סמים, הורים ומה שבינהם



אמש נערך מיזם ביוזמתם של חניכי שנה ב' של בית ספר "רונסון" בתכנית למנהיגות צעירה של רוטרי באשקלון בשיתוף עיר ללא אלימות בהנהלתה של אורלי פולט

צילום פרטי

הערב התקיים בנוכחות נשיא המועדון מר דוד וזאנה, ויקטור בן עמי, נשיא לשעבר, מיכאל בר דב מנהל התכנית, רחל נחום רכזזת התכנית ורותח רוזנטל. תקציבאית, וחברי רוטרי אחרים.

מדריך הקבוצה, הסטודנט, איתמר שומן וחניכיו יזמו את המיזם לאחר שחשו כי הם פוגשים הרבה מאוד בני נוער נורמטיביים הנוגעים בסמים ואלכוהול באופן קבוע.

יחד ביקרו במסגרת טיפולית למכורים ומהמפגש עם המטופלים במקום, למדו כי יש חשיבות רבה למניעה בשלב מוקדם.

הם בחרו לקיים ערב הורים וילדים בו יוענק מידע להורים ולבני הנוער.

לצורך גיבוש הערב, הקבוצה יחד עם שומן פנו לגב' אורלי פולט.

חניכי מנהיגות הצעירה של רוטרי, יחד עם עיר ללא אלימות, יצרו ערב מעורר השראה ומרגש.

התיאטרון העירוני בבימויה של חני אלימלך, הציג סיטואציות של לחץ חברתי, קשיים של הורים להאמין כי ילדיהם נוגעים בסמים ועוד...

גב' אורלי פולט הרצתה על סמים. סוגי סמים ואופן שימוש, זאת על מנת שהורים ידעו לזהות חומרים, וגם כדי שכאשר ישוחחו עם ילדיהם, יעשו זאת מתוך ידע.

לאחר מכן ההורים התחלקו לקבוצות בהדרכתן של רחל נחום רכזת התכנית ואסנת טרם יועצת עירוני א', ובו ההורים גיבשו עמדה הורית וקבלו כלים לניהול דיאלוג עם ילדיהם.

במשוב אנונימי של שביעות רצון של ההורים מהערב, למידה והסקת מסקנות, הגיבו ההורים באחוזים גבוהים ביותר כי הערב היה מעניין וכי הפיקו הרבה מאוד מידע על התמודדות עם בעיית השימוש לרעה בסמים ובאלכוהול.

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה