שר האוצר משה כחלון באשקלון



במסיבת עיתונאים שתתקיים בתוך זמן קצר, בחדר הישיבות של מועצת העיר, אמור השר להודיע הדעה דרמטית בנושא אשקלון. אנו מעבירים בשידור ישיר את מסיבת העיתונאים

אשקלונט

פארק המים הגדול ביותר בארץ- יוקם באשקלון, כל הכריזו שר האוצר משה כחלון וראש העיר, תומר גלאם

הפארק ישתרע על שטח של כ-120 דונם, כגודל פארקי המים הגדולים והמובילים בעולם, ויכלול מתחמי מסחר, מגה מגלשות מתקדמות ומאות מקומות חנייה
במסיבת עיתונאים שהסתיימה לפני שעה קלה בישרו ראש העיר בפועל, תומר גלאם, שר האוצר, משה כחלון ומנהל רשות מינהל מקרקעי ישראל, עדיאל שומרון, על הקמת פארק המים הגדול ביותר בישראל - בעיר אשקלון.
מדובר בבשורה של ממש לתושבי אשקלון בפרט ולתושבי המדינה בכלל, שכן מאז שנת 2014, אז נסגר למבקרים מתחם 'אשקלונה', שהשתרע על שטח של 40 דונם, לא הייתה אטרקציה מרכזית בעיר שמשכה קהל מכל רחבי הארץ.
הפארק החדש, שישתרע על שטח של כ-120 דונם, ייבנה בסטנדרטים של פארקי המים המובילים בעולם, כדוגמת פארק המים 'יאס ווטרוורלד' באבו דאבי, פארק המים 'ווטן אנד הילד' בהוואי ופארק 'טרופיקל איילנדס' בגרמניה. הבחירה בפארקים אלו הייתה בשל גודל השטח שלהם, מעל 100 דונם ובשל הקונספט הייחודי שלהם.
על פי התכנון, הפארק ימוקם בשטח שבין כביש 'יצחק רבין', אחד מעורקי התנועה המרכזיים בעיר, וכביש 'אריאל שרון', צפונית לשכונת 'הרצוג' והוא יכלול מתחם מסחר והסעדה, מגלשות מים, בריכת גלים, בריכת מגלשות, מגה מגלשות, מגלשות מהירות, מתחם בריכה וספורט, מתחם ספא, מתחם קמפינג ופיקניק מוצל, מיני גולף, נהר אבובים, מלתחות וכ-800 מקומות חנייה.
בדומה לפארקים הגדולים בעולם, שנבנו בקונספט המזוהה עם התרבות המקומית, הפארק באשקלון ייבנה בסימן 'אשקלון בראי ההיסטוריה' והמתקנים בו, המגלשות וכלל האטרקציות במקום ימותגו כך שיאפיינו את אוצרותיה ההיסטוריים של העיר. כך למשל, במתחם הבריכות ישולבו אלמנטים ומבנים מהתקופה הרומית והצלבנית, במתחם המגלשות לילדים תשולב ספינה גדולה מתקופת הפלישתים ואקוודוקטים מהתקופה ההלניסטית, מתחם בריכות נוסף יכלול מבנה מהתקופה היוונית, בריכת הגלים תהיה בסימן 'שמשון הגיבור' ועוד.

שר האוצר, משה כחלון: "אשקלון היא עיר אסטרטגית לא רק לדרום אלא למדינת ישראל כולה. יש בה את כל מה שצריך כדי להצליח. הבשורה שהבאנו עמנו היא צעד מחולל צמיחה שיממש את הפוטנציאל התיירותי של העיר - פארק המים הגדול ביותר בישראל ובין הגדולים בעולם. זה לא יהיה מוגזם לומר שפארק המים ימשוך אליו לא רק תושבים מכל רחבי הארץ אלא גם מבקרים מחו"ל. הערב אנחנו מובילים את אשקלון בעוד צעד משמעותי להפיכתה לעיר תיירות מובילה ומתקדמת, כפי שהיא צריכה להיות".
מנהל רשות מקרקעי ישראל, עדיאל שומרון: "רשות מקרקעי ישראל מחויבת לא רק לתנופת שיווקי קרקע לדיור, אלא גם לאיכות חייהם של תושבי השכונות החדשות ההולכות ומוקמות בערי ישראל. פארק המים הענק שיוקם באשקלון מבטא גישה זו של רמי, קורת גג ואיכות חיים לאזרחי ישראל".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה