המירוץ לחקר אשקלון



לרגל חגיגות ה-70 של מדינת ישראל, השתתפו היום תלמידים מבתי הספר היסודיים בעיר אשקלון בפרויקט ייחודי וראשון מסוגו בישראל: המירוץ לשפה - אשקלון חוגגת 70 שנה בסימן השפה העברית. ראש העיר תומר גלאם: ״במסגרת ההשקעה בחינוך נהפוך את הפרוייקט הזה למסורת בעיר״

יח״צ

בחודשים האחרונים עבדו בעיריית אשקלון, מינהל החינוך ובתי הספר היסודיים על פרוייקט ייחודי וראשון מסוגו בישראל לרגל חגיגות ה-70 למדינת ישראל. במסגרת הפרוייקט, תלמידי בתי הספר היסודיים בעיר מהחינוך הממלכתי, הממלכתי דתי והתורני, למדו וחקרו את סמל העיר אשקלון ואף הציעו אלטרנטיבות בעלות משמעות חינוכית ועיצובית לסמל. מנהלי בתי הספר באשקלון, נרתמו כולם למשימה ויחד עם רכזות השפה החלו בהליך למידת סמל העיר בצורה חוויתית וסייעו אף הם לצקת תוכן פדגוגי לפרוייקט.

שיאו של הפרוייקט היה היום כאשר בשעות הבוקר הזניק ראש העיר תומר גלאם, כ-300 תלמידים מבתי הספר היבודיים בעיר למסע משימות נוסח ״המירוץ למיליון״ בין אתרים מרכזיים בעיר, מרחבת בית ״יד לבנים״ באשקלון למסע משימות נוסח ״המירוץ למיליון״ בין אתרים מרכזיים בעיר.התלמידים רצו בין מוסדות העיר ואתריה הארכיאולוגיים ובכל נקודה קיבלו משימה חינוכית הנוגעת לעיר אשקלון והשפה העברית ואף ניסו למצוא פתרונות לבעיות קיימות.

בתי הספר לחינוך מיוחד ״מעיין שרה״ ו״איתן״, הגדילו והכינו סמלים אלטרנטיביים לעיר אשקלון ובזכות היצירתיות וההשקעה, זכו בפרס ״יקירי המירוץ״ על ההשקה והסמלים שהכינו התלמידים.

תחילתו של הפרוייקט הוא במירוץ שהתקיים בתוך בתי הספר בעיר בין כלל התלמנידים וכלל את חקר סמל העיר אשקלון והצעות אלטרנטיביות לגביו שישקפו את ההיסטורי וההוה של העיר על כלל מרכיביו. בתי הספר בחרו עשרה תלמידים שייצגו את בית הספר במירוץ העירוני.

בסיום המשימות, הגיעו הרצים לפארק העירוני אשקלון שם התקיים הפנינג ענק לכ-2,000 תלמידים עם מתקני ספורט, חוויה ואקסטרים, מכלל בתי הספר היסודיים בעיר. בשעה 13:00 קיבלו התלמידים את הרצים לקראת טקס הכרזת הזוכים במעמד ראש עירית אשקלון תומר גלאם, ראש מינהל החינוך יובל זוזט, חברת המועצה מיריי אלטיט, יו״ר פורום הורים סופי חוטובלי-פנחס, מנהלי ומפקחות בתי הספר.

הפרוייקט הינו יוזמה של מורה מהחינוך היסודי ומדריכה בתחום השפה, מיכל רביב. מיכל, מורה מזה כ-18 שנה, משמשת כמדריכת שפה בבתי ספר יסודיים במחוז דרום, הגיעה עם רעיון המיזם שהתקבל בזרועות פתוחות בפיקוח ובעיריית אשקלון שם תקצבו את הפרוייקט והוציאו אותו אל הפועל.

חברת המועצה, מיריי אלימלך אלטיט: ״כשמיכל הגיע עם הרעיון, הבנתי שעומדת בפנינו הזדמנות גדולה להנחיל לילדי בתי הספר את חשיבות השפה העברית ומשמעותה בלמידה חוויתית, ואכן, ביקשתי לתקצב את האירוע על מנת שיוכל לשתף תלמידים מכלל בתי הספר בעיר. אני שמחה וגאה שאכן היום עבר בהצלחה מרובה״.

מיכל, ביחד עם מנהלת בית הספר ״מצפה ברנע״ הגב׳ אלכסנדרה ימין, מנהל בית הספר ״בית יחזקאל״ מר אייל חסאן, יו״ר פורום ההורים, הגב׳ סופי חוטובלי פנחס, חברת המועצה מיריי אלימלך-אלטיט ויובל זוזט - סגן ראש מינהל החינוך הוציאו את הפרוייקט החינוכי אל הפועל בשיתוף עיריית אשקלון , מנהל החינוך, הפיקוח ומנהלי בתי הספר.

נספר לכם כי הזוכים במקום הראשון במירוץ הינם תלמידי בית הספר האקולוגי הרמב״ם. למקום השני הגיעו תלמידי כוכב הצפון ולשלישי, תלמידי בית הספר אילנות שקיבלו את הפרס היישר מידיו של ראש העיר, מר תומר גלאם.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה