5 עובדות על דליפת שתן



דליפת שתן היא תופעה נפוצה שמשפיעה על מיליוני גברים ונשים ברחבי העולם. עם זאת, המידע עליה יחסית מצומצם ורבים לא מבינים לעומק את המשמעויות שלה. הנה למשל 5 עובדות שכנראה לא הכרתם

צילום: יחצ

היחלשות טבעית של שרירי רצפת האגן ופעילות מוגברת בשלפוחית השתן עלולים לגרום דליפת שתן ולפגוע באיכות החיים. הפגיעה באיכות החיים לא נובעת רק מחוסר הנוחות שמלווה בריחת שתן, אלא גם ממבוכה חברתית. בנוסף, גברים ונשים בכל רחבי העולם מתביישים לשוחח על בריחת שתן עם רופא המשפחה ולכן הם גם לא מכירים את הטיפול המתאים עבורם.

הפתרון הוא לאסוף ידע מוקדם על דליפת ובריחת שתן ולהכיר את העובדות הבסיסיות הבאות:

  1. יש סוגים שונים של דליפת שתן

הכי חשוב לדעת שיש סוגים שונים של דליפת שתן וכל תופעה מחייבת התמודדות מעט שונה. ההבדלים העיקריים נקבעים לפי דרגת החומרה של בריחת שתן, כי יש מוצרים וטיפולים עבור דליפת שתן קלה, בינונית וכבדה. בשביל לקבוע את דרגת החומרה צריך לפגוש רופא ולהשוות את תדירות הסימפטומים לתלונות של אנשים אחרים.

  1. קיימים סוגים שונים של מוצרי ספיגה

עוד משהו שכדאי לדעת כדי להתמודד טוב יותר עם בריחת שתן הוא שקיימים סוגים שונים של מוצרי ספיגה. אפשר להשתמש בחיתולים ותחתונים למבוגרים כדי להתאים אותם לגזרה סביב הרגליים או המותניים, או להעדיף רק תחתונים ללילה בעלי ספיגה מוגברת שיכולים להבטיח שימוש ממושך.

לשם השוואה, רפידות או פדים מתאימים לדליפה קלה כי הם מונחים על גבי התחתונים הרגילים, לעומת תחתונים סופגים שמתפקדים כמו חיתולים למבוגרים אך נראים כמו תחתונים רגילים לגמרי.

  1. אפשר להתאים מוצרי ספיגה לרמת הפעילות

סוג הפעילות שאותה מבצעים משפיעה על היכולת של שלפוחית השתן לצבור שתן ועל היכולת של שרירי רצפת האגן להתמודד איתה. בפועל, זה אומר שצריך להתאים את מוצרי הספיגה ואת דרך ההתמודדות לרמת הפעילות הקיימת.

אנשים שנמצאים לעיתים קרובות מחוץ לבית יעדיפו להשתמש בחיתולים למבוגרים, לעומת גברים ונשים בבתי אבות ודיור מוגן שנמצאים בקרבת שירותים ולכן מעדיפים פדים ורפידות.

  1. לא רק נשים סובלות מבריחת שתן

הזיהוי של בריחת שתן עם נשים נובע מהעובדה שהיא נגרמת בשכיחות גבוהה לאחר לידה. בפועל, גם גברים סובלים מבריחת שתן וזו תופעה שנפוצה גם אצל ילדים צעירים. בסופו של דבר, גברים ונשים כאחד סובלים מבריחת שתן בגלל שהיא נובעת ממגוון רחב של סיבות וגורמים מצטברים.

  1. ניתן לצמצם בריחת שתן על ידי תרגילים לחיזוק שרירי רצפת האגן

תרגילים לחיזוק שרירי רצפת האגן מאפשרים לשלוט טוב יותר בריקון של השלפוחית. כדאי להתחיל בתרגילים בסיסיים לחיזוק השרירים, אך לשלב גם שגרה של טיפולי פיזיותרפיה במכוני כושר ובמקומות שמיועדים לכך.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה