5 תקלות נפוצות בביוב וכיצד לפתור אותן



תקלות בביוב הן בדרך כלל לא משהו שרצים לדבר עליו עם החברה. מדובר בנושא שרובנו מעדיפים להתעלם ממנו אך כאשר מתרחשת תקלה, כדאי מאוד לדעת כיצד להתמודד אתה. חוסר הבנה, עשוי לא אחת לגרום להוצאות כספיות מופרזות וחמור מכך – פתרון לא מספק של הבעיה.

פתיחת סתימת ביוב

הגורמים לתקלות במערכת הביוב

קווי הביוב הן אחת המערכות הוותיקות והנפוצות בעולם. במרבית המקרים קווי הביוב עובדים על עיקרון כוח המשיכה, ומתבססים על מערכות מאוד פשוטות אל אמינות.

למרות כל אלה, מסתבר שגם באחת המערכות הנפוצות והאמינות בעולם המודרני יש תקלות - ולא מעט כשהגורמים שלהן נעים בין התנהגות ושימוש לא נכון ועד למקרים שלא בשליטתנו כגון שורשים בביוב, התיישנות ואפילו גידול במספר נפשות שיוצר עומס שהמערכת לא מתוכננת להתמודד אתה.

המעניין הוא שכל הבעיות הללו יכולות להביא לתוצאות דומות. לא משנה אם מדובר בשורשים שסתמו את הביוב או שהסתימה נגרמה כתוצאה מהצטברות של מגבונים, ההצפה אותה הצפה ואי הנעימות זהה אם כי כפי שנפרט מיד, דרכי ההתמודדות שונות והמחיר לפתרון התקלות יכול לנועה בין כמה מאות שקלים ועד לאלפים.

איך לפתוח תקלות נפוצות בקווי ביוב

לפניכם דרכי ההתמודדות המומלצות לפתרון תקלות במערכת הביוב. חלק מן הבעיות ניתן לפתור באופן עצמאי בעוד שחלקן ידרוש הזמנת בעל מקצוע.

הפתרונות לבעיות ביוב מגוונות מאוד ויכולות להיות פשוטות וחינמיות מצד אחד ועד לפתרונות הייטק מצד שני.

שורשים בביוב

מעטים יודעים אבל אחת הבעיות הנפוצות ולעתים גם המורכבות ביותר היא הימצאות של שורשי עצים וצמחים בתוך צינורות הביוב. איך זה קורה? מאוד פשוט. בעוד שעבורנו הביוב הוא לא יותר מאשר מטרד, עבור הצמחים מדובר באחד ממקורות המזון הכי טובים שכדי להגיע אליהם – צריך להכות שורשים.

כך נוצר מצב שבו כל סדק או פתח בצינורות הביוב ואפילו הקטן ביותר, גורמים לכך ששורשים של עצים או שיחים קרובים ימצאו את דרכם אל תוך הצינורות, יגדלו שם, ישגשגו עד אשר יסתמו את הצינורות.

מה עושים?

הפתרון מתחלק לשניים – ראשית, על מנת למנוע תקלות מסוג זה כדאי מאוד שלא לנטוע עצים ושיחים בקרבת צינורות ביוב. שנית, אם כבר שורשים חדרו אל הצינורות יש צורך בפתיחת סתימת שורשים בביוב באמצעות חיתוך שלהם שמתבצעת על ידי ביובית.

באמצעות הביובית ניתן לאבחן את מקום חדירת השורשים ולחתוך ולהוציא אותם באמצעות זרוע רובוטית, חיתוך על ידי סכין מיוחד שמוחדר אל הצינורות ועוד אמצעים שנועדו לספק פתרון איכותי לבעיה.

התיישנות צנרת ביוב

כמו כל דבר, גם צינורות הביוב מתיישנים עם השנים, מתפוררים ואף נשברים. מיותר לציין שהתהליך יגרום לסתימות והצפות שמקורן בחדירת עצמים חיצוניים או אפילו של חלקי הצינור עצמם.

מה עושים?

כאן עומדות לצדכם שתי אפשרויות האחת – יקרה וכרוכה בתהליך ממושך ומסובך. מדובר בהחלפה של צינורות ביוב קיימים. יחד עם זאת, ישנה חלופה מפתיעה והרבה יותר זולה – חידוש של קווי הביוב. מדובר בתהליך קצר יחסית שבו מצפים את הצינורות הקיימים ומחזקים אותם, כל זאת מבלי לחפור ומבלי להרוס את הסביבה הקיימת כפי שמתואר בפוסט הבא.

התנהגות לא נכונה שגורמת לסתימות ביוב

כאמור, מערכת הביוב כל כך אמינה עד כדי כך שלעתים שוכחים שפעולות שאנו עושים ביום יום יכולות לגרום לתקלות חמורות. ראייה לכך היא התקלה הנפוצה מכולן – שימוש לא נכון במערכת הביוב ופינוי השפכים.

השלכת פסולת אל האסלה מהווה את הגורם הראשי לתקלות כשעיקר הפסולת היא מגבונים. כאן צריך להבדיל בין שני סוגים – האחד הם המגבונים שאינם מיועדים להשלכה לאסלה. והשני הוא שימוש במגבונים שכן מיועדים לשטיפה באסלה.

כדאי להדגיש שהשימוש בשני החומרים הללו יכול לגרום לתקלות משום שבעוד מגבונים שאסורים לשימוש מתכלים לאחר מאות שנים, המגבונים שכן מותרים לשימוש –מתכלים לאחר מספר חודשים – תקופה מספיקה ליצירת בעיות וסתימות.

מה עושים?

משתמשים במגבונים שכן מיועדים לשטיפה אך עושים את זה על פי הוראות היצרנים – כלומר לא יותר משלושה מגבונים בכל שטיפה.

סתימות ביוב והצפות

סתימות והצפות ביוב הם התוצרים של כמעט כל תקלה בצינורות הביוב. כאן המקום להבחין בין תקלות בתוך הצינורות של הדירה לבין תקלות שמקורן בקווי הביוב הראשיים.

מה עושים?

העיקרון זהה בכל הבעיות ומסתכם בפריצה של הקווים באמצעים שונים. העניין הוא שכאשר מדובר בסתימה קלה בתוך הבית, נוכל להיעזר באינסטלטור בעוד שאם הביוב מוצף או שהסתימה בצינורות שמחוץ לבית או הדירה – הפתרון יהיה הזמנה של רכב ביובית.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה