20 דיירים

אדי ישראל

וע מכר האחרון מבין הדיירים בהם טיפלה עורכת הדין, תמר קידר,  את דירתו לאחר שכל ההליכים הוסדרו והדירות בפרויקט נרשמו בבעלות מלאה של הרוכשים. בשנת 2002 היו בטוחים כ- 100 דיירים מאשקלון שעשו את עסקת חייהם, הם רכשו דירה בבניין חדש עם נוף לים , ליד המזרקה הגדולה ובסמוך לכפר הנופש הצרפתי. הם שילמו לקבלן נכנסו לגור ונהנו מאיכות החיים שעליה חלמו. אלא שלאחר חמש שנים שבהם התגוררו בבניין, התברר לכ- 44 דיירים כי הזכויות שלהם לא נרשמו ברשות מקרקעי ישראל. מה שאומר שאמנם הם יכולים להתגורר בדירה ואיש לא יוציא אותם ממנה, אבל הדירה לא רשומה על שמם. כך שלמעשה הם לא יכולים למכור אותה, לא לתת אותה במתנה, ולא להוריש אותה בשעת הצורך.

הסיבה לכך שהזכויות לא נרשמו במנהל מקרקעי ישראל היתה, קשיים אליהם החברה נקלעה לאחר סיום הבניה מה שגרם לכך שעל הדירות שטרם נרשמו במנהל מקרקעי ישראל, הוטלו עיקולים. כך שכאמור הדיירים אמנם נהנים מחזקה על הדירה, אך מפני שהם לא רשומים כבעלי הדירה, לא ניתן לבצע כל הליך משפטי. חלק מאותם הדיירים ניסו לשנות את רוע הגזירה, אך למרות פניות לעורכי דין במהלך השנים המציאות לא השתנתה.

לפני כשלוש שנים החלו דיירים מהפרויקט לפנות אל עו"ד תמר קידר- המתמחה בדיני נדל"ן- בבקשה כי תפתור את הפלונטר המשפטי אליהם נקלעו. קידר נכנסה לפעולה ובעבודה מאומצת מול נושי החברה ומול רשויות המס, הצליחה לבטל את עיקולים על הדירות של כל הלקוחות שפנו אליה וכן לקבל מכתבי החרגה מבנק המלווה של הפרוייקט וזאת תוך חודשים ספורים מרגע שפנה אליה אותו הדייר. באחרונה בישרה ללקוח האחרון בו טיפלה, כי ביצעה בעבורו את הרישום במנהל מקרקעי ישראל וכך למעשה כל הלקוחות שפנו אליה, הסדירו את מצבם המשפטי באופן מושלם.

"אני לא יודע מה היינו עושים בלי עו"ד קידר", סיפר אחד הדיירים. "הפלונטר הזה נמשך כל כך הרבה שנים ואנו שמחים שזה סוף סוף מאחורינו. אנחנו מוכרים כעת את הדירה, ואף הצלחנו, לקבל מחיר מעולה. תודה לתמר האלופה."

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה