הרס לאומי והסטורי בפארק הלאומי



עמודי שמשון שהיו מוצבים בתוך הפארק, הוסרו ממקומם על ידי רשות הטבע והגנים ורשות העתיקות. "העמודים בעבר הונחו לא במקומם הטבעי" אומרים ברשות

אשקלונט

סיפור כזה מעלה תהיות לגבי מה שעשתה ״רשות הטבע והגנים״ לפארק הלאומי באשקלון למקום ההסטורי שהיה מתוחם ובתוכו עמודי שמשון. העמודים הוסרו ונתלשו ממקומם והם מונחים למעלה משנה, על המדשאות של הפארק וכל דיכפין יכול לבוא עם טנדר ומנוף ולהעמיס כאוות נפשו ובכך לסתום את הגולל על ההסטוריה של העם היהודי. לשפץ? המקום נראה כמו אחרי פוגרום והכל זרוק שם. התגובות של העירייה ורשות הטבע והגנים נשמעות לא סבירות כלל וכלל, אבל זכותם להגיד מה שהם רוצים. מראה עיניים טוב מכל דבר אחר.

תגובת העירייה: תגובה לשאילתא על העבודות בגן הלאומי: במסגרת הסכם שיתוף הפעולה שנחתם בין עיריית אשקלון לגן הלאומי מתבצעות במקום עבודות פיתוח, שימור ושדרוג האתרים לרווחת המבקרים. חלק מהעבודות המתוכננות בשנים הקרובות, כוללות, בין היתר, את העתקת העמודים הידועים כ'עמודי שמשון', לטובת השלמת שיחזור הבזיליקה הרומית באתר והצבת עמודי שיש, חלקם מקוריים וחלקם משוחזרים ברוח התקופה המקורית. מבירור שנערך מול רשות הטבע והגנים עולה כי העמודים שהועתקו נמצאים עדיין בשטח הגן הלאומי כאשר בהמשך יוחלט היכן ימוקמו במסגרת עבודות הפיתוח באתר.

תגובת רשות הגנים: מצ"ב התייחסות רשות הטבע והגנים לנושא. ״במסגרת עבודות פיתוח ושימור בגן לאומי אשקלון בהובלת רשות הטבע והגנים ובשיתוף רשות העתיקות הועתקו בין היתר ממקומם עמודים שהונחו בעבר לפני שנים רבות שלא במקומם המקורי ולא לפי המתווה ההיסטורי אלא למטרות נוי בלבד. העתקתם בוצעה במטרה להשלים את עבודות הפיתוח והשחזור בבזיליקה באתר במסגרתן יוצבו עמודי שיש שחלקם מקוריים וחלקם משוחזרים ברוח התקופה המקורית. כל זאת למען העצמת חווית המבקרים בגן הלאומי. יצוין כי העמודים שהועתקו נמצאים עדיין בסמוך בשטח הגן הלאומי כאשר בהמשך יוחלט היכן ימוקמו במסגרת עבודות הפיתוח באתר".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה