פסטיבל עין יהודית 2013 נפתח באשקלון



פתיחה מוצלחת לפסטיבל עין יהודית באשקלון: למעלה מ-500 אנשים נכחו בערב הפתיחה החגיגי של הפסטיבל

פתיחה מוצלחת לפסטיבל עין יהודית באשקלון: למעלה מ-500 אנשים נכחו בערב הפתיחה החגיגי של הפסטיבל שמתקיים השנה בסימן עשור לקיומו.

במסגרת הפסטיבל, המתקיים זו השנה השביעית באשקלון, יוקרנו עשרות סרטים יהודיים מכל רחבי העולם, בהם הסרט שנבחר לפתוח עימו את הפסטיבל: "יהודים למכירה", סרט חשוב ומיוחד שעוסק בסיפור מרעיש ומדהים על איך במשך שנים רבות קנתה מדינת ישראל את יהודי רומניה ממשטרו של הרודן הרומני צ'אושסקו בסכומי עתק. ערב הפתיחה התקיים במעמד ראש העיר, בני וקנין, נשיא המכללה האקדמית אשקלון, פרופ' שלמה גרוסמן, מנכ"ל א.מ.י.ר (ארגון מאוחד של יוצאי רומניה בישראל) יקי לב, סגן יו"ר א.מ.י.ר, מר משה נגור, יו"ר לשכת המסחר ישראל העין היהודית קהלרומניה, גב' קולט אביטל, סגן מנהל המכון הרומני לתרבות בתל אביב, מר דן בלה קריזבאי, יו"ר פסטיבל עין יהודית, שר החינוך לשעבר וחתן פרס ישראל למפעל חיים, מר אהרון ידלין, יו"ר מועצת המנהלים של קרן אשקלון שותפה ומארחת את הפקת הפסטיבל, מר אלי דיין ואורח הכבוד של הפסטיבל, במאי סרט הפתיחה "יהודים למכירה", מר ראדו גבראה מחשובי הבמאים ברומניה ובעולם. את הערב הנחה בהומור וחינניות ננסי ברנדס.

ראש העיר, בני וקנין אמר כי הפסטיבל ימשך באשקלון עוד שנים רבות: "מדובר בנכס תרבותי שמעמיק את אחיזתו בקהל ומקדם את העניין של תושבי העיר בעולם היהודי מישראל ועד לפינות הנידחות ביותר בתבל. לפני שבע שנים אירחנו לראשונה את פסטיבל עין יהודית באשקלון ומאז החלטתי להפוך זאת למסורת שתמשיך לעוד שנים רבות. אין לי ספק שפסטיבל כזה שמקרין סרטים בנושאים הללו שהם לב ליבה של הציונות היהודית הוא עניין מחנך חשוב לכל יהודי ובעיקר לנו הישראלים". גם יו"ר הפסטיבל, אהרון ידלין, סיפר על חשיבות הפסטיבל ומיקומו באשקלון: "יש הרבה פסטיבלים שמתקיימים בנושאי קולנוע ואמנות אבל פסטיבל כמו זה שיש באשקלון יש רק אחד ומעצם היותה עיר פריפריה יש לפסטיבל ערך מוסף".

פסטיבל עין יהודית יימשך עד ליום שישי במרכז הכנסים הבינלאומי במכללה האקדמית אשקלון במסגרתו שני ערבים חשובים במיוחד: הערב, 8.10.13 שיוקדש כולו למוסיקה האנדלוסית ויכלול מופע של התזמורת האנדלוסית אשקלון והקרנת הסרט "נובה של האור והזהב" העוסק בסימפוניה של המוזיקה הערבית - מרוקאית, בנוכחות הבמאית, גב' איזה ג'ניני וערב הנעילה של הפסטיבל ביום חמישי, 10.10.13 במסגרתו טקס הכרזת הזוכים בפרס הסרט היהודי הנבחר בשלוש קטגוריות: עלילתי הטוב ביותר, תיעודי באורך מלא וסרט הטלוויזיה הטוב ביותר. כרטיסים ניתן לרכוש במספר: 08-6789246.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה