כל מה שחשוב לדעת על תהליך פוליש קריסטל

קרדיט : אקסטרא קלין

כאשר אנו רוצים לחדש את מראה הרצפה שלנו וגם, בואו נודה בזה, ליהנות מרצפה בעלת מראה והרגשה של לאחר פוליש, יש לבצע פוליש קריסטל. הדבר הכי חשוב לדעת הוא שכדאי מאוד לבצע את פוליש קריסטל רק אצל המומחים לכך ואלו המחזיקים בכל המכשור המתאים –  הן מבחינת איכות והן מבחינת ההשקעה. לעיתים, פעולת פוליש קריסטל שלא בוצעה נכון, עלולה לפגוע ברצפה ולגרום לה להיראות הרבה יותר גרוע ואף לגרום להוצאות כלכליות גבוהות מאוד.

להלן מספר נקודות חשובות אותן יש לדעת על עולם הפוליש קריסטל:

  • בניגוד לדעה הרווחת בה אוחזים כל אלו שאינם מבינים מה הוא פוליש קריסטל, פוליש זה אינו מייצר כל הצטברות על פני המשטח שעובר את הטיפול.
  • פוליש קריסטל מסייע למנוע החלקה ולכן רבים בוחרים בו ובעיקר ארגונים או מנהלי אזורים ציבוריים, בהם כמות התנועה גבוהה. תודות לעובדה שהפוליש מסייע במניעת החלקה, הפופולאריות שלו גדלה בשנים האחרונות גם בבתים הפרטיים והוא מומלץ כטיפול קבוע.
  • פוליש קריסטל אינו יוצר שריטות – באם מבוצע כהלכה ובאופן מקצועי – וטרם הפוליש עצמו, נעזרים במכונה ייעודית העוזרת להסיר את השריטות. המכונה היא מכונה תעשייתית ולה דיסק יהלום.
  • טיפול פוליש קריסטל כולל ריסוס חומצת מגנזיום על פני המשטח ומכונה מיוחדת מבצעת את פעולת החדרת החומצה אל תוך השיש. השלב הבא בטיפול הפוליש הוא קרצוף המשטח בעזרת מכונה נוספת שעליה מולבשת דסקית צמר פלדה.
  • המראה ו/או הגימור הסופי המוענק למשטח לאחר טיפול הפוליש נוצר תודות לתגובה הכימית שנוצרת במהלכו.
  • משטח אשר עבר פוליש קריסטל הוא משטח בעל הגנה טובה יותר וסביר כי אורך חיי הרצפה יהיה גדול יותר תודות לפוליש הקריסטל.
  • כל מי שמחזיק בריצוף מסוג טרוורטין, אסור שיבצע טיפול פוליש מסוג קריסטל וזאת בשל העובדה שזהו סוג שיש שאינו מתאים לאופי הפוליש קריסטל, אשר יפגע בחומר המילוי הקיים בריצוף הטרוורטין.
  • בשנים האחרונות, צצו "בעלי מקצוע" המציעים טיפולי פוליש מסוג קריסטל בעלויות נמוכות יותר ובזמנים קצרים יותר. אותם בעלי מקצוע סביר ואינם מבצעים את הפוליש כהלכה ועלולים לפגוע ברצפה שלכם וכך מי שרצה לחדש את הריצוף שלו ולחסוך בעלויות תחילה, יסיים עם הוצאה גדולה יותר שתכריח אותו להחליף את הריצוף לחלוטין.

 

לסיכום, במידה ואתם שוקלים לבצע פוליש קריסטל בביתכם או במקום עבודתכם, בדקו שאכן הריצוף שלכם ערוך ומוכן לביצוע הטיפול וחשוב יותר, שכרו בעל מקצוע מיומן ובעל ניסיון בביצוע הפוליש. דרשו לקבל אחריות והטיפ שלנו הוא צלמו את הריצוף שלכם לפני ואחרי. זכרו, פוליש קריסטל נועד להעניק ולהשיב לריצוף את מראהו החדש ואף להאריך את חייו אך בחירה בבעל מקצוע שאינו מיומן ואינו יודע מה הוא עושה, לא תניב לכם את מטרות אלו ואף סביר ותסב לכם הוצאות כלכליות ונשפיות גדולות יותר.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה