אשקלוני עקץ בעשרות אלפי שקלים באמצעות כרטיס אשראי



תושב העיר כבן 20 השתמש בכרטיס אשראי נטען ללא כסף, ובקוד פיקטיבי שאילץ את העסקים לאשר את העסקה לאחר שסורבה , הערכה הוא עקץ בשיטה הזאת למעלה מ-60 אלף שקלים ברחבי הארץ, בעלי העסק שנעקצו נאלצו לספוג את כל ההוצאות

צילום: pexels

 במפלג ההונאה של משטרת מחוז תל אביב, החלו להצטבר בתקופה האחרונה תלונות מבתי עסק, על עוקץ אשראי. העסקים דיווחו על צעיר שנכנס עם כרטיס אשראי לבתי העסק, קנה מוצרים ומסר את כרטיס החיוב לקופאי. כאשר העסקה סורבה על ידי חברת האשראי, הצעיר נתן לקופאי קוד אישור שהורכב ממספר פיקטיבי שהכיל כמה ספרות והעסקה אושרה. בדיעבד התברר לבתי העסק כי הקופאי בעצם אילץ את אישור העסקה באמצעות הקוד. בחברות האשראי השונות, לא אישרו לאותם בתי עסק את העסקאות והם נאלצו לספוג את ההוצאות.

לפני כשבועיים הצליחו חוקרי מפלג ההונאה לעלות על הצעיר והוא נעצר לחקירה, במהלכה התברר כי הוא ביצע את תרגילי העוקץ ברחבי המדינה לאחר שהנפיק בחו"ל כרטיסי חיוב על שמו, אך מעולם לא הטעין בהם כספים. בחקירתו הוא הודה בכל המיוחס לו ובשבוע שעבר הוגש נגדו כתב אישום הכולל 24 אישומים. הוא מואשם בעבירות הונאה, ובסך הכל הוא הצליח להוציא למעלה מ-60 אלף שקלים מאותם בעלי עסק.

מחלקת התביעות ביקשה להאריך את מעצר הבית בו הוא שוהה עד תום ההליכים נגדו וכך נכתב בבקשה: "עולה כי מדובר במקצוען המכיר את התחום באופן מעמיק וזאת עוד יחסית לגילו הצעיר, הוא ביצע את המיוחס לו בתכנון מראש ובתחכום. נראה כי מדובר בנאשם בו טבועה התנהלות עבריינית, תעוזתו להונות ולרמות ובכך לפגוע בבתי עסק רבים לצורך הנאותיו, מלמדת על אדם שאינו ירא מהחוק".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה