לא מוותרים שוכרים עורכת דין



מאות מתושבי שכונת ברנע ב' וג' פנו השבוע באמצעות וועד השכונה לעורכת הדין תמר קידר המתמחה בענייני תכנון ובנייה ומשפט ציבורי בכדי שתייצג אותם במאבק נגד בניית מרכזים מסחריים בשכונה ולביצוע עבודות פיתוח. "הקמת המרכזים תהפוך את חיינו לגיהינום", טוען יו"ר וועד השכונה אריה אלבז. בנוסף מוחים חלק מהתושבים על כך שלטענתם הם שילמו לחברה הכלכלית כבר לפני כשמונה שנים על עבודת פיתוח שטרם נעשו עד היום, בניגוד להסכם שנחתם בין הצדדים

עוד תמר קידר

כוונת הקמת שלושה מרכזים מסחריים ברחוב הרב דוד בוזגלו בשכונת ברנע ב' וג' על ידי יזמים פרטיים, הצליחה להוציא את אנשי השכונה משלוותם. השבוע העלו התושבים הילוך במאבקם בנושא ושכרו את שירותיה של עו"ד תמר קידר, בכדי שתסייע להם בנושא ותייצגם בהתנגדויות לבקשת היתר בוועדה המקומית לתכנון ובניה של עיריית אשקלון. מאות מתושבי השכונה זועמים כבר במשך תקופה ארוכה  בגין בקשות שונות להקמת מרכזים מסחריים ברחוב . עו"ד קידר עדכנה את חברי הועד כי בקשה להיתר אחד כבר נדחתה על ידי רשות הרישוי, וכעת נאבקים התושבים בשתי בקשות נוספות שהוגשו וישנה עוד כוונה של יזמים להגשת בקשות לעוד שלושה מרכזים נוספים, בנוסף היא  אף הודיעה לוועדה המקומית כי כבא כוחם של התושבים, היא דורשת לקבל עדכון על כל שינוי במצב הקיים.

עיקר טענתם של התושבים, היא חוסר הצורך הממשי בעוד מרכזים מסחריים ברחוב, בטח ובטח לאחר הקמת מתחם 6 pack שלדבריהם עונה על כל צרכי התושבים. מה עוד שהקמת המרכזים החדשים תפגע במרקם חייהם של התושבים.

"לא ניתן אפשרות לעיריית אשקלון לאשר בניית שני מרכזים מסחריים במרחק של כ- 60 מטרים אחד מהשני באותו רחוב", התייחס השבוע לנושא יו"ר וועד השכונה אריה אלבז. לדברי אלבז גם כיום סובלים התושבים ממשאיות שפורקות סחורה למרכז המסחרי בשעות הבוקר המוקדמות, ומתנועה ערה במקום גם בשעות הלילה, לטענתם הקמת המרכזים תרע את המצב בהרבה. "על פי חוות דעת משפטית שבידינו מתחם ה 6 pack אמור היה לקום על קומה אחת בלבד. היות והוא הוקם לבסוף על 2 קומות מבחינתנו כל זכויות הבניה לאזור הסתיימו, לא ניתן יד לאישור הקמת מרכזים נוספים ברחוב", סיפר השבוע אלבז.

כאילו לא די בכך, במשך שנים רבות תושבי השכונה ממתינים לביצוע עבודות פיתוח שלב ב' על ידי החברה הכלכלית. עו"ד קידר החלה לפעול מטעם הועד מול הגורמים הרלוונטיים בחברה הכלכלית, על מנת להסדיר את הנושא בשיתוף פעולה וברוח טובה, בטרם ינקטו הליכים משפטיים.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה